Vad är Cykeln värd??
Vore kul och intressant om du berättar vad du får för den om du lyckas sälja. (ser att du har en annons uppe nu).
Nypris ca 32 000 innebär listpris för cykel plus listpris för extrahjulen antar jag?
Hej
Korrekt att "nypris" är listpriset.
Cykeln är nu såld för 12.500:- med dubbla hjulseten till. Köparen var nöjd, jag var nöjd.

Vad är Cykeln värd??
Vad är min racer värd?
Ram Specialized Roubaix Sl3 expert.
Ultegra 6800 komplett grupp.
Hjul Shimano dura-ace C24.
Sadelstolpe Specialized Cobl Gobl-r.
CCEE4510-8CF4-40E0-9DEF-0943E6C14E6A.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Ramen köpte jag begagnad här på happy.
Ultegra gruppen köpte jag ny här på happy.
Sadelstolpen köpte jag begagnad här på happy.
Hjulen köpte jag nya på Xxl.
Byggde denna cykeln för ca 3-4 år sen.
Cyklat ca 150 mil ute och ca 250 mil inne på trainer.
Årsmodell och skick betyder mer än den cyklade sträckan. Ju fler kvitton desto mer pengar i min värld. 6800 betyder iaf 11sp som betingar ett högre värde, modellen har jag dålig koll på men säg 7-8kkr.

Vad är Cykeln värd??
Fox 32 Talas 150mm
Fox Float RP23
Shimano XT M770 Fram och bak växlar, XT vevparti, XT Deore M8000 shifter 2st
Formula RX bromsar
Mavic crosstrail 26" 1.5-2,6

Minimalt slitage och knappt använda grejer!

Vad hade man kunnat ta för priser på skiten?

Mvh

Vad är Cykeln värd??
Bruksvärde 5kkr? Helt omöjligt att säga på en sån cykel dock, beror helt på om du hittar rätt köpare och skick samt hur eftertraktade grejerna är.

Vad är Cykeln värd??
Du skriver ju själv att det är skit, så inte mycket?

Vad är Cykeln värd??
Fox 32 Talas 150mm 1900 kr om 29 tum och dokumenterad service , 500 om 26 "
Fox Float RP23 500 - 1000 kr beroende på vilken cykel den passar
Shimano XT M770 Fram och bak växlar, XT vevparti, XT Deore M8000 shifter 2st 1500 kr i bästa fall
Formula RX bromsar 500 kr
Mavic crosstrail 26" 1.5-2,6 500 kr i bästa fall om 26 " ens går att sälja

Vad är Cykeln värd??
26'' hjul med skiva går nog att sälja. Speciellt om de är lätta och helt raka.

1500 för en 9s grupp är väl tveksamt kanske. Inte för att cykla på i alla fall.

Vad är Cykeln värd??
Jag vet inte hur man skriver för att vara snäll och ge folk en chans, men mrkoll brukar ge en varningssignal, och det gjorde den nu också.

Alla har såklart rätt till bot och bättring.

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Därför cykeln har stått mest på en trainer ju! Men hur loggar man mil när man står stilla...!?

Priset 7-8 känns väl bra?
Sant. Det är väl någon form av digitala mil? ?

Absolut. Givet att den är i det skick som den ser ut att vara på bilden håller jag med om att det förefaller rimligt. Dra av en tusenlapp eller två om grejerna visar sig vara alltför slitna.

Vad är Cykeln värd??
Jag letar damcykel, och sprang över en 2012 Specialized Dolce Elite för 6500. Jag tycker det låter väldans högt? 9 år gammal och dåtidens Tiagra, även om den uppges vara sparsamt använd. Spontant skulle jag säga 4-5k.

Vad säger ni?

Vad är Cykeln värd??
Jag letar damcykel, och sprang över en 2012 Specialized Dolce Elite för 6500. Jag tycker det låter väldans högt? 9 år gammal och dåtidens Tiagra, även om den uppges vara sparsamt använd. Spontant skulle jag säga 4-5k.

Vad säger ni?
Absolut max 3kkr då oavsett sparsamhet. Då förutsätter jag originalkomponenter såsom drivlina, däck mm. Tiagra liksom.....

Vad är Cykeln värd??
3B1DD629-BCD1-4306-B5A3-3C2F0F143E31.jpeg

Mitt vinterprojekt är för stor för mig och ska säljas.

Är en Merida Extreme 905 i stl 58. Förmodligen från tidigt 2000-tal. Den är bestyckad med en sjudelad Shimano rsx drivlina. Hjulen är Mavic cxp 14 fälgar på Shimano rsx nav. Det ryms 25 mm däck men med det skulle jag nog säga att komfortdetaljerna tar slut.
Snabb elak cykel, tror ni det finns möjlighet att ens ta betalt eller ska jag lämna den i gömmorna tills jag hittar en lång snubbe med stora lår som letar efter något snabbt att byta mot nåt kul?

Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 471844

Är en Merida Extreme 905 i stl 58. Förmodligen från tidigt 2000-tal. Den är bestyckad med en sjudelad Shimano rsx drivlina. Hjulen är Mavic cxp 14 fälgar på Shimano rsx nav. Det ryms 25 mm däck men med det skulle jag nog säga att komfortdetaljerna tar slut.
Snabb elak cykel, tror ni det finns möjlighet att ens ta betalt eller ska jag lämna den i gömmorna tills jag hittar en lång snubbe med stora lår som letar efter något snabbt att byta mot nåt kul?

Fin hoj!
Osäljbar tror jag inte att den är, om jag var på jakt efter något liknande skulle jag kunna tänka mig att betala 2000-3000 för den.

Vad är Cykeln värd??
Visa bilaga 471844

Snygg! Den hade ju lite charm cxp fälgar är (var) ju lite coolt - hur var det? De duger att vinna klubbtävlingar på och håller att cykla jorden runt på. Smala som sugrör, men lite coola. Snygg ram!

Vad är Cykeln värd??
Hej,

I mitt garagestår en Merida Scultura CF 5000 från 2016, ultegrakomponenter och en väldigt bra första lvg-cykel. Kolfiber med en spricka i ramen dessvärre så därför står den mest och samlar damm.

Till min fråga: är det värt att sälja som reservdelscykel och vad skulle vara ett lämpligt pris?

//Emma

Vad är Cykeln värd??
Hej,

I mitt garagestår en Merida Scultura CF 5000 från 2016, ultegrakomponenter och en väldigt bra första lvg-cykel. Kolfiber med en spricka i ramen dessvärre så därför står den mest och samlar damm.

Till min fråga: är det värt att sälja som reservdelscykel och vad skulle vara ett lämpligt pris?

//Emma
Emma jag vet inte ifall du fått något svar. Det finns ju möjlighet att laga kolfiberramar. Lägg ut en ny tråd med bild på sprickan så får du tips på reparatörer. Happyiter brukar gå igång på bilder.

Vad är Cykeln värd??
Hej. Jag har en cykel som tar plats i förrådet och jag gör mig gärna av med den, men har inte en aning om priset.
Det är en 2016 scott e-sub comfort i absolut nyskick.

Jag ser hellre en snabb affär än att jag ska få ut det extra samtidigt som jag inte vill bli blåst!
Det finns ett elcykelforum kopplat till Happy, du får nog ett mycket bättre svar där. Personligen tycker jag det ser ut som en perfekt el-pendlarhoj

Vad är Cykeln värd??
Det finns ett elcykelforum kopplat till Happy, du får nog ett mycket bättre svar där. Personligen tycker jag det ser ut som en perfekt el-pendlarhoj
Tack, jag ska kika där. Ja det är en riktigt bekväm pendlarcykel men eftersom jag köpte en top fuel så har det blivit så att jag även pendlar med den för motionens skull :)

Vad är Cykeln värd??
Hej! I grund och botten en diverge base carbon -21 men där ramen blivit utbytt till en fact 9r på garanti. Numera alltså med swat i ramen samt hydraulisk future shock, i övrigt komponenter enligt länk. Ramen är sprillans medans övriga delar rullat ca 100 mil. Vad kan den tänkas vara värd?

6559D2FC-6FFF-4531-B76A-C7F65AFFF6D9.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Hej,

//Emma

Du kan nog sälja alla delar löst men vilket besvär. Rätt ologiskt att köpa en hel cykel för reservdelar när alla delar fortfarande finns att köpa butik individuellt efter behov. Skulle själv byta ram till ngt bättre begagnat och sälja eller ha att cykla på, men det kräver ju lite kunskap

Vad är Cykeln värd??
Ute efter en nybörjar-MTB som min hund ska dra mig med. Fått erbjudande att köpa en Ghost Kato 29" (2019 vad jag kan se) för 1500:-. Inte så mycket pengar, men normalt pris? 5-6k nypris vad jag ser.

Vad är Cykeln värd??
Min sambo vill sälja sin CAAD12 från 2018 med 105 grupp. Vad är rimligt att begära ?

Bilagor

• EE7F5032-DCB3-463D-A956-52AA00FB55F3.jpeg
    EE7F5032-DCB3-463D-A956-52AA00FB55F3.jpeg
    1,004 KB · Besök: 113
Tillbaka
Topp