Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.

Tror du missat att läsa reglementet i inlägg #1.Ja, förlåt! Dumt av mig. Jag gick igång på allt frågeställande, tror jag.
Det är Kapellet i Nunnedalen på Öland, Resmo socken. Här är dess kyrka, ett par km norr om Mysinge hög, varifrån man en gång i tiden kunde se åtta öländska kyrkor och någon på Småland. Jag tog från ett vykort, för jag orkar inte leta bland fotona.
Klart folk var mer kristna förr men kyrkan var rätt viktig i arbetet att få de olydiga danskjä...., eh skåningarna att försvenskas för 350 år sedan. Kanske därför det byggdes så mycket kyrkor?Visa bilaga 493484
Remmarlövs kyrka utanför Eslöv. Inte så känt för sin kyrka men Remmarlöv är ändå en viktig plats för en annan av mina favorittrådar, nämligen den här.
Att det är kyrktätt i Skåne visste jag ju sen innan (vi har sju kyrkor inom 7 km från huset) men jag har inte riktigt tänkt på det förrän efter förra lördagen (när jag la upp bilden på Stenestads kyrka). Då passerade jag 10 eller 11 kyrkor på en 10-milare utan att ha planerat en kyrktur. Imorse cyklade jag 7,5 mil och räknade till 12 kyrkor under färd. Nu i efterhand har jag räknat till ytterligare två som jag inte såg men som var där (den första cyklade jag precis utanför kyrkogården så troligen satt jag och sjöng nåt kul så jag missade den och Eslövs kyrka missade jag för jag tog en annan parallellgata förbi). Det är helt sjukt vad kristna de måste varit i Skåne förr i tiden...
Lite blandat. Dels https://www.svenskakyrkan.se/stockholmsstift/forsamlingarnas-webbplatser men också kollat på OpenStreetMap.Du verkar ha lyckats hitta på några som jag missat. Vad har du haft för källa för att leta på kyrkorna?
Riktigt fin genomplöjning av innerstadskyrkor. Du missade kapellet på Stockholm's sjukhem, Kungsholmen tror jag:Lite blandat. Dels https://www.svenskakyrkan.se/stockholmsstift/forsamlingarnas-webbplatser men också kollat på OpenStreetMap.
Åh, se där! Jag rullade ju tom. förbi på den gatan men hade inte turen att råka se... Ny runda senare i sommar då. :-)Riktigt fin genomplöjning av innerstadskyrkor. Du missade kapellet på Stockholm's sjukhem, Kungsholmen tror jag:
Visa bilaga 493857
Var i hela norden står den där?
Kan det vara Nidarosdomen i Trondheim? Nordens näst största domkyrka (efter Uppsala).Var i hela norden står den där?
Grymt bra jobbat där! En har ju inte varit i storstan så mycket på senare år, kul att se! Tyckte speciellt Allhelgona var snygg, Riddarholmskyrkan är ju alltid mäktig. Samt Oscars Lilla var ju söt ?DEL 6/6
Lite spanska kasanjetter där i mitt tycke.Kan det vara Nidarosdomen i Trondheim? Nordens näst största domkyrka (efter Uppsala).
Inte dålig, jag låg på sjukhus två veckor i Trondheim och bara längtade dit varje dag. Men alla transporter var bokade så det fanns ingen möjlighet att titta över. Måste bege mig tillbaks dit nångång!
Sydnorden, Köln, om min bildgoogling ledde rätt.Var i hela norden står den där?
9 timmar in, still kyrkgoing!Fröderyds kyrka, ej mobiltäckning (Telia)
Visa bilaga 494284
Lannaskede-Myresjö kyrka och framhjulspunka live
Visa bilaga 494285
Kan ta en kvällstur genom Vetlanda efter ett par bira?Nu får du ge dig, nieves! Jag får ju kyrkstress av alla dina bilder.![]()
9 timmar in, still kyrkgoing!
Jaha, det blev fler bira än ett par...Slöstart idag