Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bra tips på lite tjockare ramskydd till downtuben efterfrågas?
Ja!Om man kopplar loss en bromsslang från oket, är det samma konstruktion och tillvägagångssätt som i handtaget med oliv och plupp?
Det beror påOm man kopplar loss en bromsslang från oket, är det samma konstruktion och tillvägagångssätt som i handtaget med oliv och plupp?
Om vi pratar Deore BR-MT400?Det beror på
Det är banjo eller straight (oliv) du ser vilket. Banjo sitter med en bultOm vi pratar Deore BR-MT400?
Edit: sprängskiss, ser ut som oliv ja https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-BR-MT400-4351A.pdf
Fälgbroms? Skivor? Tub? 26"?Tips på billiga aluhjul som väger maximalt 1600g/par? Styvhet är alltid bonus
Fredagskvällströghet. Fixat nu.Fälgbroms? Skivor? Tub? 26"?
Tips på billiga aluhjul som väger maximalt 1600g/par? Styvhet är alltid bonus
Edit: 28" skivbroms
Jag ger mig på ett svar utan att riktigt veta. Om någon annan läser och vet så bidra gärna med en mild tillrättavisning eller en hejdlös bekräftelse.1. Vågar man ge sig på en cold set på en ram från 120 till 135 tror ni? Är det för mycket?
2. Vet någon ett bra ställe att få tag på Nishiki-dekaler? Ebay hade inte mycket att erbjuda
Tips på billiga aluhjul som väger maximalt 1600g/par? Styvhet är alltid bonus
Edit: 28" skivbroms
Efter åtskilliga timmars läsning och en nästintill manisk blick i ögonen bestämde jag mig tyvärr för att avblåsa projektet. Ramen har egentligen inget högre värde i sig, men dels är dels ärvd av en kär släkting och dels har jag gett den till min sambo. Har nu ohälsosamma tankar om att köpa en ram endast för att få testa detta, happyride är direkt hälsovådligt för mig och min plånbok.Jag ger mig på ett svar utan att riktigt veta. Om någon annan läser och vet så bidra gärna med en mild tillrättavisning eller en hejdlös bekräftelse.
Jag utgår ifrån att det gäller en stålram?
Om det gäller en väldigt exklusiv ram så hade jag nog själv varit försiktig och nöjt mig med 120 till 126 mm. Men om det är en mer jordisk varelse vi har att göra med så hade jag spänt ett par remmar runt ”bridge:arna” på kedje- och sadelstagen (för att skona svetsarna/lödningarna) och gjort ett försök. Ta det vackert bara, och blås av operationen om det börjar osa katt.
Ang. dekaler så har jag hört om en hel del som tipsar om velocals.com.
Lycka till och uppdatera oss gärna på dina framsteg!
Var bor du? Jag har en krockad/stukad Peugeot lvg-ram som inte duger till något, men ett sånt test kunde nog funka. Finns strax utanför Jönköping.Efter åtskilliga timmars läsning och en nästintill manisk blick i ögonen bestämde jag mig tyvärr för att avblåsa projektet. Ramen har egentligen inget högre värde i sig, men dels är dels ärvd av en kär släkting och dels har jag gett den till min sambo. Har nu ohälsosamma tankar om att köpa en ram endast för att få testa detta, happyride är direkt hälsovådligt för mig och min plånbok.
Ska kika in velocals, tack för tipset!
Som jag har skrivit i andra trådarTips på billiga aluhjul som väger maximalt 1600g/par?
Jag är en amatör i sammanhanget, berätta mer.Som jag har skrivit i andra trådar
Varför sådant fokus på totalvikt istf roterande vikt?
Och däck/slang. Ett enkelt sätt att testa tunga däck på ett hjulpar som man normalt kör med lätta racerdäck. Det är inte bara det högre rullmotståndet som tar ysterheten ur känslan...Jag är en amatör i sammanhanget, berätta mer.
Roterande vikt innebär väl i detta fallet fälgens vikt?
Och däck/slang. Ett enkelt sätt att testa tunga däck på ett hjulpar som man normalt kör med lätta racerdäck. Det är inte bara det högre rullmotståndet som tar ysterheten ur känslan...
Men jo - givetvis är fälgen det som påverkar roterande massan på ett hjul absolut mest.
Det är är ganska lätt att räkna ut deras bidrag till tröghetsmomentet.-och ekrar med nipplar. Hur stor del av ekrarnas vikt som skall räknas in överlåter jag till insjenörerna här att räkna ut.
Det är är ganska lätt att räkna ut deras bidrag till tröghetsmomentet. Visa bilaga 533321
Tjena
Vad är ratchet? Är det samma sak som pawls eller annat? Nej jag kan inte så mycket om hjul och dess uppbyggnad, jag cyklar istället. ?
Det intressanta om man inte ids räkna är att tröghetsmomentet ökar med kvadraten på radien, så naven har mycket liten inverkan på tröghetsmomentet.Tänkte väl det! ?
Får man tråkigt någon dag så kan man ju räkna på hur mycket 1 kg tyngre däck påvekar accelarationen från 20 till 40 vid samma effekt, luftmotstånd och totalvikt.En hyfsat lätt fälg väger typ 380 gram. Ett hyfsat lätt däck och en hyfsat lätt slang kanske 350 gram tillsammans. Däcket sitter normalt sett längst ut, så jag har senaste tiden blivit mer och mer ängslig över att köra med för tunga däck. Jag som inte är ängslig alls i normala fall. Tråkiga tråkiga tröghetsmoment..?
Här pratar vi landsväg och grus då ska sägas. För mtb plussar man på säg 100 gram för fälgen och 3548493627 gram för däck.
Får man tråkigt någon dag så kan man ju räkna på hur mycket 1 kg tyngre däck påvekar accelarationen från 20 till 40 vid samma effekt, luftmotstånd och totalvikt.
vr-glasögon i skogen eller trafiken skulle vara nåt?Kan VR lösa problemet även med vintertrötta cyklister?
Visa bilaga 533354![]()
Vintertrötta kor får VR-headset
För att göra livet lite trevligare för kossorna vintertid provar en bonde i Turkiet att låta dem blicka ut över virtuella sommarängar.www.sweclockers.com
Man kollar bigmollos randovideor eller andra relaterade filmer och blir på så sätt mycket gladare.
Som en som haft formelsamling och miniräknare på skrivbordet känns det hemtrevligt att räkna lite....För vi som är lagda mer åt det humanistiska hållet ter sig matematiska gåtor skrämmande och lite som att bli lämnade ensamma på en främmande planet.
Cyklar man långt blir även den simplaste ekvationen en riktigt hård nöt att knäcka.Som en som haft formelsamling och miniräknare på skrivbordet känns det hemtrevligt att räkna lite....
Tjena
Vad är ratchet? Är det samma sak som pawls eller annat? Nej jag kan inte så mycket om hjul och dess uppbyggnad, jag cyklar istället. ?
Tog steget och köpte spd-pedaler. Finns det någon grundregel för hur klossarna ska sitta? Vad ska man tänka på, flytta fram eller bak beroende om det känns si eller så?
Provade en kort sväng runt huset men för kort tur och oerfaren för att bedöma själv.