Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lennieandrichie är mina ben. Lennie är vänsterbenet och Richie är högerbenet. Så, lennieandrichie är "cykelkontot" som jag använder för instagram.Ytterligare ett svenskt par? https://instagram.com/lennieandrichie?igshid=wi3egvsq0nji
Baserat på följare och de fåtal bilder misstänker jag i högsta grad att de är svenskar? Någon som kan bekräfta vilka de är?
lennieandrichie är mina ben. Lennie är vänsterbenet och Richie är högerbenet. Så, lennieandrichie är "cykelkontot" som jag använder för instagram.
Det kom ett mail från organisatören i går. Fortfarande inte beslutat, men beslut utlovat till 28/5 senast.Vad jag kan se på https://www.transcontinental.cc/ ser det ut som loppet planeras att gå med start 27:e juli. Någon delrapport kring förberedelserna från er som ska köra? Eller bara tankar, spekuleringar, insikter, ...?
Vad jag kan se på https://www.transcontinental.cc/ ser det ut som loppet planeras att gå med start 27:e juli. Någon delrapport kring förberedelserna från er som ska köra? Eller bara tankar, spekuleringar, insikter, ...?
Dagens garv!Jag tror att Strasser, efter att inte ha blivit sondmatad var 20:e minut, svälter ihjäl tre timmar och fyrtio minuter efter starten.
Runt??Nu ska jag återgå till att hitta den optimala rutten förbi Dusseldorf.
Stort lycka till! Ser fram emot att följa din "dot" :-)Deltagarlistan släppt: https://drive.google.com/file/d/1HdGQxD6q8QT9rY6mFsp6KPO4bGUdlLVN/view
Fyra Svenskar till start och massor av solo-unsupported-kändisar. Ska bli spännande minst sagt!
Jag börjar bli klar med förberedelserna. Sjukt mycket förberedelser förresten. Försäkringsbrev, läkarintyg osv... Rutten är planerad till 90%, cykeln är preppad, provpackad, och cyklad på en del. Huvudet är förberett på att det kommer bli slitigt och jag känner mig mentalt sugen på att cykla riktigt mycket. Enda gruset i maskineriet är att jag har haft ett strulande knä sedan en snabb 30-milare i våras då jag satt lite dåligt på min en ny cykel som gav en överbelastningsskada i knät. Det spökar fortfarande så vi får se hur det reagerar av att cykla 420 mil och 50 000 höjdmeter. Intensiteten är ju inte så hög så i bästa fall så går det bra. Om inte så är det bara att gilla läget. Sjukgymnasten har gett klartecken till att köra på även om det gör ont. Detta blir sista träningsveckan med en avslutande le peloton på fredag morgon. Därefter följer 2 veckors kolhydratuppladdning i Italien med familjen. Kanske inte optimalt men att få nästan 3 veckor ledigt från familjeprojektet är ju inte gratis så även där är det bara att gilla läget!
Nu ska jag återgå till att hitta den optimala rutten förbi Dusseldorf.
Kommer självklart noga följa våra svenska åkare och Amy under loppet. Men jag lärde känna en italiensk snubbe som heter Bruno Ferraro under TCR 2018, han kör i år igen, Cap No 159. Tror han kan vara lite av en bubblare och värd att följa lite extra. Vi har en del kontakt och han har kört på bra senaste två åren, många olika typer av ultralopp där han gjort bra ifrån sig. Han är även flitig på att uppdatera på Instagram vilket är uppskattat för oss som inte kör. Han går under namnet @bruno.gpx på instagram.Känner igen några namn i startlistan, men vore intressant att höra vilka som ni som har bättre koll ser som de största "favoriterna".
Givet att hans 'myswatt' är mer än en annans ftp typ så lär det vara värt att offra 5-8wStrasser ska tydligen köra med navdynamo baserat på analysen:
Advantages:
- No need to charge externally, power supply at any time
- No heavy battery pack with frame mount required
- No charger required for the battery pack
- the power banks can't fall into a water hole (right, @dontatflo?)
