Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror ni Rocket Ron 2.25 20'' funkar på en Vitus 20? 2.1 borde vara rimligar men hittar inget lämpligt
Det är väl nya. Inte performance i alla fall. Borde kanske löpa ett och testa. Hade varit nöjd med 2.1 men Black Jack 1.9 för 85 spänn känns lite snåltÄr det gamla RR? Dom är riktigt smala.
En kompis barn har de som du länkar till, är nog ”true to size ” ser iaf mycket bredare ut än sonens rr 2,10Det är väl nya. Inte performance i alla fall. Borde kanske löpa ett och testa. Hade varit nöjd med 2.1 men Black Jack 1.9 för 85 spänn känns lite snålt
Rocket Ron Super Race Evolution Folding Tyre 20x2.25" TLE Addix Speed
![]()
Schwalbe Cykeldäck Rocket Ronevo Addix Speed
Lyft av! Crosscountry-raketen kombinerar hastighet och kurvtagningskontroll på högsta möjliga nivå. En utmärkt allroundmaskin för tävlingsbanor. Smart utformad slitbana som är balanserad för lågt rullmotstånd samtidigt som den är greppvänlig. Tillräckligt stora mellanrum för fantastiska självreng...www.bikester.se
Det är väl nya. Inte performance i alla fall. Borde kanske löpa ett och testa. Hade varit nöjd med 2.1 men Black Jack 1.9 för 85 spänn känns lite snålt
Rocket Ron Super Race Evolution Folding Tyre 20x2.25" TLE Addix Speed
![]()
Schwalbe Cykeldäck Rocket Ronevo Addix Speed
Lyft av! Crosscountry-raketen kombinerar hastighet och kurvtagningskontroll på högsta möjliga nivå. En utmärkt allroundmaskin för tävlingsbanor. Smart utformad slitbana som är balanserad för lågt rullmotstånd samtidigt som den är greppvänlig. Tillräckligt stora mellanrum för fantastiska självreng...www.bikester.se
Ligger i valet och funderar mellan vpace max26 eller trail 26…. Vilken skulle ni ha valt och varför?
Ligger i valet och funderar mellan vpace max26 eller trail 26…. Vilken skulle ni ha valt och varför?
Vi fick just hem en MAX20 i Crazy Pink. Den är snygg, inte så lysande.Folk verkar inte gilla pink. Jag tror att färgen är fint (har aldrig sett en i verkligheten), men kontrasten med röd anodiserade komponenter är inte så bra som på den gröna.
Bestämde mig för att vänta på nästa batch. Behöver den inte för än nästa vår egentligen.Hinnade du beställa?
Såg att sista färgen, crazy pink, tog slut nu. Otroligt att den fortfarande fanns på lager. Folk verkar inte gilla pink. Jag tror att färgen är fint (har aldrig sett en i verkligheten), men kontrasten med röd anodiserade komponenter är inte så bra som på den gröna.
När man är 6 år kan man ha MYCKET kul i Trysil på den cykeln du nämner. Vi har gjort några vändor där med våra barn som då hade Woom 20" och Hoy Bonaly 24" utan framdämpare.Hej, dags att köpa ny hoj till grabben på 6år och kikar lite på White XC 240 Lite 21. Den ska fungera i vardagen samt till lite enklare stigcykling. Tittade på den idag och den känns lätt och bra men saknar dämpning fram men tänker att det kanske inte är avgörande när man endast är 6 år. Har förstått att den fått en del bra omdömen på detta forum, finns det någon annan cykel i samma prisklass som ni kan rekommendera ?? Ska till Trysil och cykla i höst men som sagt grabben är nybörjare ?
Denna har nu Slx men kostar 18900kr det ger rätt bra valuta för pengarna jämfört med vpace faktiskt… tror dock att smärtgränsen för någon i hushållet går lägre till en 8-åring. ???Har också spanat in:
Allebike Majestic Junior Shimano XT, 9.5 kg, 20 900:-
![]()
Allebike Majestic HT Junior SLX - Allebike Sports
En mountainbike utvecklad för barn. Barncykel med vuxen prestanda. Majestic Junior är en cykel för barn och ungdomar som älskar cykel. Seriös geometri och proffsig utrustning i liten skala.www.allebike-sports.com
Denna har nu Slx men kostar 18900kr det ger rätt bra valuta för pengarna jämfört med vpace faktiskt… tror dock att smärtgränsen för någon i hushållet går lägre till en 8-åring. ???
jag är ju också sugen på en ny cykel till nästa år och det inköpet lär påverkas rent psykologiskt om det drar iväg för mycket till grabben….
