P
Paco
Guest
[OT] Brynäs-HV71 kval
Blev ju lite spännande att titta på fast jag inte håller på nåt av lagen....
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Björklöven är ju ett klassiskt lag till skillnad fr HV.
Nyfiken fråga:Björklöven:
Bildades 15 maj 1970
15 säsonger i Elitserien/SHL
1 SM Guld
HV71
Bildades 24 maj 1971
36 säsonger i Elitserien/SHL (Även om den här just nu ser ut att bli den sista på ett tag)
5 SM Guld
Tänk först, skriv sen
Björklöven:
Bildades 15 maj 1970
15 säsonger i Elitserien/SHL
1 SM Guld
HV71
Bildades 24 maj 1971
36 säsonger i Elitserien/SHL (Även om den här just nu ser ut att bli den sista på ett tag)
5 SM Guld
Tänk först, skriv sen
IFK Umeå - som klubben hette före 1970 - gick upp i högsta serien någon gång under första halvan av 1960-talet.Namnet "Björklöven" har ju dock hängt med längre än så på en av klubbarna som ingick i ombildningen till nuvarande klubbstruktur. På tal om att tänka först.
hockeybladet.nu
Med den inställningen förstår man ju om det finns de som hellre ser en stängd liga än kval och kamp om uppflyttning/nedflyttning ;-) Får mig osökt att tänka på radioprogrammet "Hits, men inte lägre" som f.ö. leddes av en klassisk profil i SR P4s radiosportsändingar.För mig som 70-talist så är alla klubbar som kommit upp i högsta serien fr mitten/slutet 80-talet och framåt uppkomlingar och inte klassiska. Typiska exempel är HV, Malmö, Linköping, Växjö, O-hamn m.fl. HV har förvisso strävat på och tagit sig uppåt i maratontabellen (ligger väl sexa-sjua nånting nu), men klassiska? Nä, inte i min bok. Det är Brynäs, Leksand, Djurgårm, AIK, Färjestad, Frölunda, MoDo, Skellefteå, och sedan kommer nog Björklöven, Södertälje, Timrå och Luleå.
Så har det alltid varit allt sedan någon form av kvalspel infördes.ja man kan inte klaga på spänningen iaf, jag tippar 2-1 i nästa match:-) till något av lagen...
Den här kvalserien tar ju samtidigt udden lite av slutspelet, ingen verkar bry sig om hur det går för dom andra lagen utan allt focus ligger på brynäs-hv71 även i media.
Lite intresserad av hur du kom fram till att Luleå skulle vara med, men inte HV71.För mig som 70-talist så är alla klubbar som kommit upp i högsta serien fr mitten/slutet 80-talet och framåt uppkomlingar och inte klassiska. Typiska exempel är HV, Malmö, Linköping, Växjö, O-hamn m.fl. HV har förvisso strävat på och tagit sig uppåt i maratontabellen (ligger väl sexa-sjua nånting nu), men klassiska? Nä, inte i min bok. Det är Brynäs, Leksand, Djurgårm, AIK, Färjestad, Frölunda, MoDo, Skellefteå, och sedan kommer nog Björklöven, Södertälje, Timrå och Luleå.
Var lite tveksam kring dem (därför jag skrev in dem sist), men ja, de är väl egentligen också uppkomlingar.Lite intresserad av hur du kom fram till att Luleå skulle vara med, men inte HV71.
Hmmmm, frågan är hur mycket det här stör Brynäs?
![]()
Patrik Berglund misstänks för brott mot ex-flickvännen – Nu hålls han utanför laget | Hockeybladet.nu
Brynäs stora stjärna Patrik Berglund hålls just nu för tillfället utanför laget. Han misstänkts för brott mot ex-flickvännen.hockeybladet.nu
Vilken serie spelar Uppsala godtemplare i?Ser ju bra ut det här.
Svårt att säga. HV:s arena rymmer 7000 personer. Jag har inga officiella siffror, men min känsla är att en VÄLDIGT stor andel av platserna är säsongsbiljetter till företag och endast ett fåtal biljetter säljs som "lösbiljetter". Sittplatsbiljetter på långsidorna tror jag inte har gått att köpa som lösbiljetter alls, utan det är bara skitplatser.Vad pratar vi om för publiksiffror i Jönköping om det blir Hockeyallsvenskan nästa säsong? 2-3000 per match?
Vad pratar vi om för publiksiffror i Jönköping om det blir Hockeyallsvenskan nästa säsong? 2-3000 per match?
#blockad #anmäld #rapporteradJaaaaaa! Så jävla skönt!!! ???
Inte för att vara den som är den, men Nybro har sveriges 4 äldsta ishall (som invigdes 1963)Nästa säsong skall alltså HV spela matcher mot Kristianstad, Tingsryd och kanske Nybro!?
Det är ju för tusan lag som jag själv suttit i isladan ute i Norrahammar och sett spela mot "min" klubb se senaste åren. Det känns helt overkligt. Har Nybro ens hall, eller blir det spel på uterink för HV nästa säsong?
Edit:
Nu skriver lokala nätblaskan i Jönköping att det är AJ:s fel att HV åkte ur SHL!!!
Oklart hur, eftersom det är sex år sedan han fick sparken.
OBS! Detta är på riktigt, jag kan inte länka eftersom det är en betalartikel, men kolla jnytt.se
Roligare för mig, vi Gävlar kanske slipper skattehöjning nu
för att rädda Brynäs.....
/Fedde
Ja, nu får de gärna stänga serien ?Däremot blir det kanske nya diskussioner om SHL ska fortsätta vara en öppen serie eller inte?
Lite så MoDo, Solna AIK, Södertälje, Timrå mfl har haft det på senare år. Inget konstigt med det.Nästa säsong skall alltså HV spela matcher mot Kristianstad, Tingsryd och kanske Nybro!?
Mmm... Jag hoppas Bom-Bom blir kvar som sportchef i Brynäs, frågan är vem som vill bli tränare för dom nästa år?Min kommentar: Frågan är dock om inte Josefs chef Columbus GM Jarmo Kekäläinen ligger illa till med tanke på deras helt urdåliga säsong. Värvade också Laine dyrt vilket blivit lite av ett fiasko än så länge. Laine såg ur som en blivande superstar i början av sin NHL karriär men något har uppenbarligen hänt de senaste ca 2-3 säsongerna.