n + 1 = 1 s

n + 1 = 1 s
Den var ju så ful så man fick TBC! :-D

Diamantram FTW!

Håller med att diamantram är snygg, framförallt till helstel. Men tycker att en ram som Vendetta eller min Bardino är snygg om överröret och sadelstagen är på samma raka linjen. Tycker att knäckt diagonalrör och en decimeter vertikal rör vid baknaven, som på Timberjack Ti, är fula.

n + 1 = 1 s
n + 1 = 1 s
Om tråden enda bumpades, kan jag lägga till några bilder jag postade tidigare i dagens bilder tråden. Ny med OneUp Underbash, 40 -> 50 mm stam och 160 -> 180 mm skiva. Jag är fortfarande riktigt nöjd!

230 (2).jpg

231.jpg

273 (1).jpg

n + 1 = 1 s
Tredje som frågar. Tredje svar (men inte på lager just nu):
Haha, du får skylla dig själv när du lägger upp bilder på en sådan cykel?. Grymt sugen på att bygga ihop något liknande men på en Pipedream Sirius ram.

n + 1 = 1 s
Allteftersom jag jobbar mig igenom XC HT -> trail FS -> trail HT i Hellas börjar jag förstå att @Berk har nått högsta nivån av själslig upplysning och har haft rätt hela tiden. Enda anledningen till att han inte missionerar mer är troligtvis insikten att harmonin han uppnått inte kan forceras på andra: Vi är alla tvungna att själva cykla den långa vägen för att till slut oundvikligen nå hans slutsatser.

n + 1 = 1 s
Allteftersom jag jobbar mig igenom XC HT -> trail FS -> trail HT i Hellas börjar jag förstå att @Berk har nått högsta nivån av själslig upplysning och har haft rätt hela tiden. Enda anledningen till att han inte missionerar mer är troligtvis insikten att harmonin han uppnått inte kan forceras på andra: Vi är alla tvungna att själva cykla den långa vägen för att till slut oundvikligen nå hans slutsatser.
@Berk är klokare än de flesta av oss andra! Det är sedan gammalt

n + 1 = 1 s
Grymt fin den där. Hur ofta väljer du den jämfört med dämpad och/eller växlad hoj för skogen?

Jag är på väg att bygga en helstel Scale (jag vet, inte alls samma geo men ändå) och funderar på om jag skulle köra oväxlat ett tag.

n + 1 = 1 s
Grymt fin den där. Hur ofta väljer du den jämfört med dämpad och/eller växlad hoj för skogen?

Jag är på väg att bygga en helstel Scale (jag vet, inte alls samma geo men ändå) och funderar på om jag skulle köra oväxlat ett tag.

Jag kör nästan aldrig längre på min stig-HT. I början valde jag min stig-HT när jag skulle cykla med andra (förutom min son) eller till tuffare stigar. Men efter ett hälft år kunde jag cykla alla stigar i Hellas på min helstel och har ben blivit starkare, så jag kan hänga på många. Det finns bara två situationer där jag inte väljer helstel. En är där det är långa transportsträckor eller det finns flacka, enkla stigar, då blir det jobbigt när man spinner ut. Andra är när stigarna är riktigt brant och stökigt, som några i Görväln. Med frambroms skulle brantarna inte vara en problem. Och tror att jag nu skulle våga köra helstel även i Görvaln.

När jag kör på min stig-HT saknar jag direkt min helstel. På en cykel med samlad gaffel kan man "enkelt" köra rakt fram på de flesta ställerna. Och man kan komma utför nästan alla brantarna om man växlar ner och spinner. Jag tycker om att lyfter framhjulet över hinder, som behövs på en helstel, och det är också mycket lättare med en lätt kolgaffel. Jag tycker också om noggrann linjeval. I början behövde jag göra det på min stig-HT, men efter några år av övning kan jag/man köra rakt fram på de flesta ställerna. Och sen går det för snabbt för mig i skogen på min stig-HT.

Förutom på enkla, snabba stigar skulle jag också inte ville köra helstel på riktigt rotiga stigar, men dom finns inte många av kring Stockholm.

Senast ändrad:
n + 1 = 1 s
Kan du åka brant utför utan att låsa och skapa "cyklisthatarspår"? Mina åksällskap fixar ofta inte det med två bromsar...

Jag förstår inte vad du menar. Jag kan, såklart, låsa bakhjulet. Och det händer oftare än på en cykel med två bromsar där man kan fördela bromskraften. Om det är riktigt brant så kan man inte stanna, men efter lite tillvänjning har jag ingen problem med det på alla stigar i Hellas jag kör (och det är många).

n + 1 = 1 s
Jag förstår inte vad du menar. Jag kan, såklart, låsa bakhjulet. Och det händer oftare än på en cykel med två bromsar där man kan fördela bromskraften. Om det är riktigt brant så kan man inte stanna, men efter lite tillvänjning har jag ingen problem med det på alla stigar i Hellas jag kör (och det är många).
Ok, tack för svar. Orkar inte förklara, ber om ursäkt för det.

Tillbaka
Topp