Bikeshop.se

Bikeshop.se
Min senaste bikeshop:
1648106787052.png

Bikeshop.se
Alla mina bikeshop + Bring har gått oväntat fort.
Den är det dock synd att ombudet ligger så kasst till, så där brukar det gå några dagar extra :p
Kan bara instämma med att det gått oväntat fort de senaste gångerna, beställde t.ex. sent i fredags och fick leverans igår. I början när jag beställde från Bikeshop tog det längre tid. Dessutom ligger mitt ombud väldigt bra till för mig:)

Bikeshop.se
Väljer alltid leverans till ombud om jag får välja, då slipper man sitta o passa nån keverans som antagligen inte kommer...
Ja jag gör alltid det misstaget för det känns så gott att få grejerna till dörren men slutar alltid i att man får åka till ombud eller så för att hämta ändå. Kanske har man lärt sig nu.

Bikeshop.se
Till slut kom paketet idag strax efter 13 tiden. Skulle levererats i fredags men fick ett sms ” kunde inte levereras” kl 16:55 så man inte hinner ringa kundtjänst ens. Vart grinig hela helgen men nu känns det bra :).

Bikeshop.se
Har haft betydligt fler lagerfel från bikester, även om antalet ordar är högre.
Så just dom skulle jag inte ta som praktexempel :p

Vill man har grejer snabbt så är det expressfrakt från tyskland som gäller.

Bikeshop.se
Har haft betydligt fler lagerfel från bikester, även om antalet ordar är högre.
Så just dom skulle jag inte ta som praktexempel :p

Vill man har grejer snabbt så är det expressfrakt från tyskland som gäller.

Bikester är dock mycket snabbare om artiklar är tillgängliga för snabbleverans. Då är det inom två dagar. Jag beställde på torsdagskvällen och hämtade påketet hos ombud på lördag.

Bikeshop.se
Bikester är dock mycket snabbare om artiklar är tillgängliga för snabbleverans. Då är det inom två dagar. Jag beställde på torsdagskvällen och hämtade påketet hos ombud på lördag.
Ja, om dom faktiskt är det, och det inte bara står att dom är :p
Då tar det ett par dagar innan man får reda på att dom visst inte fanns.

Kan också rekomendera Budbee för saker i snabblager, då kan man ha dom hemma kvällen efter.

Bikeshop.se
Har beställt en gång från Bikeshop då de var billigast. Med tanke på att de först skickas i bulk från Norge till terminal i Sverige och ompacketeras så var frakttiden godkänd! Bring var däremot rätt seg med uppdateringar om vart paketet befann sig. Med den erfarenheten har jag nyligen gjort en beställning från Bikeshop och hoppas på minst lika bra förfarande som senast.

Bikeshop.se
Någon som vet varifrån bikeshop skickar sina beställningar? Väntar på paket därifrån nu som Jag gärna vill ha så snabbt som möjligt.

Hei.

Vi har kontor og lager på Skoppum, rett utenfor Horten i Norge.

Vi har oxo en svensk medarbeider som jobber på hemmakontor från Hedesunda.

Mvh Christian hos Bikeshop.

I helgen ble det sykling i GBG. Megabra!

Waki och Preacher leder an oppover.
Silje sykler Rift Valley,
3F42DA03-97D1-4227-B995-5E6D254C3D17.jpeg
A5A879CC-A3FE-4449-83B3-9E54C07C45C9.jpeg

Bikeshop.se
Hej!
Beställde ny 12-delad kasset, ny Absolut black drev 34T och nya rulltrissor.
Varorna kom snabbt och hela min köpupplevelse var bra...produkterna var det inget att klaga på.

Bikeshop.se
New post on an old thread :

Funny stories. I was checking Price Hunt for Garmin Forerunner 955 which was launched only couple of months ago and Bikeshop had a discount of 35% (sigh) . I went to their website immediately and although it says not in stock, I managed to place the order. Got the automated confirmation to my mail saying the manual confirmation will follow when it is available in stock and all. Couple of days later, I get a mail saying that the "price listed was an error in the website and the discount is usually only on items that are available in stock " and since my order was not approved manually, they said they will cancel the order if they don't hear anything about the stock until last Friday. (in ordered on Tuesday).

