D
Deleted member 77490
Guest
Visa din Miyata!
Rullar in framför jobbet på Pralin. Några elever står och hänger vid cykelstället. ”Oh, du har lätt den fetaste hojen här!” 
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Livet som Miyata ägareRullar in framför jobbet på Pralin. Några elever står och hänger vid cykelstället. ”Oh, du har lätt den fetaste hojen här!”![]()
Indeed! Har bara inte vant mig än.Livet som Miyata ägare![]()
Det är skralt på byggfronten för min del så jag lägger in ännu en cykeltur. En "slottsrunda" från idag, startade kl 8 och hemma nu precis efter nästan tio timmar i sadeln. Mycket backar, grusvägar och inte minst stigar blev min färd idag :)
Bild från "inspektionen" av mitt slott, Svaneholm, som jag äger en andel (á 30 kr) av.
![]()
Efter 9h på på-jobbet-kontoret i det fina vädret är jag duktigt avis på dig Jonatan F.Efter 9 h på hemmakontoret i det fina vädret är man duktigt Avis!
Själv tog jag en rätt intensiv grusrunda på Blackie i eftermiddags. Samma rutt som med Olle häromdagen men åt andra hållet och väldigt mycket fortare. Det enda värt att skriva hem om är att jag susade förbi två vältränade gentlemän på varsin kååålfiber-Bianchi (stål är bäst - nu är det bevisat) och att vänster brifter skakade loss i en skumpig nedförsbacke i skogen.Det är skralt på byggfronten för min del så jag lägger in ännu en cykeltur. En "slottsrunda" från idag, startade kl 8 och hemma nu precis efter nästan tio timmar i sadeln. Mycket backar, grusvägar och inte minst stigar blev min färd idag :)
Bild från "inspektionen" av mitt slott, Svaneholm, som jag äger en andel (á 30 kr) av.
![]()
Ok, framhjulet är ej rakt, alls. Om du har annat så ta med.Jo passet säger att jag är 175 och Skarpnäck är inte extremt långt från Gärdet….
Den som ger och tar igen, är tjuvens bäste vän. ?Ok, framhjulet är ej rakt, alls. Om du har annat så ta med.
Bakbromsen tar, behöver lite bättre inställning.
Dock så börjar jag starkt känna att jag vill behålla denna.
Mitt stall av hel-halvtrasiga cyklar att inte ha fullt tid att fixa med kan ju inte bli av med ett negligerat syskon hur som helst.
Även ett lite tillägg: denna är en äldre (89 eller så) Valleyrunner.
Trots att den är 18,5 så känns den väldigt nära sina yngre syskon i 20,5 och geometrin är rätt långt ifrån den som är på 91-92 varianterna. Vet att det är ett evigt tema att gå igenom såna här saker men Geometrin på 18,5 tycker jag funkar för 180 med gorilla långa armar. Wunderbar cykel.
Kul!Ok, framhjulet är ej rakt, alls. Om du har annat så ta med.
Mitt stall av hel-halvtrasiga cyklar att inte ha fullt tid att fixa med kan ju inte bli av med ett negligerat syskon hur som helst.
Trots att den är 18,5 så känns den väldigt nära sina yngre syskon i 20,5 och geometrin är rätt långt ifrån den som är på 91-92 varianterna. Vet att det är ett evigt tema att gå igenom såna här saker men Geometrin på 18,5 tycker jag funkar för 180 med gorilla långa armar. Wunderbar cykel.
89 modellen är otrolig. Det är många detaljer som man upptäcker runt nu i vårstädningen. Hade velat ha den mer upprätt men det blir nog precis tvärtom om jag nu behåller den.Kul!
Jag ger tumme upp på 18,5”180 cm = sant. Jag är några mm under 180 cm och har mer ben än
hjärnaarmar, och min 18,5” funkade nästan. Så om man är 180 cm med mycket armar så är nog 18,5” helt ok.
Kul också med jämförelser mellan årsmodellerna. Din är säkert en 89:a eller däromkring, precis som den Edfeldtska Enpetaren och @Sennsa:s snygga röding. Jag har inte jämfört längderna på mina tre 20,5:or (89, 90 och 90 i tre olika modeller). Men en sak som jag verkligen gillar med 89:an (Enpetaren) är hur gaffeln är lite mer krökt än de senare. Snyggt om inte annat.
Just ja.... Fick 179,7 vid passmätningen.Kul!
Jag ger tumme upp på 18,5”180 cm = sant. Jag är några mm under 180 cm och har mer ben än
hjärnaarmar, och min 18,5” funkade nästan. Så om man är 180 cm med mycket armar så är nog 18,5” helt ok.
Kul också med jämförelser mellan årsmodellerna. Din är säkert en 89:a eller däromkring, precis som den Edfeldtska Enpetaren och @Sennsa:s snygga röding. Jag har inte jämfört längderna på mina tre 20,5:or (89, 90 och 90 i tre olika modeller). Men en sak som jag verkligen gillar med 89:an (Enpetaren) är hur gaffeln är lite mer krökt än de senare. Snyggt om inte annat.
Du står inte ensam, kom ihåg det!Just ja.... Fick 179,7 vid passmätningen.
Handläggaren: - "Vi kan säga 180".
Allt har varit komplicerat sen dess.
Självbild, känsla av att ha levt i lögn, fåfänga etc.
Behåll och känn efter lite till du!Ok, framhjulet är ej rakt, alls. Om du har annat så ta med.
