Sverigetempot 2021

Sverigetempot 2021
Är det någon som siktar på under 100 timmar?

Två som hade tänkt försöka och som med stor sannolikhet skulle ha klarat det har inte längre möjlighet att komma till start. Vi har ju haft ett stort manfall av utlandsboende och några av dem kan ha siktat på 100 timmar.

Några med vad jag förstår den ambitionen finns kvar på listan.

Jag kan tänka mig minst en skräll i år.

Sverigetempot 2021
@Petert & övriga; vilka tio stämplingsorter är det och vilka två inrättningar är obligatoriska utöver Östersund?

Och vilket nummer messar man på plats i Smygehuk?

Tusen tack på förhand!

Sverigetempot 2021
@Petert & övriga; vilka tio stämplingsorter är det och vilka två inrättningar är obligatoriska utöver Östersund?

Och vilket nummer messar man på plats i Smygehuk?

Tusen tack på förhand!
Hej Totte,

det verkar som att du inte har fått mejlet med bladet med hålltider och annat utöver det den info GoranS var hygglig att ge dig nyss. Mobilnumret står tryckt på på stämpel- kortet som du får dagen innan start.

Sverigetempot 2021
Tack för hjälpen @Petert och @GoranS !

Har sökt igenom min inkorg noggrant utan framgång, därav mina frågor här.

Du får jättegärna mejla mig på nytt: martin.rosenlidholm [snabel-a] gmail punkt com.

Tack på förhand!

Sverigetempot 2021
Hej! Jag lägger upp en notis i Amy's namn, som skulle köra fast vill sälja sin plats. Det här är vad hon säger: "I was super excited to do this but perhaps took on too much this summer. If anyone is able and interested, will happily sell my spot to you. Email me at amy.lippe@gmail.com or whatsapp +16508155967 if you'd like it."

Sverigetempot 2021
Nu har jag även en egen fråga: "Bagdroppen" - det står att det är en kartong på 11.5 liter. Ska man själv ha med kartongen, eller är det så man vet hur mycket plats som finns att tillgå, men kartongen kommer att finnas på plats?

Sverigetempot 2021
Nu har jag även en egen fråga: "Bagdroppen" - det står att det är en kartong på 11.5 liter. Ska man själv ha med kartongen, eller är det så man vet hur mycket plats som finns att tillgå, men kartongen kommer att finnas på plats?
Haha (självironiskt), bra fråga. Den står vi för men det är ju ärligt talat inte övertydligt.. ingen har frågat tidigare men vad det beror på vet endast randogudarna.

Sverigetempot 2021
Kära trådläsare och problemlösare, en av deltagarna är lite desperat och ställer sin gps-fråga till fel person (mig). Mitt mest kompetenta svar skulle vara att han borde skynda sig att köpa en annan gps. Det finns kanske ett annat svar. (Han skriver på min följdfråga att han får detta problem när han har laddat ner alla tre filerna.)

I have downloaded the GPX tracks to my Etrex30x but I cannot fully see the entire route. Probably the file is too big and I can't upload it. I tried to reduce the trace to 500 points but the computer won't let me.
When I did other runs that exceeded a thousand km they usually made tracks that went from one control to another.

Tack!
Peter

Sverigetempot 2021
Eller så använder ni denna bild. Lite suddig när man närmar sig målet, men det är ju hjärnan också då. Varsågoda ? (Tiderna från 2012)
20210625_122244.jpg

Sverigetempot 2021
Alla sitter hemma lugnt i stugorna?
Själv känner jag bara stressen.
Fyra dagars arbetsvecka. Cykel som det ska fixas hjul, väskor, laddning, däckbyte, kedja+kassett och säkert mer där till. Osäkerheten när man lägger sin resa i händerna på SAS och kollektivtrafiken. Och all packning som kvarstår.

Sverigetempot 2021
Fyra dagars arbetsvecka. Cykel som det ska fixas hjul, väskor, laddning, däckbyte, kedja+kassett och säkert mer där till. Osäkerheten när man lägger sin resa i händerna på SAS och kollektivtrafiken. Och all packning som kvarstår.
2 kvällars framläggning och avchekning mot packlista... Inte klar...
kittlande ont i magen med tanken ”fan har jag lagt in rutten fel i garmin och allt går åt skogen”
Utöver den pulserande skräcken inför 210 mil

Men nu är det fotboll och lite hjärnvila ??

Sverigetempot 2021

Mest nervös över tåget, gällande resten är tärningen nu kastad.
Lite halvstressat imorse när jag fick borra ut en skruv ur mina clip-ons i samband med nerpackning av cykeln innan jag körde norrut.

Sverigetempot 2021
Jag är nervös sen torsdag kväll där min vevparti gick sönder...
Hoppas att jag hitta någon affär som ha en i lager imorgon men det var verkligen ingen lugn helg med denna osäkerheten!

1624824041215.png
1624824051257.png

Sverigetempot 2021
Det där ville jag inte se, har velat fram och tillbaka om jag skulle byta mitt...

Men nån butik måste ju ha.
? jag hoppas också det. var ju mest bara jobbigt att jag fick vänta I tre dagar pga midsommar. en kompis ska ta med sig en nödfalls vevparti till starten som jag får låna men det vore ju skönt att kunna köra en sista runda på måndag och veta att cykeln fungera innan man packa den ihop...

Sverigetempot 2021
Att lossa bakväxeln när jag packar cykel i väskan. Jag har aldrig gjort de tidigare och de kommer isf bli första gången.
Är de nåt speciellt man bör tänka på innan och när jag skruvar tillbaka den vid upppackningen.
"Finns de bara ett läge" eller kan jag sabba hela "min fina injustering av bakväxeln"? Jag tycker iaf de ser ut som de bara finns ett läge med en spärr.
Jag kan ju försöka ha den kvar bakväxeln i väskan, för att försöka skydda den men de är väl lika bra man lär sig de.
Kan jag misslyckas?

Tillbaka
Topp