Viktuppgång av cykling
Det håller jag med om!Jag har inte sagt att man inte ska dra ner på energiintaget. Jag har sagt att det är vansinne att dra ner på den del av energiintaget som håller en mätt längst per kalori.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det håller jag med om!Jag har inte sagt att man inte ska dra ner på energiintaget. Jag har sagt att det är vansinne att dra ner på den del av energiintaget som håller en mätt längst per kalori.
Jag har både läst och skrivit i den tråden. I en tråd där folk, på olika sätt, försöker gå ner i vikt kan det naturligtvis bli en del ventilering (eftersom människor är olika och har olika förutsättningar). 7 kilos viktnedgång är inte "liiiiiite". Tror du att personer som försöker gå ner i vikt vill ha stöd eller nedlåtande "tolkningar"?Han ger en helt annan bild av förloppet i den andra tråden. Läs den.
Det krävs ingen "tolkning" av de gnölanden som frambringats av en mängd personer i den tråden. Det är dessutom bara du som fortsätter tjata om det. Jag har inte nånsin vänt mig till någon berörd och framfört "nedlåtande tolkningar".Jag har både läst och skrivit i den tråden. I en tråd där folk, på olika sätt, försöker gå ner i vikt kan det naturligtvis bli en del ventilering (eftersom människor är olika och har olika förutsättningar). 7 kilos viktnedgång är inte "liiiiiite". Tror du att personer som försöker gå ner i vikt vill ha stöd eller nedlåtande "tolkningar"?
"Jag har gått ner 7 kilo på 7 månader under, i allt väsentligt, med bibehållet välbefinnande."Det krävs ingen "tolkning" av de gnölanden som frambringats av en mängd personer i den tråden. Det är dessutom bara du som fortsätter tjata om det. Jag har inte nånsin vänt mig till någon berörd och framfört "nedlåtande tolkningar".
Det behövs inte. Du vet ju hur andra mår. "Kolhydrater blir ett problem om man äter när man blir hungrig.Förresten, är det ingen som hittat resultatet av den där studien om asiater? Jag väntar tålmodigt.
7 kilo på 7 månader är rätt lite om man verkligen kämpar för att gå ner i vikt, ja. Jag förstår verkligen inte varför du har blivit helt besatt av det där."Jag har gått ner 7 kilo på 7 månader under, i allt väsentligt, med bibehållet välbefinnande."
Så, din tolkning verkar inte riktigt stämma. Men det är klart, du vet ju mer om personen i fråga än personen själv. :) En av de positiva effekterna med LCHF, antar jag. Inte så "liiiiiiiite" imponerande. Vet du inte vad du själv skriver? Du har inte berört nån (tagit en person som exempel) eller skrivit "liiiiiiite" om 7 kilos viktnedgång.
Och så var vi där med halmgubbarna igen.Det behövs inte. Du vet ju hur andra mår. "Kolhydrater blir ett problem om man äter när man blir hungrig.
Vilken människor som inte svälter tenderar att göra."
Så, om man inte svälter är kolhydrater ett problem. Om man äter kolhydrater (som man gör i Asien) och inte har problem (återigen Asien) svälter man. Ganska enkel logik. Men, du har ju inte skrivit det du skrivit. Inte nedvärderat nån. Eller nämnt nån.
Det här är olidligt spännande!
Varje gång BFS postar något så tänker jag "Oh shit, ska nog inte testa LCHF". Men då kontrar Makten med något som får mig att tänka "Hm, ska nog testa LCHF ändå".
Hur ska det gå?
Så snälla, ge inte upp, till sist kommer någon att vinna. Om ni så ska bajsa ner tråden med 10 sidor till!
Ett kilo i månaden är inte dåligt, om man samtidigt tränar hårt. Men du tränar ju inte hårt, så...Då räknas det ju inte. Men, att skriva "liiiiiiite" är ju inte nedlåtande. Om du ens skrivit det. Och din tolkning stämde fortfarande inte, eller så vet du bättre hur andra mår. Skojar bara. Klart du vet bättre hur andra mår!7 kilo på 7 månader är rätt lite om man verkligen kämpar för att gå ner i vikt, ja. Jag förstår verkligen inte varför du har blivit helt besatt av det där.
Så det är halmgubbar när nån citerar (!) dig och din logik? :) Vilken dålig nivå! Klart du vill ta en paus.Och så var vi där med halmgubbarna igen.
Edit: Eftersom du nu sjunkit till samma sandlådenivå som sist så ska jag försöka låta bli att öppna tråden igen. Åtminstone ikväll. Goafton!
Vad har jag skrivit som gör att du inte vill testa LCHF? Jag vet personer som det funkat för och tom gett råd till andra att testa det (vilket jag skrivit i denna tråd). Är det verkligen att "hoppa på LCHF"!? Jag förväntar mig den märkliga tolkningen av vissa som som sällan svarar på mina frågor (eftersom de blir kränkta av att bli ifrågasatta), men... Var har DU fått det ifrån?Snart där, bara 5 sidor kvar!
Det funkade inte. Desperate needs, desperate meassures. Dock har jag blivit oironiskt anklagad för att hoppa på LCHF (trots att jag inte gjort det). Jag skulle hellre diskutera med "liiiiiiite" mer exempel från verkligheten. För det finns många olika metoder som funkar.Jag försökte (förgäves) med lite ironi att få stopp på tjabbandet. Det var väl några intressanta inlägg på sida 1, sedan har det varit som en dokusåpa man inte kan låta bli att titta på.
Min viktnedgång gick i perioder, oklart varför. Det var görsegt i början, sedan gick det fort nedåt, stannade sedan upp och stabiliserade sig. Jag åt likadant hela tiden och tränade väldigt lite eftersom jag låg på kaloriunderskott och hade sämre ork än vanligt.Takten i viktnedgången ska hållas försiktig givet att man tränar hårt och vill upp långsiktig livsstilsförändring.
