HejaSverige!
Aktiv medlem
Tour de France 2022, 1-23 juli
Nog för att jag gillar att cykla i värme, men nästan 40 grader är lite väl..?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Han släppte tidigt efter start och körde hela etappen soloJag missade början av dagens etapp, hur kommer det sig att Mörköv missade tidsgränsen?
Ja de punkterna sammanfattar väl etappen rätt bra.Inte ett enda inlägg om Krusses olyckliga olycka, JVs trassel eller WvA:s först nästan-utbrytning och sen nästan-vinst? Eller att Pogi ligger 2a (före dagens vinnare, gårdagens vinnare, fredagens vinnare och vinnaren på etapp 2) i totalen för gröna tröjan utan att direkt vara en spurtare.
Vad fan? Barnprofiler? Trodde det var cykel vi snackade om? ??Verkar som att Fuglsang har kastat in handduken. Vet inte om det beror på att han skadade sig när han gick i backen samtidigt som Krusse. Kanske det var värre än vad det såg ut som på TV-bilderna. Eller så är det något annat, kanske ännu ett fall av Covid.
Edit: fraktur på revben tydligen
![]()
Tour de France: Jakob Fuglsang out with fractured rib
Israel-Premier Tech climber crashed Sunday, and although he finished the stage, an X-ray reveals a fractured right rib.www.velonews.com
Kollar man barnprofilerna för veckan är det egentligen bara två bergsetapper kvar, vara bara den ena riktigt tuff med HC-stigningar. Onsdag och framförallt torsdag kommer bli avgörande. Tempot på lördag har förstås god potential kasta om i ställningen det med, beroende på läget inför
En del av oss äldre hänger inte med i täten utan behöver en vilodag för att komma ikapp i tv-tittandet :)Inte ett enda inlägg om Krusses olyckliga olycka, JVs trassel eller WvA:s först nästan-utbrytning och sen nästan-vinst? Eller att Pogi ligger 2a (före dagens vinnare, gårdagens vinnare, fredagens vinnare och vinnaren på etapp 2) i totalen för gröna tröjan utan att direkt vara en spurtare.
Inte ett enda inlägg om Krusses olyckliga olycka, JVs trassel eller WvA:s först nästan-utbrytning och sen nästan-vinst? Eller att Pogi ligger 2a (före dagens vinnare, gårdagens vinnare, fredagens vinnare och vinnaren på etapp 2) i totalen för gröna tröjan utan att direkt vara en spurtare.
WvA är ju loppets joker.Gröna tröjan har de verkligen lagt helt fel i år, lite märkligt.
WvA är ju loppets joker.
Ja han har väl ingen anledning att köra på i dag. Hård etapp i morgon igen har jag för mig.Sepp Kuss börjar köra som man hade förväntat sig, första bergsetapperna va han rätt blek. Här kommer inte hända något, även om Vingegaard har ett bra läge med WvA där framme så kör han mer på defensiven nu.
Blir det körning uppför har väl Jumbo bara Kuss kvar medan UAE har Majka. Ganska jämnt skägg kan jag tycka...iaf uppför och det är där det kommer avgöras.Ja JV är ju fortfarande klart överlägsna. Även om de nu tappat två av de starkaste så har de ju fortfarande fler kort att spela ut än UAE har. Ska nog mycket till för att det ska ske någon vändning nu. Men man vet ju aldrig. Var ju inget som tydde på att Pogi skulle tappa det heller innan det hände.
Ajajaj. Den va inte bra för Pogacar.Rafal Majka har klivit av också nu. Satan vad tufft för UAE
Tadej Pogačar loses Rafal Majka to injury ahead of Tour de France climax
UAE Team Emirates is down to four riders after Majka succumbs to injury sustained in stage 16 mechanical.cyclingtips.com
Desto bättre för oss danskar ??Ajajaj. Den va inte bra för Pogacar.
Nästan för bra. Pogi orkar inte attackera ?
Livet som spurtare unter en GT kan nog vara nog så hårt som någon klättrares.Haha tidsgränsen idag blev +37:03. Lite tightare än han ville kanske för Fabio.
Visa bilaga 568522
Visa bilaga 568523
Det luktar så jävla illa.... Vad fick han och Bjerg till frukost igår ? Lyser inte era lampor ?McNulty kör ju grymt idag.
För att han kör bra 1 dag? Tycker jag inte.. isf lyser lampan starkare för Pogacar och VingegaardDet luktar så jävla illa.... Vad fick han och Bjerg till frukost igår ? Lyser inte era lampor ?
Visa bilaga 568636
Enligt Vacchi var de typ 20 min efter Pantani uppför Alp d’Huez så nä. ?För att han kör bra 1 dag? Tycker jag inte.. isf lyser lampan starkare för Pogacar och Vingegaard
Knappast 20 minuter va?Enligt Vacchi var de typ 20 min efter Pantani uppför Alp d’Huez så nä. ?