Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Färjestad har också varit nere på snabbvisit för länge sen.Brynäs och Färjestad är de lag som spelat längst i högsta serien - Brynäs var ner i dåvarande kvalserien (vårallsvenskan) i slutet av säsongen 95/96 men gled igenom den rätt enkelt om jag minns rätt.
Verkligen udda rekrytering. Blir det fyra raka anses det väl som genialiskt, men synnerligen otippad tränarduo att slänga in. Meriterna är ju inte bländande.Fyyy faaan vilken skön vinst för BIF igår, men dom måste rycka upp sig, kan inte förlita sig på att Ersson skall storspela varje match.
Nya tränarna verkar vara ett udda par:-)
Nog för att jag kan tycka att det var en solklar femma men ingen påföljd vet vi ju inte än då Wheel of Justice inte har snurrats än. Men bollen ligger hos disciplinnämnden så än är sista ordet inte sagt.Och det var tråkigt att se att Gunlers crosschecking i ansiktet på Andrae inte fick nån påföljd...
Leksing här med och håller med om Brynäs. Lider mer er nu, denna vår känns lite konstig, ingen ångest liksom ?Är leksing själv och vill naturligtvis ha fortsatta Gävle-Dala derbyn framöver också, så mina tummar hålles då för Brynäs i matchserien.
Dessutom vill man ju inte att ett lag man tog 11 av 12 möjliga poäng av skall försvinna:)
Dock hade dom tur att dommarna missade Gunlers crochecking samt att HV spelarna tog många dumma utvisningar.
Vet inte varför, men Brynäs måste vara kvar i högsta serien. Har lite svårt för HV71, kan möjligen bero på att jag är värmlänning?
Personligen tycker jag det är bra att de övergett det gamla upplägget. Alldeles för omständligt att ta sig upp och för många livhankar för lagen som kom uppifrån. Nu måste de ju kämpa för att verkligen inte komma sist. Hade gärna sett liknande upplägg som allsvenskan i fotboll. Men det är ju min personliga åsikt.Tycker ändå att det är lite tråkigt med det nya upplägget. Två trötta lag med lite halvtaskigt spel som skall ramla ut.
Känns som mer action med ett piggt lag från Allsvenskan som vill slåss om en plats och förhoppningsvis tänder SHL-laget till när det är skarpt läge.
Sist i Shl byter plats med ettan i allsvenskan, näst sist får spela om det med tvåan i Allsvenskan, då blir det alltid minst ett lag som byter, och ev två lag beroende på hur det går mellan dom två som får spela om det...Personligen tycker jag det är bra att de övergett det gamla upplägget. Alldeles för omständligt att ta sig upp och för många livhankar för lagen som kom uppifrån. Nu måste de ju kämpa för att verkligen inte komma sist. Hade gärna sett liknande upplägg som allsvenskan i fotboll. Men det är ju min personliga åsikt.
Sist gick ju både Leksand och Oskarshamn upp.Personligen tycker jag det är bra att de övergett det gamla upplägget. Alldeles för omständligt att ta sig upp och för många livhankar för lagen som kom uppifrån. Nu måste de ju kämpa för att verkligen inte komma sist. Hade gärna sett liknande upplägg som allsvenskan i fotboll. Men det är ju min personliga åsikt.
Inte med årets upplägg. Då byter bara vinnaren i Allsvenskan och förloraren i SHL plats. Näst sist i SHL får semester och näst bäst i Allsvenskan tar också ledigt.Sist i Shl byter plats med ettan i allsvenskan, näst sist får spela om det med tvåan i Allsvenskan, då blir det alltid minst ett lag som byter, och ev två lag beroende på hur det går mellan dom två som får spela om det...
Ja något sådant hade jag hellre sett. Även om nya systemet i alla fall är bättre än gamla.Sist i Shl byter plats med ettan i allsvenskan, näst sist får spela om det med tvåan i Allsvenskan, då blir det alltid minst ett lag som byter, och ev två lag beroende på hur det går mellan dom två som får spela om det...
Ja det handlar inte om att det inte gick att gå upp. Min åsikt var bara att det var för invecklat systemSist gick ju både Leksand och Oskarshamn upp.
Jag tycker inte det var omständigt utan en väldigt spännande avslutning på säsongen för inblandade lag, mycket tråkigare nu ?Ja det handlar inte om att det inte gick att gå upp. Min åsikt var bara att det var för invecklat system
Jajo man kan ju tycka olika. Att ettan från allsvenskan skulle spela mot tvåan, vinnaren skulle spela mot ett shl lag o den som florerade där skulle den möta massa lag som spelat slutspel i allsvenskan. Eller hur var det? Visserligen flera chanser att gå upp men oxå flera chanser att klara sig. Mer rättvist att är man bäst så får man gå upp. Vill man inte åka ut, så får man kämpa lite mer för att inte komma sist. Men som sagt, det är ju min högst personliga åsikt.Jag tycker inte det var omständigt utan en väldigt spännande avslutning på säsongen för inblandade lag, mycket tråkigare nu ?