Orginalhandtag och orginal Miyata/panaracer Ibex.. vilket ex! Styrstamen är dock bedrövlig, orginal har den Miyata prägling och låg såklart!?Visa bilaga 551217
Kolla lacken och dekalerna på den här! 1000kr i Rättvik.
www.facebook.com
I princip så hade det räckt för att göra den riktigt het…. MEN! Sen skall man ju bara byta sadelstolpe och bakväxel. När man ändå gör det så måste vevparti och framväxel matcha bakväxel. Vid ett svagt ögonblick klickar man hem nya hjul och däck, för ramen är ju i nyskick och då måste resten vara det…Ja, med tio minuters mek så går ju den där från gammalt härke till hetaste åket i rättvik. Byt styrstam och fimpa stöd och stänkor. Klart. (nej, det är inte så det funkar, jag vet)
Och bockstyre är kass i stan och på stigar, det är ett dilemma.Jag kunde också konstatera hur kass det är med rakt styre när man cyklar längre sträckor på grus och på landsväg.
På stig tycker jag att det funkar om det är ordentligt utsvängt i bocken.Och bockstyre är kass i stan och på stigar, det är ett dilemma.
Jag håller nog inte helt med, men det individuellt, finns de som cyklar väldigt långa sträckor med rakt styre också, Göran Kropp cyklade fram och tillbaka till Himalaya med ett sådant, dock med barends.På stig tycker jag att det funkar om det är ordentligt utsvängt i bocken.
Precis, alla hittar ju sin grej. När jag tänker stig så är det alltså otekniska skogsstigar jag menar, vill jag understryka.Jag håller nog inte helt med, men det individuellt, finns de som cyklar väldigt långa sträckor med rakt styre också, Göran Kropp cyklade fram och tillbaka till Himalaya med ett sådant, dock med barends.
18,5" eller möjligen 20,5" tror jag, priset är inte jättebilligt men är den i så bra skick som beskrivs är det inte orimligt. Någon som kan säga vilket år den är ifrån? Har aldrig sett den med den typen av gaffel, antar att den är från en av sista åren med lödd ram?det någon som kan våga sig på att gissa vilken ramstorlek den här Valley Runnern är i?
Verkar vara i fint skick (i trådens favvofärg!?) men är det överpris?
www.facebook.com
Visa bilaga 551277
Ser lite större ut än 18,5”, men inte så stor som 20,5”. Så gissar på 18,5 ändå.det någon som kan våga sig på att gissa vilken ramstorlek den här Valley Runnern är i?
www.facebook.com
Visa bilaga 551277
det någon som kan våga sig på att gissa vilken ramstorlek den här Valley Runnern är i?
www.facebook.com
Visa bilaga 551277
18,5" eller möjligen 20,5" tror jag, priset är inte jättebilligt men är den i så bra skick som beskrivs är det inte orimligt. Någon som kan säga vilket år den är ifrån? Har aldrig sett den med den typen av gaffel, antar att den är från en av sista åren med lödd ram?
Hogan så knivigt att se ur den vinkeln, men jag lägger också min peng på 18,5”.Ser lite större ut än 18,5”, men inte så stor som 20,5”. Så gissar på 18,5 ändå.
Tänker du dig en Miyatarajd till Dalarna? Två cyklar i fantastiskt skick inom några mil från varandra.
Skulle säga -90 eller -9118,5" eller möjligen 20,5" tror jag, priset är inte jättebilligt men är den i så bra skick som beskrivs är det inte orimligt. Någon som kan säga vilket år den är ifrån? Har aldrig sett den med den typen av gaffel, antar att den är från en av sista åren med lödd ram?
1990 är mitt tips. De -91or jag har sett (kollat ramnumren = sinnessjuk) har varit i alu.Skulle säga -90 eller -91
Men lille gubben, vad har hänt med dig?! Inte ens sadelklämskruven har du kvar. Kära hjärtanes. Skönt att en snäll happyit tog hand om dig.Denna stackars lilla själ låg inslängd i ett buskage i området så den fick följa med hem samt gav den en varm plats i cykel förrådet inatt innan den kördes in till hittegods ?![]()
Jag tror 20,5.det någon som kan våga sig på att gissa vilken ramstorlek den här Valley Runnern är i?
www.facebook.com
Visa bilaga 551277
Jag ändrar mig och säger också 20,5. 18,5:orna är bra tajta framme i styrröret och denna har ändå lite luft.Jag tror 20,5.
Man måste ju hjälpa till när det dyker upp möjligheter ?Men lille gubben, vad har hänt med dig?! Inte ens sadelklämskruven har du kvar. Kära hjärtanes. Skönt att en snäll happyit tog hand om dig.![]()
Jag tror 20,5. Köp! Är den nära Ludvika?
Exakt. så tänker jag.Jag ändrar mig och säger också 20,5. 18,5:orna är bra tajta framme i styrröret och denna har ändå lite luft.
Vänta nu.. den övre, valleyn? Har grövre stålrör precis som High Runner i stål…. 1 1/8 stam …. Sebbe är förbryllad ?Exakt. så tänker jag.
Valleyrunner:Röd-89=18,5 // Rosa-9X(?)= 20,5
Notera skeletten, rökmaskin etc i övre vänstra hörnet. Det var en äventyrlig upphämtning.
Visa bilaga 551312Visa bilaga 551311
Herrn jag köpte av sa att den är från -90.Vänta nu.. den övre, valleyn? Har grövre stålrör precis som High Runner i stål…. 1 1/8 stam …. Sebbe är förbryllad ??