Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ministrycycles.com
Quicker than liquor, vore ett koolt namn på en cykel.Nä det ska kollas upp! Eller buck Satan and his 666 shoters
????
Verkar som att den dimensionen finns på bilar https://www.mekster.se/gangtapp-m15...IyI8Tjkecr-3LBAM0Ku-uilYs5gs9M-YaAh3SEALw_wcBTack Manurhin2 idag kom axeln å vi kunde testa frigång. Lite tight uppe men det trodde jag då jag minskat öppningen med ca 30 mm mot den gamla. Så vi klämde ihop staget lite så funkade det fint?Visa bilaga 589711
annars så letar jag gängtapp m15*1,5 för att kunna bygga gaffel om nån har att sälja!
Söker du nån sorts gravelstyre har jag ett liggandes (Sonder bomber, kanske svårt att montera vridreglage på i och för sig)! Jag har även ett Ritchey Koyote som iofs. är nedkapat till typ 740 eller 760 mm som du ju kan vända upp och ned för lite dropp, ifall det är mer nått sånt du är ute efter...Sådär dropouten passade på första försöket!
Fick tag i flera tappar från mitt gamla jobb idag?Visa bilaga 589916Visa bilaga 589917
Men nåt brett styre med typ dropp som man kan sätta pinion vrid växeln på skulle vara bra om nån har att sälja?
Oklart å frågan är ju hur man fixar det?Går växeln i ordentligt? Rattväxel är ju som det är.
Det är ett klassiskt problem med SAAB V4. Ofta brukar det låta som f*n också när man lägger i tvån. Det är det bakre lagret på ettans och tvåans axel som är slut.I helgen har det varit Saab mek byta stift olja till växellåda mm. Men är det nån som har koll på hur man ställer så att 2 an inte hoppar ut?
Satan 11 gånger!!!! Ja nä allting låter fint ändrade några mm på rattstången nu & 2 an sitter kar dock så vill 4 an ut ibland nu....Så antar att jag måste flytta tillbaka lite lite. De mera smyger ur när det inte är nån belastning på växlarna eller så är de att de inte hoppar i när de läggs i. Så jag tror att det har med växelstången å alla dessa vinklar mm de satt dit...Det är ett klassiskt problem med SAAB V4. Ofta brukar det låta som f*n också när man lägger i tvån. Det är det bakre lagret på ettans och tvåans axel som är slut.
V4 ans växellåda är ingen lyckad konstruktion, den konstruerades för en tvåtaktare på ca 30 hästar sedan bytte man motor till V4 med 65 hästar men behöll växellådan i stort sätt oförändrad.
Jag körde en hel del rally i min ungdom med just SAAB V4. Ett år bytte jag växellåda 11 gånger, man fick lite snitts på det efter ett tag.
Det kan vara växelfingret som har blivit misshandlat. Den är lätt att byta det är bara att skruva av locket.Satan 11 gånger!!!! Ja nä allting låter fint ändrade några mm på rattstången nu & 2 an sitter kar dock så vill 4 an ut ibland nu....Så antar att jag måste flytta tillbaka lite lite. De mera smyger ur när det inte är nån belastning på växlarna eller så är de att de inte hoppar i när de läggs i. Så jag tror att det har med växelstången å alla dessa vinklar mm de satt dit...
Du kör väl med frihjul? Det är ju en SAAB!Satan 11 gånger!!!! Ja nä allting låter fint ändrade några mm på rattstången nu & 2 an sitter kar dock så vill 4 an ut ibland nu....Så antar att jag måste flytta tillbaka lite lite. De mera smyger ur när det inte är nån belastning på växlarna eller så är de att de inte hoppar i när de läggs i. Så jag tror att det har med växelstången å alla dessa vinklar mm de satt dit...
Japp klar jag gör! Ser man lätt om det är slitet?Du kör väl med frihjul? Det är ju en SAAB!
Jinxa nu inte den ??Kommer tåla en del stryk den där gaffeln!
Grymt snyggt @ESTVisa bilaga 591691
Gaffel klar??????
Jättetack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Coolt! Det där kommer att bli bra! Jag bjuder på hela kalaset eftersom jag drog ut på det så förbannat, haha! Bara kul att se prylarna komma till användning!