Kommer ni ihåg för några (ganska många) år sedan när årets nyord var att fickla, dvs när barn kröp in under täcket och smygläste med hjälp av en ficklampa?
Jag ber härmed att få presentera Happys motsvarighet, nämligen nyordet cykla, som kommer utav att pilla, skruva, ändra och fixa med sin cykel. Detta cykla är inte samma sak som cykla i bemärkelsen att vara ute och trampa sig fram på en cykel, utan just
att hålla på med sina cyklar.
Jag som alltför sällan cyklar (trampar) men som desto oftare cyklar (håller på), jag behöver redskap för denna sysselsättning. Jag kan därför stolt tillkännage att den stackare som likt
@Jabba_the_hutt kommer att röja ur mitt hem när jag en dag har cyklat vidare, han kommer strax att ha ännu en Miyata att göra sig av med.
Om logistiken går enligt planerna så kommer Jabbas TripleCross inte stanna hos broder
@Peth utan landa i House of LWB nån gång strax efter årsskiftet.
Visa bilaga 526853
Den är vad det verkar i gott skick men glatt moddad på diverse olika påhittiga sätt. Det verkar inte bättre än att även dess ursprungliga ägare var begiven på att cykla, i nyordets bemärkelse. Mycket fixande som har försiggått här.
Planerna är att bygga ihop nån slags landsbygdsgenomkorsare utav den, eventuellt utan skärmar för att maxa däckbredden även om det kanske är synd med tanke på att skärmarna tydligen är hyfsat fina. Vi får se. Kanske blir det här cykeln på vilken jag testar lyxiga grusdäck…? Kanske en XO-1-tolkning med mustaschstyre? Kanske att Jätten från Gävle får släppa ifrån sig sina vevar och sin Kalloy sadelstolpe? Kanske att Sebbes XT bakväxel får komma till heders?
Fortsättning följer. Just nu laddar jag för dagens planerade femkilometersexpedition med brorsan och våra respektive på tandemcyklarna:
Visa bilaga 526854