Conti Prix 4000 SII

Moomin

Medlem
Conti Prix 4000 SII
Tja! Jag har försökt att hitta ett till conti-däck till min cykel. Men dom enda sidorna jag hittar som har dom i lager vill ha 1000kr/st för dom. Någon som vet var man ska leta? :)
 
Conti Prix 4000 SII
Det är ett gammalt däck, ersatt av nyare och bättre däck. Kan du inte köpa någon annan variant?
Jag lyckades att hitta ett sånt däck på stadium tror jag att det var. Så vill ju helst ha 2 likadana.
Vet du om det är en legit sida?
Conti 4000 tillverkas inte sedan ett par år tillbaka. Det är 5000 som gäller nu.
Där ser man :/ Är 5000 lika bra/bättre?
 
Conti Prix 4000 SII
GP 5000 till bra pris här:

2-pack

1-pack
 
Senast redigerad av en moderator:
Conti Prix 4000 SII
GP 5000 till bra pris här:

2-pack

1-pack
Den är godkänd att handla på, men GP 5000 är som andra skriver ett bättre däck.
Okej, tack så mycket :)
 
Conti Prix 4000 SII
Cykelgear har varit grymt snabba när jag handlat där. Det är en seriös aktör. Men även om du köper det däcket blir de ju inte likadana om inte det du köpt också har reflexkant redan?
Och sen ringer det lite varningsklockor kring det där med reflexkanten, nåt man brukar ha på city / touringdäck mer och då kanske antyder att man gjort däcket något enklare än tidigare för att sälja det i ett segment ned något lägre prestanda.
 
Conti Prix 4000 SII
Cykelgear har varit grymt snabba när jag handlat där. Det är en seriös aktör. Men även om du köper det däcket blir de ju inte likadana om inte det du köpt också har reflexkant redan?
Och sen ringer det lite varningsklockor kring det där med reflexkanten, nåt man brukar ha på city / touringdäck mer och då kanske antyder att man gjort däcket något enklare än tidigare för att sälja det i ett segment ned något lägre prestanda.
Precis min tanke. Känns ju dumt att inte ha 2 likadana :P
 
Conti Prix 4000 SII
Jag kör 5000 fram och 4000 bak just nu. Ingen har märkt det än, inte jag själv heller förrens ett par dagar sen. Tänkte köra slut på det på trainern i vintras men glömde tydligen montera om...
 
Conti Prix 4000 SII
Det är lite läbbigare på nyvåt asfalt när det kommer regn också... 5000 känns lite pålitligare där. Subjektivt eller om det finns någon förklaring vet jag inte, men jag upplever det så.
Första halvan av livslängden känns 5000 överlägsna men tappar en hel del när det börjar bli slitet.

Jag hade slithålen synliga både bak och fram när jag bytte från slitna 5000 till nya 5000 och det blev en stor förbättring.
 
Conti Prix 4000 SII
Första halvan av livslängden känns 5000 överlägsna men tappar en hel del när det börjar bli slitet.

Jag hade slithålen synliga både bak och fram när jag bytte från slitna 5000 till nya 5000 och det blev en stor förbättring.
Kan vara bra att ha i åtanke! Normalt så är ju aldrig greppet något problem annat än när sommarregnen kommer eftr en torrperiod - det är lätt hänt otäckt - lägg gärna till några nyasfalterade sträckor där asfalten svettats lite....
 
Tillbaka
Topp