Dagens happy-reklam

Dagens happy-reklam
Iofs inte Happy, men med tanke på regel 25 undrar man ju hur mycket den där hojen kostar??? ?

1637344454852.png

Dagens happy-reklam
Är det algoritmernas fel att jag sedan några veckor tillbaka får reklam från Willys i Lomma, trots att jag bor i Västmanland? Skåne har jag inte varit i på säkert 15 år och jag har svårt att se vad i mitt surfande som skulle antyda att jag tänker åka dit snart igen. Screenshot_20211120_094009_com.android.chrome.jpg

Dagens happy-reklam
Är det algoritmernas fel att jag sedan några veckor tillbaka får reklam från Willys i Lomma, trots att jag bor i Västmanland? Skåne har jag inte varit i på säkert 15 år och jag har svårt att se vad i mitt surfande som skulle antyda att jag tänker åka dit snart igen. Visa bilaga 524560
Du kanske har gått runt och sjungit på denna låt ovanligt många gånger den senaste tiden?

Dagens happy-reklam
Du kanske har gått runt och sjungit på denna låt ovanligt många gånger den senaste tiden?
Nej, men jag överväger att börja genast. Jag kanske borde ta till mig mer av Lomma istället för att vara så fientlig.

#mataralgoritmerna

Dagens happy-reklam
Är det algoritmernas fel att jag sedan några veckor tillbaka får reklam från Willys i Lomma, trots att jag bor i Västmanland? Skåne har jag inte varit i på säkert 15 år och jag har svårt att se vad i mitt surfande som skulle antyda att jag tänker åka dit snart igen.

Sedan jag har blockerat allt lagring av information på Google visar Google Maps alltid upp Uppsala när jag öppnar den. Gissar dock att det blir Uppsala för alla svenskor och ingen Lomma, men det är bara en gissning.

Dagens happy-reklam
Sedan jag har blockerat allt lagring av information på Google visar Google Maps alltid upp Uppsala när jag öppnar den. Gissar dock att det blir Uppsala för alla svenskor och ingen Lomma, men det är bara en gissning.
Beror väl lite på var din ip-adress "bor". Testa att vpna er någon annan stanns och se om reklamen följer med.

Dagens happy-reklam
Beror väl lite på var din ip-adress "bor". Testa att vpna er någon annan stanns och se om reklamen följer med.

Jag vet inte om det spelar en roll. Tror att Google förut använde IP adressen för att lokalisera mig. Men med nya reglar tror jag att dom inte längre använder den (pratar dator här, inte mobil).

Dagens happy-reklam
Är det algoritmernas fel att jag sedan några veckor tillbaka får reklam från Willys i Lomma, trots att jag bor i Västmanland? Skåne har jag inte varit i på säkert 15 år och jag har svårt att se vad i mitt surfande som skulle antyda att jag tänker åka dit snart igen. Visa bilaga 524560

Jag får reklam här från Eko hallen i Fjälkinge, det var fem år sedan jag flyttade därifrån (till Lomma). Det blir inte helt rätt alltid.

Dagens happy-reklam
Jag vet inte om det spelar en roll. Tror att Google förut använde IP adressen för att lokalisera mig. Men med nya reglar tror jag att dom inte längre använder den (pratar dator här, inte mobil).
Jag testade von på mobilen och blev först förvirrad över tysk reklam i en podcast, sen insåg jag att vpn sa att jag satt i Frankfurt.

Dagens happy-reklam
Jag förstår inte hur eller varför reklamen fungerar som den gör. Den kommer alltid efter att jag köpt något. Hur tänker dom tjäna pengar på mig när dom gör så.

Köper jag en bok på Bokus så kommer det reklam från Adlibris och många andra, men då behöver jag inga fler böcker.

Jag köpte elbil, vad kommer då. Elbilsreklam i drivor. Behöver inga fler.

Alla mina försäkringar är hos Trygg-Hansa, och nu vill dom att jag ska köpa mer försäkringar, som jag redan har.

Dagens happy-reklam
Jag förstår inte hur eller varför reklamen fungerar som den gör. Den kommer alltid efter att jag köpt något. Hur tänker dom tjäna pengar på mig när dom gör så.

Köper jag en bok på Bokus så kommer det reklam från Adlibris och många andra, men då behöver jag inga fler böcker.

Alla mina försäkringar är hos Trygg-Hansa, och nu vill dom att jag ska köpa mer försäkringar, som jag redan har.

Precis min erfarenhet.

Dagens happy-reklam

Vaddå fungerar, det viktiga är ju att ett fåtal stora adtechbolag i monopolställning kan tjäna pengar?

Tillbaka
Topp