Carl Edfeldt
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
På stålisarna och sittröret på Gen 1 alus/stål så bör man gjort detKörde man inte med 28,6 ytterdiameter på rören?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På stålisarna och sittröret på Gen 1 alus/stål så bör man gjort detKörde man inte med 28,6 ytterdiameter på rören?
Kollade på BT. Den dimensionen har utgått.Om 26,8 så har Biltema sådana. Inte snyggast och inte creddigast, men de funkar i väntan på nästa OS.
Det har jag! Kanelkrans och frakt?På tal om sadelstolpar, är det någon som har nytta av en original Avocet-sadel (funkis men långt från nyskick) och en stolpe i 26.6? Båda ytterst gratis.Visa bilaga 546517Visa bilaga 546515Visa bilaga 546516
Gud vilka fina bilder.Inspirerad av @velovin och hans rosa tjejcykel - sagt med den högsta aktning - valde jag min rosa till dagens utflykt. Den har nog bannemej suttit på avbytarbänken sedan husvagnsbildsturen i oktober, men den förnekade sig inte idag heller. Mein Gott vilken skjuts det är!
Visa bilaga 546518
Det blev en blandning av kända vägar och utforskande av nya, delvis sådana som vi kommer att köra i samband med konventet.
Visa bilaga 546519
Tack för lånet.
Visa bilaga 546520
Durdy is the new clean.
”Orka” säger mina gymnasieelever frekvent.Förkyld och ryggskott, vad gör man då? Jo, man passar på att serva lite hjul (i en lite halvkrokig position).
Visa bilaga 546540Visa bilaga 546541
Visa bilaga 546542
Visa bilaga 546543
Har haft en uppsättning hjul med STX-nav liggandes, de får bli sommarhjul till Onoffen. Orka byta dubbdäcken, två hjuluppsättningar ftw.
Kollade på BT. Den dimensionen har utgått.
Japp, till Blackie. Hmm, då har jag mätt fel. Lätt hänt. Vad säger @Carl Edfeldt? Är det 26,8 på ValleyRunner i stååååål?
Det har jag! Kanelkrans och frakt?
Trevlig sysselsättning ?Förkyld och ryggskott, vad gör man då? Jo, man passar på att serva lite hjul (i en lite halvkrokig position).
Visa bilaga 546540Visa bilaga 546541
Visa bilaga 546542
Visa bilaga 546543
Har haft en uppsättning hjul med STX-nav liggandes, de får bli sommarhjul till Onoffen. Orka byta dubbdäcken, två hjuluppsättningar ftw.
Grymt att du sonderar för konventet?Inspirerad av @velovin och hans rosa tjejcykel - sagt med den högsta aktning - valde jag min rosa till dagens utflykt. Den har nog bannemej suttit på avbytarbänken sedan husvagnsbildsturen i oktober, men den förnekade sig inte idag heller. Mein Gott vilken skjuts det är!
Visa bilaga 546518
Det blev en blandning av kända vägar och utforskande av nya, delvis sådana som vi kommer att köra i samband med konventet.
Visa bilaga 546519
Tack för lånet.
Visa bilaga 546520
Durdy is the new clean.
Jag må vara filantrop men jag kan väl erkänna att det också fanns ett visst mått av egennytta i dagens tur. Men med det sagt så såg jag också framför mig idag hur vi var ett gäng, två eller tjugo, som cyklar där i sommar.Grymt att du sonderar för konventet?![]()
Kan villigt erkänna att jag blev rejält sugen på att cykla där!Jag må vara filantrop men jag kan väl erkänna att det också fanns ett visst mått av egennytta i dagens tur. Men med det sagt så såg jag också framför mig idag hur vi var ett gäng, två eller tjugo, som cyklar där i sommar.
Helbild vore fint, välkommen?Tills nyligen min 7-12, när den byggdes om till enpetare:
Visa bilaga 546587
Hurra, underbart!Äntligen premiärtur! Ett varv på gatan hann jag med ikväll så inga långpass precis. Riktigt trevlig upplevelse må jag säga, känns förvånansvärt rapp och lätt och sittpositionen precis lagom avvägd mellan någorlunda snabb men ändå rätt bekväm. Helnöjd.
