Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går det för fort med 25 mm?25 mm men ska byta tillbaks till 23 om det går. Gör det för farten.
Har 19 och 21 ens varit ”vanligt”? Vill minnas det var 20 och 23 valet stod mellan för ca 20 år sedan, och att 25 började komma då.
Varför inte relevanta svarsalternativ?Hur breda däck har du på din landsvägscykel? (Den cykel som du använder mest för ändamålet.)
Har 19 och 21 ens varit ”vanligt”? Vill minnas det var 20 och 23 valet stod mellan för ca 20 år sedan, och att 25 började komma då.
Pga Fredag 22.40?Varför inte relevanta svarsalternativ?
Hur breda däck har du på din landsvägscykel? (Den cykel som du använder mest för ändamålet.)
Min Trek 5000 fr 2005 kom med 25 från fabrik. På den tiden satt det 23 på i princip allt annat. Många däck fanns bara i 20 och 23. Brorsans stålracer fr mitten 90-talet hade 20 original, satan vad smala de var.23 satt på min Cinelli vid leverans 2013. Sen har jag aldrig sett det igen efter att jag rev av dom däcken.
Njaa men initiala känslan visade ju sig stämma, det är trögare. Det rullar inte lika fint. Borde följt sunda förnuftet men även jag påverkas av marketing.Går det för fort med 25 mm?
Jag tror att det är tveksamt. Även på den tiden jag körde tri och 19mm så var det tub. Men nu pratar vi sent 80-tal/tidigt 90-tal....Finns 19 mm öht kvar utom för tub? Hittade inget annat vid hastig googling.
Hur har du mätt det?Njaa men initiala känslan visade ju sig stämma, det är trögare.
Fysik. Större föremål. Fysikens lagar gäller överallt men inte gällande hjul, låter det logiskt? Nej, ingen har någonsin velat bli större för att bli snabbare. Hambini gick igenom det på någon sekund med att säga "detta är inte ens fråga".Hur har du mätt det?
Vad var svaret på @Stumpy s fråga?Fysik. Större föremål. Fysikens lagar gäller överallt men inte gällande hjul, låter det logiskt? Nej, ingen har någonsin velat bli större för att bli snabbare. Hambini gick igenom det på någon sekund med att säga "detta är inte ens fråga".
Säger inte cykelindustrin detta själv egentligen? Vi kör bredare däck för att lite tyngre människor ska få bekvämare cykling? Jag är inte tyngre och kommer aldrig bli tyngre så länge jag cyklar, så ser ingen anledning till att tacka nej till gratis fart.
Så du satsar på 15 mm fälgar och 20 mm däck?Fysik. Större föremål. Fysikens lagar gäller överallt men inte gällande hjul, låter det logiskt?
Om cykeln (hjulen) klarar det. Tyvärr så finns det väl snart inga hjul som klarar ens 23Så du satsar på 15 mm fälgar och 20 mm däck?
Jag minns att ha haft smala kanttråd tidigt åttiotal. Men om det var 19 eller 20 står i minnesdimman.Jag tror att det är tveksamt. Även på den tiden jag körde tri och 19mm så var det tub. Men nu pratar vi sent 80-tal/tidigt 90-tal....
20/21 har väl varit de smalaste mainstream kanttrådsdäcken?
Fysik. Större föremål. Fysikens lagar gäller överallt men inte gällande hjul, låter det logiskt? Nej, ingen har någonsin velat bli större för att bli snabbare. Hambini gick igenom det på någon sekund med att säga "detta är inte ens fråga".
Säger inte cykelindustrin detta själv egentligen? Vi kör bredare däck för att lite tyngre människor ska få bekvämare cykling? Jag är inte tyngre och kommer aldrig bli tyngre så länge jag cyklar, så ser ingen anledning till att tacka nej till gratis fart.