johfo
Aktiv medlem
Alla borde ha ett eget skruvstäd
Jaha, då har jag fått tänka om ordentligt. Jag var inne på att skaffa mig ett bänkmonterat mekställ för att bl.a. kunna göra gaffelservice enklare. Men ett skruvstäd kan ersätta mekstället för det ändamålet om jag gör en hållare för gaffelröret.
Någon som har erfarenhet att beställa från svh24.de? Ett Matador 100mm kostar bara 95€ där. Bättre än så blir det ju knappast
![]()
Såg det här först nu...
Vågade du dig på att beställa från svh24?
Jag köpte mitt 140mm där och missade att kolla trustpilot. Det var ingen munter läsning och efter order var det tyst som i graven i ert par veckor. Till sist när jag inte fick varken leverans eller svar på brev försökte jag reklamera via PayPal. De senare gav fultysken flera veckor på sig att svara.
Efter lite googlande konstaterade jag att svh24 är en del av Wurth group. Jag hade tidigare högre tankar om Wurth...
Jag försökte då kontakta Wurths huvudkontor i både Sverige och Tyskland, men fick ingen jättebra respons.
Till slut hittade jag namnet på VDn och tidigare grundaren för denne fultysk och även en mailadress och han svarade!
Sen blev det fart. Han mailade sin bror tror jag det var, med cc till mig och då kom paketet iväg typ direkt. Han ursäktade sig att kundtjänst var underbemannad och typ inget funkade...
Allt detta var strax innan Covid, så det går inte att skylla på.
Till slut fick jag kort och till bra pris, men det kändes som ren scam och blåsning några veckor.
Nu ser det visst mindre tragiskt ut på trustpilot. Men jag hade testat att maila någon fråga till kundtjänst innan order och kontrollera om de är kontaktbara... men nu har du ju visst redan köpt ett...