Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Orbeas sida fryser för mig. Kommer in till occam men sen när jag ska välja spec så stannar det helt..
Kan man beställa hojen direkt från orbea ?
Behöver en L tyvärr.
XL känns lite väl. Är 180 lång. Men man kan ju hålla ögonen öppna om det skulle komma in någon i rätt storlek närmaste tiden.L är väk alltid svårast även om några av oss kanske borde gå ner till m på moderna cyklar.
Reactor finns som sagt som i xl.
Skumt. Funkar för mig på mobilen. Här är en H20. Klickar man buy så kan man ändra vissa komponenter. Lång leveranstid dock
Fast det där är väl någon sorts elhoj?
Verkar redan finnas fall där ramar har spruckit av den nya 2021 modellen.
Spectral:on cracked frame, warranty replacement rejected by Canyon
Here's an interesting one. I noticed a creaking one day from the bottom bracket area of my Spectral:ON and on inspection there was a large crack in an odd place near the motor (photo at bottom). I sent it back to Canyon under warranty and they've rejected the warranty claim: Canyon's material...www.emtbforums.com
Hade ett ärende hos Canyon supporten och så fort de behöver fråga "någon som faktiskt vet någonting" så dröjde det ungefär 2v mellan svaren så de har nog helt enkelt mycket att göra...Garanti och kundtjänst är ju något annat. I det rapporterade fallet med CF 7:an ovan verkade ju Canyon ta sitt ansvar och löste in den efter 2v tystnad. Liknande historier var inte så svårt att hitta för andra märken heller. SC som brukar framhävas hittade jag snabbt ett tveksamt ärende för...
Tack för infoHade ett ärende hos Canyon supporten och så fort de behöver fråga "någon som faktiskt vet någonting" så dröjde det ungefär 2v mellan svaren så de har nog helt enkelt mycket att göra...
Förövrigt har jag en CF7 som inte spruckit och jag är nöjd med hur cykeln presterar. Det jag är mest skeptisk till är övre styrlagret som inte med lätthet går att få tag på en ersättare till och enligt Canyon supporten och min personliga erfarenhet har relativt lätt för att utveckla missljud, med en riklig mängd fett ska det dock inte vara några problem intygar dom.
pass...Nu i aluminium alltså:
![]()
Spectral 29 AL 5
Spectral 5 är snabb på böljande singeltrackstigar och stabil över snabba tekniska partier och är kapabel att tämja vilken stig som helst tack vare dess nya aluminiumram, progressiva geometri och pålitliga komponenter.www.canyon.com
Visa bilaga 520779
Vem vågar...?
Tyvärr verkar väl inte Canyon ha den mest pålitliga garantiåtgärdshanteringen om saker skulle gå sönder. Jag får uppfattningen att om ett kedje- eller sittstag spricker så är man i händerna på Canyons bedömning om det var en krasch, eller annat som inte inkluderas i garantin, som orsakade skadan. Lite roulette över det hela...
Tips på tillverkare med generösa garantier? Gillar Canyons nya AL Spectral 5 och 6 men visst är det enklare att köpa en Giant Trance eller dylikt av LBSJa, så bygger man inte ett bra varumärke. Särskilt inte med det track record canyon uppvisar på spräckta kedjestag.