HejaSverige!
Aktiv medlem
Årets lamptråd 22/23
Finns det något styrfäste till magicshine som är vridbart i sidled ev?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inget jag sett...Finns det något styrfäste till magicshine som är vridbart i sidled ev?
www.actionking.se
www.cykelgear.se
www.actionking.se
Tack! Jag tyckte att vargarna verkligen förhöjde upplevelsen av lamptestet.Coolt filmat!
Som du skrev,svårt att få "rätt" ljusstyrka på foto/film,men handlar ju om att se spridningen.
Håller med,ser ju ut att räcka till bra,men bredd är inte fel....tycker det blir "fladdrigt" ljus när man har mer åt spothållet...ljuskäglan blir ju mer markant och reagerar för minsta rörelse.
Med lite mer flod blir det liksom lugnare,och inte så rörelsekänsligt.
En spot på hjälmen "drunknar" i flodljuset,och blir inte så markant fladdrigt som bonus.
Men cool film helt klart,och smart att se från det perspektivet!!![]()
Japp,filmbevis att bra cykellampor skrämmer bort vargar!Tack! Jag tyckte att vargarna verkligen förhöjde upplevelsen av lamptestet.![]()
Ja, alla utom den tyska Lupine-vargen...?Japp,filmbevis att bra cykellampor skrämmer bort vargar!
Här har du ett som är vridbart...Finns det något styrfäste till magicshine som är vridbart i sidled ev?
Har köpt från atredo. Bara använt en gång så jag kan inte utala mig om kvalite, det är billigt och man brukar få vad man betalar för...Vem har tips på var jag köper nytt batteri till Kjell-lampan (som sitter på styret på MTBn)? Helst något som kommer fram innan vintern är slut :)
Visa bilaga 590241Visa bilaga 590242
Nope men den såg helt klart intressant ut med tanke på formen och att den har 2 dioder istället för 1 som det brukar vara på den typen av lampor.Någon som har testat Specialized Flux? https://www.tcmcykel.se/framlampa-cykel/specialized-flux-850-headlight-styrlampa-for-cykel
Såg intressant ut för att kunna använda till vardags samt även som kunna använda den på hjälmen utan att behöva några sladdar och batteripack. I det fallet som komplement till något kraftigare på styret.
Javisst! ? Den här har förutom halvljus även helljus och DRL - Daytime Running Light, det sistnämnda perfekt som dagsljusbelysning just nu under gråa novemberdagar för extra varsel och synlighet i trafiken.Finns det någon vass lampa för pendlig som beter sig lite som lampan på en bil, dvs lyser upp vägen mycket men utan att blända medtrafikanterna?
Finns det någon vass lampa för pendlig som beter sig lite som lampan på en bil, dvs lyser upp vägen mycket men utan att blända medtrafikanterna?
Lampor märkta StVZO är typiskt bra för det https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/stvzo-bike-lights/Finns det någon vass lampa för pendlig som beter sig lite som lampan på en bil, dvs lyser upp vägen mycket men utan att blända medtrafikanterna?

Ang Magicshine TTA fästet.
Här är dom extra fästplattorna som följer med,ingen aning om vad dom passar till.
Utom den med 3M klisterplattan...är ju universal att klistra på vad som helst!
Och den i högra övre hörnet är till deras tidiga 900-serie.
Alla med Garmin "hane" som fäste.
Edit: kan vara till Cateye lampa det övre vänstra? Någon som känner igen?
Visa bilaga 591326
Ser fin ut, men 5000 spänn ??Javisst! ? Den här har förutom halvljus även helljus och DRL - Daytime Running Light, det sistnämnda perfekt som dagsljusbelysning just nu under gråa novemberdagar för extra varsel och synlighet i trafiken.
Det kan tyckas dyrt, men kvalitet och produktutveckling kostar. Det finns även billigare varianter för trafikmiljö (StVZO) hos nämnda tillverkare. Men eftersom du skrev "vass lampa för pendlig som beter sig lite som lampan på en bil" så länkade jag till den som mest stämde överens med beskrivningen, något bokstavligt kanske...Ser fin ut, men 5000 spänn ??
Har ju fästet som ska vara på lampan,(det på bilden),ska kolla om jag har extra styrfäste.
Om du menar den lilla biten längst upp till höger så kan jag skicka den till dig men nått styrfäste till den har jag inte!
Ok,visste inte det faktiskt??Alternativt köper @apan_ nytt från cykelgear billigare än du vill ha för ditt.
Magstarkt att hänvisa till msrp när det tar 5sek att googla sig fram till vad de faktiskt säljs för.
Visa bilaga 591381
Adaptern tillkommer väl?Alternativt köper @apan_ nytt från cykelgear billigare än du vill ha för ditt.
Magstarkt att hänvisa till msrp när det tar 5sek att googla sig fram till vad de faktiskt säljs för.
Visa bilaga 591381
www.cykelgear.se
Eller så kan du lägga ut grejerna på Köp&Sälj här på Happy. ?Ok,visste inte det faktiskt??
Kollade inte övriga sidor...
Men då köper han där självklart och mina får ligga kvar...meddelar du han det?
Haha,nää...fick frågan om jag kunde avvara dom,har haft en dialog med den trevliga spekulanten som väljer en annan approach.Eller så kan du lägga ut grejerna på Köp&Sälj här på Happy. ?
Jag saknar min gamla Lezyne Macro 400. Liten och lätt så den alltid kom med. 400 välriktade lumen klarade våt landsväg lika bra som grusvägar i mörka skogen.
Är Lezyne
Jag tycker Lezyne fortfarande är svårslagna sett till prisvärdhet. Jag har en Macro 1300 som jag haft nåt år. Bra tryck i ljuset, bra batteritid och byggd som en liten stridsvagn. För att köra grusväg i mörkret är den suverän. Mitt enda problem med den är att den bländar andra trafikanter vilket gör att jag letar efter alternativ just till pendling.Jag saknar min gamla Lezyne Macro 400. Liten och lätt så den alltid kom med. 400 välriktade lumen klarade våt landsväg lika bra som grusvägar i mörka skogen.
Är Lezyne fortfarande bra?
Jag tycker min Cateye Gvolt 70.1 (https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL552G-RC/) fungerar riktigt bra, för mig räcker mellan-ljusstyrkan bra till både grusväg och asfalt och den har lång batteritid. Skönt att slippa blända av när man möter bilar också, verkar fungera för mötande bilar stänger av helljuset när man möts. Sitter monterad i ett gopro-fäste framför/under styrstammen. Mitt enda problem med den är att den inte fungerar ihop med styrväska, då får jag ha lampa ovanpå styret.Finns det någon vass lampa för pendlig som beter sig lite som lampan på en bil, dvs lyser upp vägen mycket men utan att blända medtrafikanterna?
Jag tycker Lezyne fortfarande är svårslagna sett till prisvärdhet.
Vill du fortsätta med Lezyne säljer de flera StVZO-godkända (ickebländande) lampor.Mitt enda problem med den är att den bländar andra trafikanter vilket gör att jag letar efter alternativ just till pendling.