Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[INSTÄLLT][Kalender] Randonnée 200 km - Barkarby 2022-01-15
Loppet är tyvärr inställt p.g.a. rådande läge vad gäller covid-19.
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Från kvällspressen:I förra vändan rekommendationerna fann vi inget som vi tyckte stoppade lopp.
Vi har förvisso inte snackat om de nya rekommendationerna. Spontant såg jag när jag hastigt skummade FHM:s nya råd inget som såg jätteproblematiskt ut. Men, som sagt, bara min högst privata och än så länge på dålig grund vilande åsikt.
Som vanligt tycker jag att FHM:s rekommendationer inte är glasklara. Regeln om 10 kvm/besökare gäller för "mässor, handelsplatser och platser för kultur och fritidsverksamheter". En kiosk är absolut inte en mässa eller en plats för kultur och fritidsverksamheter. Frågan är då om det är en handelsplats. Jag förknippar snarare ordet handelsplats med en samling butiker av olika slag än en enskild kiosk eller bensinmack.Det är väl möjligtvis att man ställer till problem för stämpelställen/mackar, om det väller in en klunga. De behöver ju nu begränsa så att varje besökare har minst 10 kvm yta. På små kiosker och mackar lär väl det bli typ 2-3 samtidiga besökare på sin höjd.
Beror nog rätt mycket på vädret är svaret. Kollade som hastigast och 2018 var det i alla fall 20 fullföljande.Sen är frågan hur stor klunga man kan förvänta sig en lördag i januari.
Jag antar att det är begränsningsförordningen de tänker använda igen, och där används just dessa beteckningar (mässor, handelsplatser, och platser för kultur- och fritidsaktiviteter). Handelsplats omfattar bl.a. butiker, varuhus och gallerior.Som vanligt tycker jag att FHM:s rekommendationer inte är glasklara. Regeln om 10 kvm/besökare gäller för "mässor, handelsplatser och platser för kultur och fritidsverksamheter". En kiosk är absolut inte en mässa eller en plats för kultur och fritidsverksamheter. Frågan är då om det är en handelsplats. Jag förknippar snarare ordet handelsplats med en samling butiker av olika slag än en enskild kiosk eller bensinmack.
Hehe ja precis fokusera på viktiga saker här. Skulle vara schysst om vi grillar tillsammans vid målgång så därför har jag med mig lite grejer i bilen :DHUR BLIR DET MED AFTER BIKEN!?
Hur överlever man då? Jag måste äta en macka var 50e km ? gärna merI förrfjol vart jag utan mat i Strängnäs, tror jag... vart ett stopp vid Aspö Livs.
Jag håller på att kika lite på detta, jag kan inte anmäla mig.Anmälningarna bara rasar in!
200 är ju en kortdistans så du måste hålla dig till korttidsprognosernaDet ser ju att bli rätt blåsigt och deprimerande 15/1
Om man ska tro långtidsprognoserna
Antar att det är ett löfte om medelvindstyrka i m/s under de partier där det är motvind.
kilo meters pär timmur i velocipedframförning är 24 för.... men tolkar det som medel blå linje, byar gul linje, men det kan ju vara ihållande byarAntar att det är ett löfte om medelvindstyrka i m/s under de partier där det är motvind.
Nähä, nä, då fåre va!kilo meters pär timmur i velocipedframförning
sorry föll bort lite textNähä, nä, då fåre va!![]()
Contis minsta är 37-622 hur upplever du storleken i förhållande till andra däck? tror inte jag får in dem på minJag kör nog med mina gamla sulor. 35 mm SMW fram och Conti Top contact winter bak.
Avseende vinden hade vi en gång 21 m/s in från öster så det ska nog funka. Det är väl för tusan en ötzi som ska köras?
mm men får bli heldubbat så det lär inte gå snabbareOm det blir kallare måste man ju trampa fortare. Då kan du ju inte sänka farten!![]()
På Tour de Ötzi är det väl kompislapp ner till marken som gäller om man ska cykla i grupp. Eller är det på Ötzi XL som det är ett krav?Nästan ingen vind in the face blir det i alla fall. Väntar på en ny framväxel, hoppas att den kommer i tid.
Ifall mina fattigmans-stänkskärmar tolereras så kan jag lindra dubbdäckslidandet med att dra de första 100km el nåt ?
Framväxel! måste man ha det?Nästan ingen vind in the face blir det i alla fall. Väntar på en ny framväxel, hoppas att den kommer i tid.
Ifall mina fattigmans-stänkskärmar tolereras så kan jag lindra dubbdäckslidandet med att dra de första 100km el nåt ?
Helst inte, men framväxeln på crossen (den enda cykeln jag äger som tar dubbdäck) har frusit helt med resultatet att kedjan hoppar efter eget tyckte mellan något av de tre dreven. Onice.Framväxel! måste man ha det?
Framväxlar brukar gå tigga. Många gybbar med oanvända fräsha framväxlar finns det här. Jag har tiggt till mig en top pull för 36/46 en gång!Helst inte, men framväxeln på crossen (den enda cykeln jag äger som tar dubbdäck) har frusit helt med resultatet att kedjan hoppar efter eget tyckte mellan något av de tre dreven. Onice.