Så sant som det är sagt.Diet brukar oftast sammanstråla med (antingen kortsiktig eller långsiktig) mer eller mindre tillfällig kosthållning för att uppnå särskilda mål. Inte helt sällan viktrelaterade. Ska man däremot nå en målvikt OCH sedan lyckas _hålla den_, behövs en kost som fungerar 'livet ut'. Det är inte många jag känner som provat på olika former av dieter, som lyckats håll fast vid dessa längre än vad deras mål krävt. Sedan är det alltid tillbaka på jojon. Man måste helt enkelt hitta mat som funkar för en själv och som man själv tycker är så pass god och 'funktionell' att man kan tänka sig äta det resten av livet.
Med det resonemanget är det ju ingen ide att göra något öht? Diet och kosthållning är väl ungefär samma sak?
Jag har vägt >100kg, provat på en diet, lchf så jag blev 80kg efter 3.5 månader, kände mig snygg då!Diet brukar oftast sammanstråla med (antingen kortsiktig eller långsiktig) mer eller mindre tillfällig kosthållning för att uppnå särskilda mål. Inte helt sällan viktrelaterade. Ska man däremot nå en målvikt OCH sedan lyckas _hålla den_, behövs en kost som fungerar 'livet ut'. Det är inte många jag känner som provat på olika former av dieter, som lyckats håll fast vid dessa längre än vad deras mål krävt. Sedan är det alltid tillbaka på jojon. Man måste helt enkelt hitta mat som funkar för en själv och som man själv tycker är så pass god och 'funktionell' att man kan tänka sig äta det resten av livet.
Man brukar säga det. Och det stämmer till stor del. Dock tror jag alla viktnedgångar är bra. Om man t.ex gått ner och gått upp igen eller så kanske man ändå väger mindre tillslut än man gjort om man bara kört på som vanligtFör typ 98% så har du helt rätt. En gång fet, alltid fet brukar man säga.
Dock finns det alltid någon som undgår regeln. Så det är inte helt onödigt för precis alla.
Man kan ju säga att det går att gå ner i vikt genom att endast äta stora mängder smör inpackade i kondomer.Vill man göra livet enkelt för sig så försöker man hålla sig till ett kaloriunderskott om man vill gå ner i vikt. Det spelar ingen roll om du äter ruccola eller grädde, minus är minus.
Motbevisa gärna mig genom att visa någon som har gått ner i vikt genom att ha ett koloriöverskott.
Anar en ny metod av viktnedgång (farligt nära ballong i magen)...Man kan ju säga att det går att gå ner i vikt genom att endast äta stora mängder smör inpackade i kondomer.
Exemplet är lite tramsigt men jag tycker ändå det belyser att man måste tänka på vilken mängd kalorier kroppen tillgodogör sig ur kosten. Inte bara vilken mängd som tillförs genom munnen.
Läsvärt på ämnet: https://tyngre.se/artikel/varfor-du-aldrig-vet-hur-mycket-kalorier-du-far-i-dig/Man kan ju säga att det går att gå ner i vikt genom att endast äta stora mängder smör inpackade i kondomer.
Exemplet är lite tramsigt men jag tycker ändå det belyser att man måste tänka på vilken mängd kalorier kroppen tillgodogör sig ur kosten. Inte bara vilken mängd som tillförs genom munnen.
dieterna generellt går väl mest ut på att begränsa 'typen' av kaloriintag så man tröttnar?
gelehallondieten någon??
vidhåller inställningen att för stabil vikt över tid är riktig frukost och middag i rätt tid framgångsfaktorer.
Epidemiologi- eller interventionsstudier? Kanske t.o.m en systematisk översikt för att sammanfatta forskningsläget?det lär enligt vad jag läst finnas mängder med studier som visar att överhoppad frukost är förenat med ökad risk för övervikt.
bland mina bekanta är sambandet klart och tydligt.
[...]
sambandet tycks oavsett orsak finnas där.
Det finns en stor mängd vetenskaplig data som drar en koppling mellan att hoppa över frukosten och en sämre hälsa. Att hoppa över frukosten är kopplat till en ökad risk för diabetes, hjärtsjukdom och stroke.
Det viktigaste att ha i åtanke här är att korrelation inte betyder kausalitet. Kopplingar betyder inte orsakssamband. Det är mycket troligt att personer som regelbundet hoppar över frukosten också generellt har en hälsomässigt sämre livsstil i övrigt.
Mat i all ära, men med pulsband/klocka kan du lägga dig i rätt zoner för att behålla figuren, enda sättet att gå ner i vikt är att få i sig mindre energi än man förbrukar, oavsett.
Twilight zoneÄr det Zon 2?!
Min världsbild har just raserats! ?Varför välja en diet när man kan blanda (och ge) alla er populära från de senaste decenniet i ett "nytt" koncept
Om Michael Mosley och Mosleymetoden | Podcast
I veckans avsnitt av Hälsoveckan by Tyngre diskuteras fenomenet Michael Mosley och hans senaste dietbok Mosleymetodentyngre.se
Samt en läsvärd artikel om varför det är svårt att räkna kalorier (vilket vissa uppfattar som att energiprincipen inte gäller) https://macrofactorapp.com/problems-with-calorie-counting/
Om man blandar två eller fler dieter blir det inte en diet ändå i slutändan?
Om man blandar två eller fler dieter blir det inte en diet ändå i slutändan?
Livet blir så trist bara utan någon diet. För att inte säga kort.en förekommande slogan är:
"om du nästan äter x-dieten, går du nästan ner i vikt" :)
när det är sagt, tror jag personligen inte på dieter för varaktig viktnedgång.