I just let it go thinking they might cancel it eventually and since i have ordered via Klarna, the invoice wouldn't be generated if the order did not get through. Cut to a week later approximately ,today i got an email saying that my order is shipped and got the shipping details from Bring .I was shocked and surprised that they are sending it anyways. i got the watch for 3864 SEK with the 100 Kr discount where as anywhere else in Sweden, the watch price is min 5600 SEK . Fingers crossed if i get the watch delivered as promised :)

Bikeshop.se
Att en bugg sänker priserna med 35% på allt istället för vissa prylar, sånt kan ju hända… men vi människor gillar ju att ta tillfället i akt och passar på att shoppa…

Bikeshop.se
Varit nöjd med leveranstider brukar ta 4-5 dagar till Malmö. Senaste leveranserna har dock varit sådär, en hjälm med repa, där jag fick lite i kompensation och ett framdrev som är skevt där jag väntar på svar. Något som kan hända iofs men störigt när det slår i framväxeln varje varv. Annars har jag aldrig varit med om att dom inte haft produkter i lager. Snabbt och smidigt!

Bikeshop.se
Handlade av dom nyss, typ 2 timmar sedan.
Efter swishbetalningen dök det upp en dialogruta om att ett fel uppstod. Fick inget bekräftelsemejl, ordernummer, kvitto etc. Inkorgen är tom. Ändå drogs pengarna från mitt konto, via klarna, precis när köpet gjordes. Det känns ju aningen olustigt.
Har mejlat dom nu och hoppas på svar imorgon.

Bikeshop.se
Spännande ställe. Jag kör alltid pickup där på skoppum istället för leveranserna i brevlåda. Det rättfärdigar en frisk tur på motorcykeln och har man tur hittar man någon spännade proteinbar eller annat skit att gnaga i sig när man står och väntar på pickup. Ibland menar jag att jag beställt och hämtat samma dag.

Det är faktiskt praktiskt med sånadär robotlager.

XXL har ett likadant robotlager i Örebro och på Jessheim (typ en kilometer att gå runt den byggnaden i Örebro) men de lämnar inte ut direkt till kunder där.

//K

Bikeshop.se
Efter swishbetalningen dök det upp en dialogruta om att ett fel uppstod. Fick inget bekräftelsemejl, ordernummer, kvitto etc. Inkorgen är tom. Ändå drogs pengarna från mitt konto, via klarna, precis när köpet gjordes. Det känns ju aningen olustigt.
Jag råkade ut för samma sak...

Bikeshop.se
Råkade ut för exakt samma fel i går. Pratade precis med en hjälpsam person på kundtjänst som förklarade att swishbetalningar via Klarna inte alltid är 100% kompatibla med Bikeshops norska system. Pengarna är bara tillfälligt reserverade och kommer att betalas tillbaka automatiskt. Han gav dock en liten brasklapp för att det är helgdag i dag i Norge och att återbetalningen därför i värsta fall kan dröja till tisdag.

Tillägg: Betalning med kort fungerade bra igår och mitt paket är redan på väg. Personen på kundtjänst kunde se båda mina betalningar och att den första via swish inte var bekräftad och därför kommer att återbetalas. Mitt intryck är att Bikeshop har rätt bra koll på läget, men systemet känns onekligen lite svajigt ur ett kundperspektiv.

Senast ändrad:
Bikeshop.se
Råkade ut för exakt samma fel i går. Pratade precis med en hjälpsam person på kundtjänst som förklarade att swishbetalningar via Klarna inte alltid är 100% kompatibla med Bikeshops norska system. Pengarna är bara tillfälligt reserverade och kommer att betalas tillbaka automatiskt. Han gav dock en liten brasklapp för att det är helgdag i dag i Norge och att återbetalningen därför i värsta fall kan dröja till tisdag.

Tillägg: Betalning med kort fungerade bra igår och mitt paket är redan på väg. Personen på kundtjänst kunde se båda mina betalningar och att den första via swish inte var bekräftad och därför kommer att återbetalas. Mitt intryck är att Bikeshop har rätt bra koll på läget, men systemet känns onekligen lite svajigt ur ett kundperspektiv.

Tack. Jag gjorde en ny swishbetalning nu som gick igenom. Hoppas den första kommer tillbaka så jag slipper telefonkö etc.

Bikeshop.se
Jag råkade ut för samma sak också. Fick ett felmeddelande vid swishbetalning utan att en order skapades. Testade en stund senare och då gick min order igenom. Efter det så upptäckte jag att pengar dragit från kontot för båda köpen.

Jag pratade med Klarna som endast kunde se att det fanns en betalning men att den inte var kopplad till en order. Efter det mailade jag bikeshop.se som bekräftade att de haft problem med swishbetalningar under en period. Jag bad om att få pengarna tillbaka för den misslyckade ordern och fick svaret: "Krediteringen skal skje automatisk, så du blir kreditert etter 1-3 virkedager."

Bikeshop.se
Du får nok svar til tirsdag-onsdag. I Norge er det helligdag fra torsdag til mandag,
Så derfor er jeg i GBG i påsken.

Takk for hyggelig tilbakemelding, mcgyl.

Mvh Christian, BS kundeservice.

Tillbaka
Topp