Just ja, det tror jag att du har nämnt tidigare i tråden inser jag nu. ?Du kan lugna dig. Den har vuxenvevar, tror 170 mm. Och också lång reach. Så passar inte barn mellan 130 och 140 cm. Passar kanske till 150 cm.
Det går bra men ser stor ut och jävla vad brett det är med 565mm för en liten pojke.
Ja, jag har 570 fortfarande på 26an men den är väl numera en flatbar gravel.....Alla mina mtbs hade 580 mm styre upp till några år sen :)
Ja, jag har 570 fortfarande på 26an men den är väl numera en flatbar gravel.....
Så då behöver vi 20'' stigdäck... Någon som hittar något bättre än Black Jack men smalare än RR 2.25''?
Eller blir det att beställa 2 Jack & 1 Ron för att testa?
Var köps de? Har kollar cyclegear, cykelkraft, bikester, bd, bc , r2, wiggle och bike24......Viva var nöjd med Kenda small block eight pro. Dom har små dobbarna, men pro versionen har greppig gummi.
På blött/fuktigt underlag är SB8 ingen hit, dock har jag ej sett pro-versionen in action. Maxxis gör ju nån MaxxDaddy. Schwalbe Magic Mike finns oxå. Har inte sett nån av dom in action, nämner bara att dom finns :-). Har inte Maxxis ett HighRoller i 20", har för mig jag sett det nån gång.
På blött/fuktigt underlag är SB8 ingen hit, dock har jag ej sett pro-versionen in action. Maxxis gör ju nån MaxxDaddy. Schwalbe Magic Mike finns oxå. Har inte sett nån av dom in action, nämner bara att dom finns :-). Har inte Maxxis ett HighRoller i 20", har för mig jag sett det nån gång.
Var köps de? Har kollar cyclegear, cykelkraft, bikester, bd, bc , r2, wiggle och bike24......
Många däck där!
Small block 8 på den sidan verkar vara en billig version. Då är det bättre att köpa Schwalbe.
SB8 rullar bra på asfalt, dobbarna e ju så små.
Grabben har växt någon cm och bytte till 20'' igår. Han var först tveksam men efter att konstaterat att den är snabbare så var det slutsnackat.
Det går bra men ser stor ut och jävla vad brett det är med 565mm för en liten pojke.
Växla? Nej som väntat kommer det bli en resa.
Vitus 20'' som jag köpte för ett par månader sedan. Den är dock lite dyr i år så egentligen är nog bmc blast 20 ett bättre köp om familjerådet går med på högre budget.Kul! Hur lång är han? Vad blev det för cykel? Min dotter står inför samma steg - men blir nog efter sommaren med tanke på den generella tillgängligheten.
Finns ett antal 24'' på k&S kanske kolla om de finns i 26 också? Ser även en Isla 700 som nog är 26.26” är nästa steg för dottern och hon vill tydligen ha bockstyre. Får se hur det blir med det, men vad finns det för barncyklar med bock?
Frog 70 road och Hoy meadowmill 26 har jag hittat, båda verkar kunna få in lite bredare däck när man vill köra landsväg. Men finns det andra?
Ska kika på k&s!Finns ett antal 24'' på k&S kanske kolla om de finns i 26 också? Ser även en Isla 700 som nog är 26.
Det ser man. Det står också i annonsen men läste inte längre än 145-155cm och chansade på 26.Ska kika på k&s!
Isla luath 700 är just 700c, men den finns som 26 också. Däremot tar det emot att handla från UK efter brexit, men vi får väl se![]()
26” är nästa steg för dottern och hon vill tydligen ha bockstyre. Får se hur det blir med det, men vad finns det för barncyklar med bock?
Frog 70 road och Hoy meadowmill 26 har jag hittat, båda verkar kunna få in lite bredare däck när man vill köra landsväg. Men finns det andra?