- Light quality great
Disadvantages:
- Hub dynamo has a resistance of 5 to 8 watts while operating
- wheel slightly heavier
- Cables run along the fork
Ja, och någon får meddela honom att nav-vikt inte är så kinkigt, samt att det finns framgafflar antingen med intern kabeldragning alternativt med kontakterna inbyggda i dropoutsen.Givet att hans 'myswatt' är mer än en annans ftp typ så lär det vara värt att offra 5-8w
www.instagram.com
Strasser satsar tydligen på 28 mm Specialized Roubaix, kanttrådsdäck. Misstänker att han inte kommer att ha de bredaste däcken i startfältet.
![]()
Christoph Strasser på Instagram: "Reifen für das TCR // my tyre choice Bei meinen bisherigen Rennen war die oberste Priorität, den schnellsten Reifen zu fahren. Wenn es zu Pannen kommt, wird das Laufrad gewechselt, da verliert man pro Defekt 1 Minut
798 likes, 14 comments - straps_377 July 19, 2022: "Reifen für das TCR // my tyre choice Bei meinen bisherigen Rennen war die oberste Priorität, den schnellsten Reifen zu fahren. Wenn es zu Pannen kommt, wird das Laufrad gewechselt, da verliert man pro Defekt 1 Minute, kann über lange Strecken...www.instagram.com

Har kollat lite på vad han släppt på sociala medier och intrycket är att han inser att han är nybörjare på unsupported och att han försöker göra hemläxan så jag tror inte man ska tro att han är totalt oförberedd på vad som väntar. Sen tror jag knappast att jag valt 28 mm däck, just med tanke på att det ju finns en skaplig längd grus som om jag fattat det inte är så snällt.Vet han om att det förekommer grus och obligatoriska sträckor?
T.ex. vägen till CP4.
Visa bilaga 569210
Min Top 6-lista, men jag tror det kommer bli en fight mellan Björn, Ulrich och Strasser om han kan hålla fokus. (Ulrich har cyklat 21359km i år, dvs över 10 mil i snitt per dag i år..)Känner igen några namn i startlistan, men vore intressant att höra vilka som ni som har bättre koll ser som de största "favoriterna".
| Fiona Kolbinger |
| Ben Davies |
| Matthew Falconer |
| Björn Lenhard |
| Ulrich Bartholmoes |
| Christoph Strasser |
Ulrich har också ett "helt ok" trackrecord: https://dotwatcher.cc/profile/Ulrich BartholmösMin Top 5-lista, men jag tror det kommer bli en fight mellan Björn, Ulrich och Strasser om han kan hålla fokus. (Ulrich har cyklat 21359km i år, dvs över 10 mil i snitt per dag i år..)
Fiona Kolbinger Ben Davies Matthew Falconer Björn Lenhard Ulrich Bartholmoes Christoph Strasser
Undrar hur många voluntärer han kommer vara otrevlig mot när de inte ger honom Tour de France-service och sen skicka sin fru till officiella Facebook-gruppen för TCR och skylla på organisatörerna för att de förbjöd en väg för alla deltagare. Men annars hade han vunnit..Det stora hatobjektet från Sverigetempot 2016, Ian To, (dock inte mitt hatobjekt, jag tyckte han var trevlig) är redo för start.
Visa bilaga 569290
Jag tror han kan bli farlig, typ Top-10 eller t o m Top-5.
Polen runt ifjol var han väl ba 6:a, iof en mycket kortare distansHoppas det går bättre för Lenhard än förra gången så att han kan få göra sig själv rättvisa.
Är det så att det är hans kapacitet tycker jag det är roligare att han kommer i mål på den placeringen snarare än att det slutar som i TCR 7 där han ju slutade cykla när han väl var i ledningen.Polen runt ifjol var han väl ba 6:a, iof en mycket kortare distans