Flyga med Assioma pedaler

Alltid skor och pedaler i handbagage. Cykel kan man hyra :)
Vissa fall även sadeln om man är känslig.
Mina spd pedaler blev betraktade som farliga i inchecken för några år sen och fick inte vara med i handbagaget. Försökte förklara att ett par spd-pedaler inte var det optimala vapnet om man hade för avsikt att kapa ett flygplan med men det hjälpte föga.

Mina spd pedaler blev betraktade som farliga i inchecken för några år sen och fick inte vara med i handbagaget. Försökte förklara att ett par spd-pedaler inte var det optimala vapnet om man hade för avsikt att kapa ett flygplan med men det hjälpte föga.
Jag blev igenomsläppt med ett skratt efter att ha fått packa upp och visa "de där två som ser ut som små kanoner" för 5-10 år sedan

Jag hade en polare som inte fick flyga med sina cykelskor i handbagaget eftersom cleatsen (SPD) var av metall och såg farliga ut.

Hur hanterades spd-pedalerna resp cykelskorna som inte fick tas med i handbagaget? Normalt går väl de sakerna till destruktion? Beroende på resmål kan det vara ett mycket jobbigt scenario att komma fram utan pedaler eller skor.

Hur hanterades spd-pedalerna resp cykelskorna som inte fick tas med i handbagaget? Normalt går väl de sakerna till destruktion? Beroende på resmål kan det vara ett mycket jobbigt scenario att komma fram utan pedaler eller skor.
Du kan väl vanligtvis få dem inlåsta i ett skåp där du hämtar saken på vägen hem. Jag tror att i min polares fall så frågade han samtidigt som han checkade in sitt huvudbagage och kunde flytta skorna från handbagaget till sin väska.

Du kan väl vanligtvis få dem inlåsta i ett skåp där du hämtar saken på vägen hem. Jag tror att i min polares fall så frågade han samtidigt som han checkade in sitt huvudbagage och kunde flytta skorna från handbagaget till sin väska.
Intressant info. Citerar från Skavsta flygplats som vi var "tvungna" att flyga från nyligen pga det enda bolaget som flög direkt till vårt resmål flög därifrån "Det är viktigt att du följer reglerna. I annat fall riskerar du att få betala extra för att få ta med ditt handbagage, eller så måste du lämna det vid gaten och det kommer sedan att förstöras. Det finns ingen möjlighet att förvara bagage på flygplatsen."

Jag blev av med en skruvmejsel, ett miniverktyg och några insexnycklar som jag glömt i ryggsäcken som användes som handbagage. På hemresan. På utresan från Arlanda sa de ingenting… Lite tänkvärt.

Jag blev av med en skruvmejsel, ett miniverktyg och några insexnycklar som jag glömt i ryggsäcken som användes som handbagage. På hemresan. På utresan från Arlanda sa de ingenting… Lite tänkvärt.

När vi har hyrt cyklar har jag normalt haft pedalerna i handbagaget. I synnerhet Eggbeaters har ofta tilldragit sig säkerhetspersonalens intresse, men hittills har jag alltid lyckats förklara vad de är till för och de har fått åka med. Ett mardrömsscenario är att pedalerna inte får åka med till ett resmål där nyinköp inte är möjligt.

Mina Assioma åker med i cykelväskan, precis som allt annat cykelrelaterat. Skorna får iofs åka i den incheckade väskan och GPSen i handbagaget.

Jag gick igenom säkerhetskontrollen på heathrow, dagen efter 9/11, med en leatherman, originalversionen, i datorväskan.
Två säkerhetskontroller, militärer med vapen i drivor, på varje kontroll ser de något i väskan, jag säger rota runt ni, jag vet inte vad det är.

Det upptäcktes inte i någon av dem, två steg efter sista kontrollen kommer jag på att det är leathermanen som jag har i väskan, med ett fint knivblad och massa andra vassa saker på. Vi hade varit på en mässa, rivit utställningen kvällen innan, använde leathermanen då, stoppade ner den i datorväskan, snipp snapp slut så var sagan slut.

Hade de hittat den hade jag nog suttit i fängelse än med tanke på hur stirrigt det var.

Jag lyckades flyga till Nice med en kedja någon haft sönder i skogen och lämnat efter sig, jag slängde den i ryggsäcken och glömde sen bort den. Den åkte med på alla cykelturer hela vintern och sen hittade jag den när vi skulle luncha i Finale :)
Så visst hittar de inte allt, men i värsta fall får man väl skruva av cleatsen på skorna?

Tillbaka
Topp