Jag hade hoppats på att kränga på annat gummi, men de 42 mm jag hade från annan hoj ville ramen inte alls veta av. Jag tyckte det verkade vara gott om plats men icke sa Nicke. Det såg riktigt fett ut med dem på men tydligen ska hjulen kunna rotera också. Har jag hört.
Kanske jag får nöja mig med 32 mm som det är nu (fast något roligare än de jag fick med cykeln) så att jag kan köra Gilles 40 mm-skärmar.
Äh, 32 mm är ju breda däck.Hurra, underbart!
Kul att den är igång och att den känns bra. Vad som står på däcksidan är ju inte alltid samma som den faktiska bredden, och en QX och en M1000 kanske inte heller är helt lika. Men jag får in Schwalbe 700x35c och skärmar i tusingen. 32 mm som beteckning känns i smalaste laget, men det kanske är ganska nära den faktiska bredden på mina 700x35c Schwalbe. Jag kollar!
Edit: Schwalbe Marathon 700x35c mäter ca 34 mm på en Zac 2000-fälg (i19). Det går in i tusingen med Berthoud-skärmar.
En uppsättning tjeckiska Rubena 700x35c som jag har på några lite smalare Alex-fälgar mäter ca 32 mm.
Jo, det är bara jag som aldrig riktigt har varit i lvg-land.Äh, 32 mm är ju breda däck.
Hurra, underbart!
Kul att den är igång och att den känns bra. Vad som står på däcksidan är ju inte alltid samma som den faktiska bredden, och en QX och en M1000 kanske inte heller är helt lika. Men jag får in Schwalbe 700x35c och skärmar i tusingen. 32 mm som beteckning känns i smalaste laget, men det kanske är ganska nära den faktiska bredden på mina 700x35c Schwalbe. Jag kollar!
Edit: Schwalbe Marathon 700x35c mäter ca 34 mm på en Zac 2000-fälg (i19). Det går in i tusingen med Berthoud-skärmar.
En uppsättning tjeckiska Rubena 700x35c som jag har på några lite smalare Alex-fälgar mäter ca 32 mm.
Snyggt bygge! Blev väldigt bra med threadless-adapter tycker jag ?Äntligen premiärtur! Ett varv på gatan hann jag med ikväll så inga långpass precis. Riktigt trevlig upplevelse må jag säga, känns förvånansvärt rapp och lätt och sittpositionen precis lagom avvägd mellan någorlunda snabb men ändå rätt bekväm. Helnöjd.
Jag hade hoppats på att kränga på annat gummi, men de 42 mm jag hade från annan hoj ville ramen inte alls veta av. Jag tyckte det verkade vara gott om plats men icke sa Nicke. Det såg riktigt fett ut med dem på men tydligen ska hjulen kunna rotera också. Har jag hört.
Kanske jag får nöja mig med 32 mm som det är nu (fast något roligare än de jag fick med cykeln) så att jag kan köra Gilles 40 mm-skärmar.
Schwalbes Marathon verkar inte populära här. Jag köpte tunna, mjuka och lätta Contis till min 610 men tycker bättre om mina Marathon, betydligt skönare att köra på och jag tycker de rullar minst lika lätt, om inte lättare än Continental Contact Speed däcken som jag dessutom fått en punktering på efter bara femtio körda mil.
De känns annorlunda jämfört med ett tunnare däck, det håller jag absolut med om, men jag skulle snarare beskriva dem som stadiga än hårda, ett oömt däck man inte behöver vara rädd om men som ändå rullar lätt. Men såklart mer av ett bruksdäck, inte det jag skulle välja till en fullblodsracer precis.Jag har ett par på en annan cykel. Håller med om att de rullar ganska bra och punkaskyddet känns grymt. Det är väl mest att de är så tjocka, säkra och hårda att det inte blir så mycket feeling.
