pappasurfen
Aktiv medlem
Bikepacking
Albanien låter som det roligaste förslaget hittills men det får vänta till nästa år.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan bara instämma, mer undantag för urtrista Tirana! Ett av få länder i Europa där man tycks få välja själv om man vill köra höger eller vänstervarv i rondellerna. Underbart!Har cyklat där 5-6 ggr , ÄLSKAR Albanien !!!
Visa bilaga 566396
Testar nya norska flugan!
Shakedown inför första turen på cykel med övernattning. För två nätter tillkommer rygga med vattenblåsa och regnkläder. Tror packningen landar på 12-13kg. Sover i hammock, också första gången....
Visa bilaga 566395
Vad i hela världen är det där? ?
Amok Equipment | Prisbelönta hängmattor för komfortabel sömn
Amoks officiella webshop med förstklassiga kvalitetshängmattor och campingutrustning. Fri frakt över 2000 kr. 100 dagars provperiod: Vi är säkra på att du kommer gilla våra hängmattor och låter dig testa dem utomhus i hela 100 behagliga nätter! 5 års garanti.amokequipment.se
Är det en Riverside 920 ram?
Nä. En brother med en för liten ramväskaÄr det en Riverside 920 ram?
Vi har samma ramväska i alla fall :))Nä. En brother med en för liten ramväska
Visa bilaga 566558
Berätta gärna mer om hur det funkar att toura med barn i cykelvagn!Visa bilaga 566583
Jag hittar inte tråden ”Anti-bikepacking - våga visa din tyska touringsida” ?
Visa bilaga 566583
Har du provat att linda det blåa liggunderlaget runt den orangea påsen?Shakedown inför första turen på cykel med övernattning. För två nätter tillkommer rygga med vattenblåsa och regnkläder. Tror packningen landar på 12-13kg. Sover i hammock, också första gången....
Visa bilaga 566395
Det går långsamt! Men kolla min profil, bör finnas länkar där till några turer vi gjort med barn.Berätta gärna mer om hur det funkar att toura med barn i cykelvagn!
Blir ”bara” Sjötorp - Tåtorp - Sjötorp. På fyra dagar. Men sjuåringen cyklar själv. Och femåringen cyklar det hon vill (idag 4km).Göta kanal-tour? Kommer ihåg att det var en del branta grusbackar kring sjöarna på andra sidan Vättern, värm upp benen om ni ska ditåt!
Tanken har funnits, testar nog det idagHar du provat att linda det blåa liggunderlaget runt den orangea påsen?
Big Agnes Copper Spur HV UL1QWERTYUIO, eller något i den stilen.? Bikepackingvarianten med korta tältstänger.Decathlons minsta?
Restraps är dock grymma ?På tal om tältstänger. Jag har en cykel i small och ganska långa stänger som inte får plats i ramväskan, så jag måste fästa de på nederröret.
Är det någon som har bra tips på några ”straps” eller spännband? Jag såg att Restrap hade några men tyckte det var lite väl dyrt för vad det är
Skulle det funka med ngt sånthärÄr det någon som har bra tips på några ”straps” eller spännband?
Ja precis. Detta var det jag hade tänkt från början men kändes inte sofistikerat nog
Är de värda 100 kr styck tycker du? Kan ju vara värt.Restraps är dock grymma ?
Nu snackar vi!Visa bilaga 566862![]()
Kardborreband 4-pk 2x20 cm | Hamron | Jula
Med stora möjligheter till uppfinningrik surrning tack vare fyrkantsringen/spännet. Innehåller två kardborreband vardera i färgerna röd och svart.www.jula.se
Jag har några lampor med batteripack med sånna karborre-straps men litar inte på funktionen efter ett tag. Då är restraps betydligt bättre.Ja precis. Detta var det jag hade tänkt från början men kändes inte sofistikerat nog
Är de värda 100 kr styck tycker du? Kan ju vara värt.
Nu snackar vi!
Nej.
Det är bara brandade voiléstraps.OneUps edc straps sparar väl en liten slant mot Restraps.
Jag har köpt Sea ti Summits remmar på XXL. Finns i olika längder och är bra kvalitet. Säljs i 2-pack. Kommer inte ihåg priset, men det är de värda
Jag har köpt Sea ti Summits remmar på XXL. Finns i olika längder och är bra kvalitet. Säljs i 2-pack. Kommer inte ihåg priset, men det är de värda
Jag har använt dessa: https://www.biltema.se/bat/dacksutrustning/segelhallare/segelhallare-4-pack-2000031969På tal om tältstänger. Jag har en cykel i small och ganska långa stänger som inte får plats i ramväskan, så jag måste fästa de på nederröret.
Är det någon som har bra tips på några ”straps” eller spännband? Jag såg att Restrap hade några men tyckte det var lite väl dyrt för vad det är
Nu har det gått typ ett år. Ska vi försöka dra ihop något en helg efter semestrarna?Till våren - när jag kanske har en cykel att cykla på - får vi ha en get-together och visa och prova massa olika varianter på tält, tarptält, tarp och bivvys! Och kanske dricka lite vin eller en öl också?
Var i Sverige?Nu har det gått typ ett år. Ska vi försöka dra ihop något en helg efter semestrarna?