Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hittade lite info nu, både och verkar funka, ska vara avstängda om de ska vara i incheckat bagageSka flyga med assioma pedaler, som har litium batterier, ska man ta dem i incheckat baggage eller som hand bagage ?
Ok, tack! Ja, läste på assiomas faq sida igår som tur var, om travel mode.Jag har haft dom med mig på båda visen, kom ihåg travel mode samt laddaren bara så du får igång dom igen!!
Trevlig resa!
Mina spd pedaler blev betraktade som farliga i inchecken för några år sen och fick inte vara med i handbagaget. Försökte förklara att ett par spd-pedaler inte var det optimala vapnet om man hade för avsikt att kapa ett flygplan med men det hjälpte föga.Alltid skor och pedaler i handbagage. Cykel kan man hyra :)
Vissa fall även sadeln om man är känslig.
Jag blev igenomsläppt med ett skratt efter att ha fått packa upp och visa "de där två som ser ut som små kanoner" för 5-10 år sedanMina spd pedaler blev betraktade som farliga i inchecken för några år sen och fick inte vara med i handbagaget. Försökte förklara att ett par spd-pedaler inte var det optimala vapnet om man hade för avsikt att kapa ett flygplan med men det hjälpte föga.
Jag hade en polare som inte fick flyga med sina cykelskor i handbagaget eftersom cleatsen (SPD) var av metall och såg farliga ut.Mina spd pedaler blev betraktade som farliga i inchecken för några år sen och fick inte vara med i handbagaget. Försökte förklara att ett par spd-pedaler inte var det optimala vapnet om man hade för avsikt att kapa ett flygplan med men det hjälpte föga.
Jag var ute i väldigt god tid o dom lyckades leta rätt på incheckade väskan o stoppa pedalerna där.Hur hanterades spd-pedalerna resp cykelskorna som inte fick tas med i handbagaget? Normalt går väl de sakerna till destruktion? Beroende på resmål kan det vara ett mycket jobbigt scenario att komma fram utan pedaler eller skor.
Det var oväntat och knappast det vanligaste utfallet, men tur för dig...Jag var ute i väldigt god tid o dom lyckades leta rätt på incheckade väskan o stoppa pedalerna där.
Du kan väl vanligtvis få dem inlåsta i ett skåp där du hämtar saken på vägen hem. Jag tror att i min polares fall så frågade han samtidigt som han checkade in sitt huvudbagage och kunde flytta skorna från handbagaget till sin väska.Hur hanterades spd-pedalerna resp cykelskorna som inte fick tas med i handbagaget? Normalt går väl de sakerna till destruktion? Beroende på resmål kan det vara ett mycket jobbigt scenario att komma fram utan pedaler eller skor.
Intressant info. Citerar från Skavsta flygplats som vi var "tvungna" att flyga från nyligen pga det enda bolaget som flög direkt till vårt resmål flög därifrån "Det är viktigt att du följer reglerna. I annat fall riskerar du att få betala extra för att få ta med ditt handbagage, eller så måste du lämna det vid gaten och det kommer sedan att förstöras. Det finns ingen möjlighet att förvara bagage på flygplatsen."Du kan väl vanligtvis få dem inlåsta i ett skåp där du hämtar saken på vägen hem. Jag tror att i min polares fall så frågade han samtidigt som han checkade in sitt huvudbagage och kunde flytta skorna från handbagaget till sin väska.
Jag blev av med en skruvmejsel, ett miniverktyg och några insexnycklar som jag glömt i ryggsäcken som användes som handbagage. På hemresan. På utresan från Arlanda sa de ingenting… Lite tänkvärt.
Med tanke på storleken på vissa saker människor uppenbarligen lyckas få in som handbagage kanske det inte är en helt orimlig idé, även om man håller sig från vikcyklar.Ingen som kör cykeln som handbagage?