Hälsingland
Aktiv medlem
[OT] Skaffa ny bil vad ska jag tjöpa?
Det blev ju en ID.4 för min del
Snart leverans.. :)
Vad blev företagets kostnad för den? Kör ni TCO (total cost of ownership)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det blev ju en ID.4 för min del
När får du den? I år?Det blev ju en ID.4 för min del
Så om @Spacekitty vill köpa ett takräcke så finns det snart ledigt :-)
När får du den? I år?
Under 8500Vad blev företagets kostnad för den? Kör ni TCO (total cost of ownership)?
Va! Det var som attan! Kul!Japp. Början av maj. ?
Va! Det var som attan! Kul!
Absolut!Hade offert på en men hann inte trycka av innan den hann bli såld innan VW-s prishöjning den 1 april så jag fick ringa runt i två dagar och jaga. Ihärdig som jag är lyckades jag få tag på en med dragkrok. (Lite tveksamt att eftermontera på en tjänstebil). Tyvärr inget panoramatak men det blir nog bra ändå.
Ska du ha den senast efter sommaren får du nog gå på vad som finns att få levererat. Sen är det väl upp till storleken på plånkan hur man vill göra, en Y kostar 8-9000:-/mån att privatleasa?Är det lönt att köpa en beg Tesla tror ni? Eller ska man leasa en 3/Y? Vi har en Mercedes som inte går att sätta barnstol fram så vi behöver byta senast efter sommaren.
Tänkte vi kunde byta in den som handpeng på en elbil.
Kommer att gå upp rätt snabbt nu mht. Förväntat ränteläge, prishöjningar, materialbrist och skit.Ska du ha den senast efter sommaren får du nog gå på vad som finns att få levererat. Sen är det väl upp till storleken på plånkan hur man vill göra, en Y kostar 8-9000:-/mån att privatleasa?
Edit: ca 11 000:-/mån var det snarare
Va? Ser väl ut att vara tillfälligt?Polestar är stängt för nybeställning, Model 3 verkar gå att få 2022 iaf med "rätt" färg.
Om man vill forsätta stötta Putins krig ekonomiskt med att bränna olja och döda cyklister med dieselavgaser så är det ju förståss utmärktOm det nu är miljö och klimat man vill värna, så är det ju utmärkt med komponentbrist, stopp för nybeställningar, etc.
Ja klart det är tillfälligt jag menade ju inte för alltid ?Va? Ser väl ut att vara tillfälligt?
Visa bilaga 549119
Priser på privatleasing är lite som extrapris på köttfärs nuförtiden, sen går väl räntorna upp rätt kraftigt också.Oj, det verkar som att Volvo höjt privatleasingpriset på XC40 från 4490 kr/mån till 5690 kr/mån över natten.
Ja, såg den där Audi E-tron 55, för 6995 kr / mån, för 1000 mil om året. Tjena.
Har de fast pris under avtalstiden måste de ju säkra upp och är inflation och ränta på väg upp blir det ju dyrare. Trist såklart, men eftersom komponentbrist begränsar hur många bilar de kan tillverka måste de ju höja priset för att gå runt/säkra intäkterna.Priser på privatleasing är lite som extrapris på köttfärs nuförtiden, sen går väl räntorna upp rätt kraftigt också.
Ja, såg den där Audi E-tron 55, för 6995 kr / mån, för 1000 mil om året. Tjena.
Se på fan, var ju ännu billigare, bara att slå till!
Ja för vad bilen kostar att köpa är det definitivt billigt.Det ÄR sjukt billigt för att köra en bil som kostar en mille. Tittar man på vad begagnade e-Trons går för så är det definitivt någon som kickar in pengar. Men det är en del fallgropar i dealen, inga vinterdäck, övermil kostar 20:-, vissa grundläggande saker som backkamera saknas i utrustningspaketet som ingår. Om det är samma som när jag kollade.
Står ju 4495 i annonsen?Det här är billigt även om det är en liten bil, xc40 för 3995.- är ju galet billigt https://www.blocket.se/annons/gavle...100__el___kampanj___sista_chans_17_4/99288894
Tycker det ser ut som 3995:-? C40 är dyrareStår ju 4495 i annonsen?
Var tydligen 2 olika länkar i ditt inlägg. Hamnade på c40 och märkte det inteTycker det ser ut som 3995:-? C40 är dyrare
Var tydligen 2 olika länkar i ditt inlägg. Hamnade på c40 och märkte det inte
Fortfarande bara 1000 mil om året, kanske ok som en andrabil?
Jo, jag har bara en bil, men den snittar 2500 mil/år....Fortfarande bara 1000 mil om året, kanske ok som en andrabil?
Övermil är inte alltid dyrt. 7,50 kr/mil på bilen vi hade. Hälften tillbaks på undermil, med någon gräns
Det var rejält billigt det!Övermil är inte alltid dyrt. 7,50 kr/mil på bilen vi hade. Hälften tillbaks på undermil, med någon gräns
Här är en handlare i Kalmar som erbjuder 1500 mil för 3995 kr/mån: https://www.blocket.se/annons/kalma..._edi_bestall_nu_sista_chansen_i_pask/99267978Tror många klarar sig med det, och iaf tidigare så kostade inte 1500 mil många hundringar till
Eller belysning i baksätet.Här är en handlare i Kalmar som erbjuder 1500 mil för 3995 kr/mån: https://www.blocket.se/annons/kalma..._edi_bestall_nu_sista_chansen_i_pask/99267978
Håller med om att det är en riktigt bra deal, jag måste verkligen komma på ihåliga argument som att jag minsann villhöver fyrhjulsdrift och panoramatak för att låta bli att beställa ?
In med en beställning bara ?Här är en handlare i Kalmar som erbjuder 1500 mil för 3995 kr/mån: https://www.blocket.se/annons/kalma..._edi_bestall_nu_sista_chansen_i_pask/99267978
Håller med om att det är en riktigt bra deal, jag måste verkligen komma på ihåliga argument som att jag minsann villhöver fyrhjulsdrift och panoramatak för att låta bli att beställa ?