Jag har haft dem på någon cykel och upplevde dem lite som ett par vandringskängor. Aldrig helt fel men heller aldrig särskilt roliga.De känns annorlunda jämfört med ett tunnare däck, det håller jag absolut med om, men jag skulle snarare beskriva dem som stadiga än hårda, ett oömt däck man inte behöver vara rädd om men som ändå rullar lätt. Men såklart mer av ett bruksdäck, inte det jag skulle välja till en fullblodsracer precis.
Jag gillar rejäla vandrarkängor också, så det är kanske inte så konstigt att jag tycker om Schwalbe MarathonJag har haft dem på någon cykel och upplevde dem lite som ett par vandringskängor. Aldrig helt fel men heller aldrig särskilt roliga.
Standard västkustväder, menar du?Allltid svår avvägning på bruksdäck. Stabilt och säkert är värt en hel del, inte jättekul att stanna och laga punka i fem grader och regn från sidan.
Fin-fint cykelväder om man frågar mig :)Standard västkustväder, menar du?
Absolut, jag räds inte dåligt väder när jag ska cykla. Det är just den där punkan man helst vill undvika.Fin-fint cykelväder om man frågar mig :)
Det känns som att G-One rullar på bra. De är följsamma och mjuka och man kan pumpa dem ganska hårt utan att förlora särskilt mycket komfort. Cykeln känns sprallig och livlig med dem på. Jag gillar dock inte att de kontinuerligt placerar sig i det lägre segmentet i rullguruns tester. Var ett impulsköp på utförsäljning och jag är faktiskt lite osäker på vilken av alla modeller det är jag har. 700x35C i alla fall och faktiskt mer eller mindre true to size monterade, så bör passa utan problem på QX (vilket var tanken faktiskt). Även om G-One är grrrrvldäck är iaf just denna modell i tunnaste laget för att punkteringsmässigt kännas förtroendeingivande på vintergruset som fortfarande ligger i huvudstaden, och punkteringar är väl vad jag sett att folk gnäller om på nätet. Men det är ju priset för den låga vikten. Men har bara kört med dem en vecka och det har varit punkteringsfritt, så kan inte uttala mig egentligen.Ja uppåt är det massvis med plats, det är kedjestag som det kniper mest vid. Tackar för bra inspel, då finns det chans på åtminstone 35.
Jag har spanat på g-one som kandidater. Gillar du dem?
Ser fram emot recension av Conti Grand Prix Urban. Blir lite tjatigt det här, men rullgurun är överförtjust i dessa.Jag gillar skarpt Pirelli Cinturato Gravel H i 35-millimetersutförande. Har även precis beställt en uppsättning Continental Grand Prix Urban 35 mm till fruns cykel. Kan återkomma med ett utlåtande när de sitter på plats.
Det finaste man kan ge sin cykel är ett par riktigt bra däck!
Hade Marathon Greenguard 28mm på en pendlare. Kändes hyfsat snabba och mycket okrossbara, men tänderna satt löst om man blev tvungen att köra kullersten. Kanske är trevligare i bredare variant, men tunga antar jag. Sista gången då: Rullgurun bekräftar att standard-Marathons är ganska snabba däck.Schwalbes Marathon verkar inte populära här. Jag köpte tunna, mjuka och lätta Contis till min 610 men tycker bättre om mina Marathon, betydligt skönare att köra på och jag tycker de rullar minst lika lätt, om inte lättare än Continental Contact Speed däcken som jag dessutom fått en punktering på efter bara femtio körda mil.
Tror också att smala Marathon inte är helt lyckat, minst 37 mm tror jag behövs för att de skall komma till sin rätt.Hade Marathon Greenguard 28mm på en pendlare. Kändes hyfsat snabba och mycket okrossbara, men tänderna satt löst om man blev tvungen att köra kullersten. Kanske är trevligare i bredare variant, men tunga antar jag.
Regn är ok och kyler av bra. Sidvinden däremot..Fin-fint cykelväder om man frågar mig :)
@Carl EdfeldtBTW: Är det någon som har provat Magurabromsar?
Jajamen, jag har både nya och gamla på mina hojar. Funkar fint, självcentrerade och sjuk bromsverkan?mina gamla raceline går till och med att justera bromsverkan på aktivt på handtaget… sportigt va??BTW: Är det någon som har provat Magurabromsar?