Colnago Concept

Colnago Concept
Och du jämför rätt priser?

Dvs endast ramset? Och inte uppbyggd cykel? I din länk står det ju "complete bicycle" men det första priset man ser avser ju endast ram.

Colnago Concept
Om man jämför med samma hjul (mavic aksium) är det

4.303,18 Euro (+ eventuell frakt?) vs 58 999 Sek
Verkar ju rimligt eftersom deras sida säger att den är prissänkt något från RRP
Italiensk moms är ca 22% i vanliga fall så skiljer inte så mkt.

Colnago Concept
SmartSelect_20210107-000704_Chrome.jpg

Colnago Concept
Även jag har handlat från Cilcicorsa flera ggr och de är seriösa och pålitliga.
Törs dock inte räta ut frågetecknen kring momsen då jag aldrig handlat direkt via deras webshop.

Colnago Concept
Angående momsen så skiljer det ca 1000 kr om dom skulle höra till kategorin företag som säljer över fastställd gräns till swe och måste debitera svensk moms isf italiensk.
Fantastiskt fin cykel att titta på och säkert också att cykla på.
Är man sugen så är det väl bara att köra förutsatt att man inte har tummen mitt i handen vid ev fel, är ju sällan ett problem irl att reglera saker men skönt att slippa skicka hel cykel till Italien.

Colnago Concept
Precis beställt en Colnago själv från DinBike o kan bara säga att Martin som har butiken är kanon att ha o göra med. Blev förvisso inte en Concept men väl en C64:giggle:

Colnago Concept
Nice! Vilka färger blev det? Svart/röd?
Tack!
Vacker i de flesta färger plus ett coolt ”gör det själv” som heter My sixtyfour där man får välja själv. Dock lite dyrare o tar längre tid.
Jag valde färgen PJBI som är typ helsvart med italienska flaggan. Svart ram cykel med däck med gula väggar är sjukt snyggt tycker jag.

Colnago Concept
Tack!
Vacker i de flesta färger plus ett coolt ”gör det själv” som heter My sixtyfour där man får välja själv. Dock lite dyrare o tar längre tid.
Jag valde färgen PJBI som är typ helsvart med italienska flaggan. Svart ram cykel med däck med gula väggar är sjukt snyggt tycker jag.

?

Den cykeln MÅSTE visas i bild när den är hemma! Sjukt ball cykel - jag har en i hoodsen som har en fälgbromsad röd/svart C64 - den är läcker. Trist att den inte får rulla ute längre så man får en chans att se den i action.

C64 är i mina ögon riktigt läcker. Modern ändamålsenlig men ändå med en flört till sitt ursprung. Känns som Ernesto samanfattar 50 år av cykling i en produkt. Me like!

Colnago Concept
?

Den cykeln MÅSTE visas i bild när den är hemma! Sjukt ball cykel - jag har en i hoodsen som har en fälgbromsad röd/svart C64 - den är läcker. Trist att den inte får rulla ute längre så man får en chans att se den i action.

C64 är i mina ögon riktigt läcker. Modern ändamålsenlig men ändå med en flört till sitt ursprung. Känns som Ernesto samanfattar 50 år av cykling i en produkt. Me like!
Varit en drömcykel o är väldigt glad över att den drömmen blir besannad. Fälgbroms o mekanisk Dura Ace (diskussion huruvida det är kosher eller icke men Colnago själva använde sej av Dura Ace Di2 till C64 Gold Edition bla). Fullkit med Campy i all ära (Super Record o Bora One) blev för dyrt.
Körde Progress hjul på 40mm med Challenge däck med gula väggar. Duger fint åt mej..

Colnago Concept
Varit en drömcykel o är väldigt glad över att den drömmen blir besannad. Fälgbroms o mekanisk Dura Ace (diskussion huruvida det är kosher eller icke men Colnago själva använde sej av Dura Ace Di2 till C64 Gold Edition bla). Fullkit med Campy i all ära (Super Record o Bora One) blev för dyrt.
Körde Progress hjul på 40mm med Challenge däck med gula väggar. Duger fint åt mej..

Det blir nog en fantastisk hoj! ???

Tillbaka
Topp