Visa din långsammaste runda på asfalt.

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum

BJS

Aktiv medlem
Hur långsamt har du cyklat minst 15 km? Cykla med småbarn går bort.

14,7 km/h börjar jag med.
SmartSelect_20210821-202451_DuckDuckGo.jpg

Jag har inga såna avancerade progromer.. Jag menar program... Men hittade följande i min logg:
210402 50,9 km 14,3 km/h Off 7C torrt 0 kg.
Cyklat med elcykel. "Off" innebär att assistansen var avslagen under hela turen. 0 kg innebär att jag inte medförde packning, vilket annars innebär åtminstone 3 kg kätting som jag låser fast hojen med i normala fall. "torrt" är avsaknad av vatten på vägen. 7c är temp. Gissningsvis sträcka kungsängen - rosersberg tor.
Vi elcy-klister är ibland långsammare än 25 km/h

Jag tror att min första vända på SSMTB och asfalt som första aktivitet efter avsliten hälsena slår alla mina tidigare snigelrekord. Har ingen logg men garanterat långsamt och ca 15 km.

ramlar man inte automatiskt under 15 kmh:)?

sen kan man undra om allt detta loggande gör en lyckligare eller för den del bättre som cyklist.

loggar numer bara längre landsvägsturer, och ibland om jag visas en ny tur i okänt område på mtb.

Nu när jag Manhurin2s upplägg inser jag att 15 km uppför i samband med VOTT måste utklassa allt annat jag provat. Ingen logg på det heller men det behövs nog inte.

ramlar man inte automatiskt under 15 kmh:)?

sen kan man undra om allt detta loggande gör en lyckligare eller för den del bättre som cyklist.

loggar numer bara längre landsvägsturer, och ibland om jag visas en ny tur i okänt område på mtb.
Klart att de inte gör en bättre, men det är ändå roligt på något vis.

ja en huvudfunktion för de flesta är väl att göra tråkiga pass mindre tråkiga:)

men när man tänker efter; bättre kan man säkert bli med hjälp av cykeldatorn, om man seriöst följer variabler man får från effektmätare och pulsgivare.

bara att det är över nivån för typ 99 procent av de som ständigt loggar, som man fattar det mest för att prylen sitter där?

sen vid pendling tycks det för vissa skapa en stress som inte är helt nyttig för trafikmiljön.

Har inte några faktiska siffror, men då man höll på med lite trialgrejer och skulle ta sig till någonstans längre bort så borde jag ligga bra till.

22/20 utväxling och ingen sadel ger bra förutsättningar för att vara långsam

Har inte några faktiska siffror, men då man höll på med lite trialgrejer och skulle ta sig till någonstans längre bort så borde jag ligga bra till.

22/20 utväxling och ingen sadel ger bra förutsättningar för att vara långsam
Cyklade till min syster på trialcykel nedförsbacke hela vägen.
Men cykla uppförs i tre kilometer var nog en av de jobbigare sakerna jag gjort :D

ja en huvudfunktion för de flesta är väl att göra tråkiga pass mindre tråkiga:)

men när man tänker efter; bättre kan man säkert bli med hjälp av cykeldatorn, om man seriöst följer variabler man får från effektmätare och pulsgivare.

bara att det är över nivån för typ 99 procent av de som ständigt loggar, som man fattar det mest för att prylen sitter där?

sen vid pendling tycks det för vissa skapa en stress som inte är helt nyttig för trafikmiljön.
Jag har faktist använt snittfarten tvärtom och satt ett maxvärde på snittfarten jag inte tillåter mig att gå över - just för att inte stressa igång mig och så att det inte går slå rekord - jag har redan kört så fort jag "får" på pendlingen.

Gps är ett hjälpmedel och likväl som en kniv kan användas till både våldsbrott och skiva upp bröd kan även gpsen användas till gott eller ont.

ja återhämtningspass kan ju vara en grej; men man kan ju ta det lugnt likafullt.

bara svårt för vissa att ligga kvar där när det kommer en brompton och kör om:)

men en som behöll lugnet var en kille som gjort sub50 på pbp när jag hann upp med min vinterbrommie. vi fick en trevlig pratstund istället:)

Den där kan jag slå i motvind. Tyvärr har jag ingen logg på Täbys 200k i början av milleniet. Drygt 20m/s motvind (mer i byarna) ut mot Hallstavik. 23 anmälda, 12 startande och var det 7 som gick i mål.
Sista 10 km mellan Skebobruk och Hallstavik tog nästan 1 timme.
30.000 el-abonnenter i Roslagen saknade ström. Det är den långsammaste 10km jag gjort.

Den där kan jag slå i motvind. Tyvärr har jag ingen logg på Täbys 200k i början av milleniet. Drygt 20m/s motvind (mer i byarna) ut mot Hallstavik. 23 anmälda, 12 startande och var det 7 som gick i mål.
Sista 10 km mellan Skebobruk och Hallstavik tog nästan 1 timme.
30.000 el-abonnenter i Roslagen saknade ström. Det är den långsammaste 10km jag gjort.
Vilket minne☆

Jo den rundan glömmer jag aldrig, skrev en RR i Julia & Julius (Fredrikshofs medlemstidning). Belöningen kom i Uppsala när man kunde rulla i 25kph utan att trampa?
Köpte en kylskåpsmagnet på en bondgård med motivet Bamse i trä, han fick bli min ledstjärna under loppet. Det snöade på tvären vid starten i Täby med ett par vurpor som följd, jag var den enda på dubbdäck då sådana inte fanns till racer.
Körde på min helstela 26" silverfärgade Easton.
Det kan ha varit 2003 på våren och RRn hette, "Känn dig blåst, en reseskildring från Roslagen".

Tillbaka
Topp