Berk
Aktiv medlem
Barncyklar samlingstråd
Ser jag spd pedaler?
Det finns duktiga barn. Å ena sidan unnar jag dem bra grejor å andra sidan kan de nog cykla på vad skit som helst.
Vi andra får försöka balansera förutsättningar med rimlig kostnad och risken att skämma bort odågorna
Håller med.
Jag tycker att största utmaning är när man ännu inte vet om barn kommer att tycka om att cykla och vilken typ av cykling dom kommer att gilla. Nu vet jag sedan några år att min son tycker om att cykla stökig stig. Så dar har jag ingen problem att investera i en mtb som kostar mer än hälften av min egen mtb, för att det gör mer för var cykling tillsammans än att investera i en cykel till mig själva. Föra året köpa jag en lvgcykel till honom, för att den var snygg och hade rabatt. Visste då inte hur mycket han skulle tycka om det. Men nu tänker jag redan att jag det kanske skulle hade varit bättre att investera mer pengar så han hade en lvgcykel som är lättare än min när vi cyklar backiga väger på landet. Men det är väl bara tur att sonen tycker så mycket om stig och lvg cykling!