Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
?Jag ringar in årsmodellen till hösten 1978.
Jag ringar in årsmodellen till hösten 1978.
Min datering är baserad på en ramnummerlista från Monark-Crescent som betalande medlemmar i Cykelhistoriska föreningen har haft tillgång till.Spännande! Vore kul och intressant att höra mer om dateringen. Det skulle bidra till den allmänna kunskapsbanken om de här cyklarna om du har tid och möjlighet att dela med dig kring hur du kommit fram till en så pass exakt datering.
@RolleW
Nu inte bara spännande utan även lite väl underligt.
På nätet har mängder med människor i långa tider undrat och frågat om när deras Crescent- och/eller Monark-cyklar är tillverkade. Cykelhistoriska föreningen, som mig veterligen ska verka för att lyfta fram gamla cyklar och deras historia, sitter med en lista från MCB och har med andra ord svaren. Men man lägger inte ut den. Listan är för de "betalande medlemmarna". Skrämmande gammalmodigt tänkt. "Om vi håller listan för oss själva så får vi säkert fler som blir intresserade av gamla cyklar - och då får vi fler medlemmar"! Eller? Tänker att man istället skulle marknadsföra sig som en kunskapsbas och kul förening - "Vi lägger ut listan och visar vilken trevlig förening vi är - så får vi fler (och yngre) medlemmar".
Jag har själv en gång i tiden varit "betalande medlem" i cykelhistoriska - men uppenbarligen utan att ha fått tillgång till "de hemliga numren".
Finns det någon klubb inom klubben eller måste man initieras genom någon speciell ceremoni för att få tillgång till listan.