Jag tror jag hörde nåt häromdagen på P4 Gävleborg att det är 30-40 miljoner som den klubb som åker ur förlorar i tv-rättighetspengar fr SHL.Problemet med olika ner- och uppflyttningsregler är att de ekonomiska förutsättningarna i allsvenskan är så sanslöst mycket sämre än i SHL. Allsvenskan är verkligen en gärdsgårdsserie - inte sportsligt utan ekonomiskt. Lagen i Allsvenskan är meriterade, bra lag som spelar bra hockey och Allsvenskan skulle kunna vara en nästan lika attraktiv serie som SHL, både för lag och publik. Men eftersom SHL måste hålla en viss ekonomisk nivå i de internationella konkurrensen så fördelas förbundets centrala pengapåse på bekostnad av Allsvenskan. Därför är det rena döden för ett SHL-lag att åka ner och därför är det svårt för ett allsvenskt lag att kliva upp.
I den bästa av världar så önskar jag att Allsvenskans status höjs och att upp- och nerflyttningar mellan serierna blir fler och enklare - men jag vet också att om Allsvenskan ska få mer sponsorpengar, mer TV-tid, högre löner och mer marknadsföring så blir det på bekostnad av SHL som då kommer att uppfattas som en sämre liga internationellt (framför allt med sämre löner).
Det stämmer. Vet inte om det är omgjort nu i och med det nya upplägget för kval, men tidigare så fanns det i alla fall en "fallskärm" för ett lag som ramlade ur SHL.Jag tror jag hörde nåt häromdagen på P4 Gävleborg att det är 30-40 miljoner som den klubb som åker ur förlorar i tv-rättighetspengar fr SHL.
Undrar vad oddsen för Västervik - Karlskoga i final ligger på.Intressant med Karlskoga - Löven kan jag tycka. Känns som halva Sverige vill ha upp klassiska Löven men det ger självklart Karlskoga blanka f-n i. ;-) Inte något av lagen lär väl sannolikt rå på Timrå ändå.
Dock så är det en utmaning för Karlskoga där det väl finns 3 SHL lag inom 10 mils avstånd mellan Örebro och Karlstad, inte helt enkelt med sponsorer samt att det är en begränsad folkmängd. Karlskoga/Bofors har ibland känts som hockeyns Brommapojkarna, en talangfabrik men klarar sig inte riktigt på den högsta nivån själva.
Ja, Björklöven är ju ett klassiskt lag till skillnad fr HV.Intressant med Karlskoga - Löven kan jag tycka. Känns som halva Sverige vill ha upp klassiska Löven men det ger självklart Karlskoga blanka f-n i. ;-) Inte något av lagen lär väl sannolikt rå på Timrå ändå.
Dock så är det en utmaning för Karlskoga där det väl finns 3 SHL lag inom 10 mils avstånd mellan Örebro och Karlstad, inte helt enkelt med sponsorer samt att det är en begränsad folkmängd. Karlskoga/Bofors har ibland känts som hockeyns Brommapojkarna, en talangfabrik men klarar sig inte riktigt på den högsta nivån själva. En sak är fullt klar, AIK skulle inte nått alla framgångar i fotboll och Färjestad skulle inte nått alla framgångar i hockey om det inte vore för BP respektive Karlskoga/Bofors.
Ja det är nog lite tight där, dessutom med två allsvenska fotbollslag inom 5 mil.Intressant med Karlskoga - Löven kan jag tycka. Känns som halva Sverige vill ha upp klassiska Löven men det ger självklart Karlskoga blanka f-n i. ;-) Inte något av lagen lär väl sannolikt rå på Timrå ändå.
Dock så är det en utmaning för Karlskoga där det väl finns 3 SHL lag inom 10 mils avstånd mellan Örebro och Karlstad, inte helt enkelt med sponsorer samt att det är en begränsad folkmängd. Karlskoga/Bofors har ibland känts som hockeyns Brommapojkarna, en talangfabrik men klarar sig inte riktigt på den högsta nivån själva. En sak är fullt klar, AIK skulle inte nått alla framgångar i fotboll och Färjestad skulle inte nått alla framgångar i hockey om det inte vore för BP respektive Karlskoga/Bofors.
2,27 just nu.Undrar vad oddsen för Västervik - Karlskoga i final ligger på.
Måtte det bli 2-0 i matcher ikväll, annars är det nog kört för BIF.