[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

5F04A86F-153A-4C27-8753-B86C90FC069B.jpeg

DURAN DURAN
1978 - ………
Man kan lyssna på hård musik, och digga annan musik.
Det här är bra. ?

DURAN DURAN
1978 - ………
Man kan lyssna på hård musik, och digga annan musik.
Det här är bra. ?
Jag köpte deras singel "Careless memories", spelade in ett helt kassetband med låten...den gick på repeat kan man säga. Första plattan var magisk...Plattan "Rio" var också bra.

Det här var ju MTV-tider och jag är så glad att ha vuxit upp med MTV, reklamradio mm. Tacksam är kanske ordet.

Jag köpte deras singel "Careless memories", spelade in ett helt kassetband med låten...den gick på repeat kan man säga. Första plattan var magisk...Plattan "Rio" var också bra.

Det här var ju MTV-tider och jag är så glad att ha vuxit upp med MTV, reklamradio mm. Tacksam är kanske ordet.
Rio plattan håller fortfarande idag, jag spelade in The Reflex flera gånger på MTV ? ville ha hela videon intakt.

Hur kunde jag missa detta. Intressant att flera inom metal/rock väljer att göra covers på Duran Duran.

Hur kunde jag missa detta. Intressant att flera inom metal/rock väljer att göra covers på Duran Duran.
Generellt låter Type O ju jättemycket som Duran Duran, i alla fall i sina mindre aggressiva stunder - det är mycket orgel/syntlandskap i moll och vemodiga melodier som snabbt kan slå över i en muntrare/mer hoppfull ton, och sedan tillbaks.
Jag avskyr 80-talspop, det låter ofta som ungar som har fått för många leksaker och vill leka med alla samtidigt, men just DD kommer undan (enligt mig då), trots det tidstypiska bip-plonk-pling:andet, tack vare de dräpande melodierna.

Senast ändrad:
Efter en framgångsrik kammarpopsplatta släppte REM en skiva där Peter Buck verkade ha tejpat fast en distpedal under foten och vägrade släppa den vare sig det passar musiken eller inte. Märkligt att ingen i bandet sade från, eller så gjorde de kanske det.

Generellt låter Type O ju jättemycket som Duran Duran, i alla fall i sina mindre aggressiva stunder - det är mycket orgel/syntlandskap i moll och vemodiga melodier som snabbt kan slå över i en muntrare/mer hoppfull ton, och sedan tillbaks.
Jag avskyr 80-talspop, det låter ofta som ungar som har fått för många leksaker och vill leka med alla samtidigt, men just DD kommer undan (enligt mig då), trots det tidstypiska bip-plonk-pling:andet, tack vare de dräpande melodierna.
Exakt när dom sätter melodierna så är fint, men ibland blir det tokigt såklart.
Sågades sönder tidigt i pressen och nu på väg till rock’n’roll himmelen om allt går vägen.
Exakt melodierna är bra när dom sitter, Simon’s röst är unik och känns ”live”enligt mig och inte polerad.

Tillbaka
Topp