Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Word!Skägget hjälper också till, utan tvekan. ?
Om du inte hittar det, så får du ha den här bilden i huvudet och värma fötterna mentalt.Första cykelpendling en på riktigt länge. -15 utanför dörren men -21 efter några hundra meter och i princip hela vägen.
Letar nu skor med inbyggd vedkamin
Skriver ut och klistrar på styret.Om du inte hittar det, så får du ha den här bilden i huvudet och värma fötterna mentalt.
Visa bilaga 598245
Ja skägget får växa vilt.Respekt att frivilligt ta en tur på 1,5h tidigt i morse, "Viking mode", bra väglag men *brrr* Själv har jag en ok ursäkt till t-bana idag, julmiddag. ?
Har rätt bra koll på mina kläder för kall vintercykling, det är fingrar jag kan få jobba lite med de kallaste dagarna, något irriterande. Har även inne-9fingerhandskar men köpte förra året en storlek liten för tumhandskarna. Tror därför kanske att min mera rymliga fingerhandskar är ungefär lika varma/kalla.
Skorna inget problem, mina Lake MXZ304 är sköna (men lite väl tunga).
Skägget hjälper också till, utan tvekan. ?
Kalevkrigarläge. Hade varit ute tre timmar om inte mitt knä bråkar om jag är ute för länge. Väldigt smärtsamma skov så jag inte kan sträcka knäet. När man väl trampar är det rätt skönt! Men borde ha varmare handskar.Respekt att frivilligt ta en tur på 1,5h tidigt i morse, "Viking mode", bra väglag men *brrr* Själv har jag en ok ursäkt till t-bana idag, julmiddag. ?
Har rätt bra koll på mina kläder för kall vintercykling, det är fingrar jag kan få jobba lite med de kallaste dagarna, något irriterande. Har även inne-9fingerhandskar men köpte förra året en storlek liten för tumhandskarna. Tror därför kanske att min mera rymliga fingerhandskar är ungefär lika varma/kalla.
Skorna inget problem, mina Lake MXZ304 är sköna (men lite väl tunga).
Skägget hjälper också till, utan tvekan. ?
Grym bildKall men fin dag idag.
Visa bilaga 598266
Strö salt i såret bara...Ännu en fin morgon.
Varit en riktigt härlig pendlingsvecka.
Är du Tokig? ?Kallt idag, nog dags att avsluta cyklandet tills kylan avtar.
Ah, en minns ungdomens livsbejakande avsaknad av konsekvenstänk, själv är en förbi 40 och för gammal för att ramla.Sonen kom hem lyrisk. Bara dubbdäck fram så han hade sladdat massor.
Alltid trevligt vid denna tilldragelse med gångare som vandrar ut i cykelbanan med blicken låst i mobilen som är upp i luften för att filma.Vurpade på isfläck på väg till cykeln. Ont i armen nu.
Blev omkörd av en lallare som körde med vitt stroboskop som bakljus.
Alltid trevligt med ljusshowen på stadshuset så här i nobeltider.Visa bilaga 597420
Det är inte så sopsaltningen är tänkt att fungera. Snön ska helt sopas bort och sen ska saltlaken förhindra att kondens från luften återfryser på vägbanan. Görs det rätt så är det effektivt ner mot -20°. Sand eller, som det oftast är, stenkross slipper i alla fall jag gärna.Från haft perfekt underlag igår morse på pendlingsstråket, alldeles sådär vitt och härlig fastsnö som masakerades till sopsaltat brun smörja igår kväll samt hela denna dag.
Måste ju skapa mer jobb att köra ut salt i denna temperatur än låta stråken vara och ev sopa bara eller för all del om något sanda lite isåfall.
Sand/gruset tas ju ändå upp nästa gång det är i behov av saltas.
Blir bara en falsk trygghet att se asfalten enligt mig om det hinner frysa på igen.Visa bilaga 598419
Håller helt med gällande stenkross på mer eller mindre bar asfalt men har man en bra grund med hårdpackad snö ser jag hellre om något lite (ej överdrivet) grus på det än som i dessa dagar en blöt vägbana i form av brun sörja.Det är inte så sopsaltningen är tänkt att fungera. Snön ska helt sopas bort och sen ska saltlaken förhindra att kondens från luften återfryser på vägbanan. Görs det rätt så är det effektivt ner mot -20°. Sand eller, som det oftast är, stenkross slipper i alla fall jag gärna.
Håll ut, som Tokig skriver , det ska bli ”varmare”?Är det extra kallt idag eller bara jag som blivit förkyld?
Du menar slaskparadiset som utlovas nästa vecka?Håll ut, som Tokig skriver , det ska bli ”varmare”?

Snyggt kört! Känns alltid bättre när man kommer fram på cykel isf bil.Efter måndagens iskalla hempendling började jag fundera på att ge upp vinterpendlingen... Gillar dock inte att ge upp! Blev bil några dagar, medan jag övervägde alternativen. Igår, på väg, hem lät bilen meddela att batteriet övervägde att ge upp om jag fortsatte köra i den här kylan. Så idag blev det cykel igen. Dubbla sockor, ullsulor i vandringskängor, dubbla långkallingar under byxorna, dubbla underställströjor+fleecetröja under jackan, merinoull liners i lobster-handskar +bar mitts och rånarluva under hjälmen! Så sjukt vackert med alla snö/iskristaller i luften, -15 grader, vindstilla. Orimligt nöjd över dagens pendling och peppad att fortsätta köra ?!
Visa bilaga 598456Visa bilaga 598457
Inte den blekaste. Men skulle det bli aktuellt kan jag kanske, beroende på var du tänkt dig bygga (på), bidra med ram.![]()
Vet ni om man får ta med sig en hoj på rygg under rusningstrafik på pendeln? Till våren ska jag pendla till en ort som ligger 40km hemifrån, alternativt 8km från närmaste pendeltågsstation och en tanke som slog mig är om det vore rimligt och bygga en liten singlespeed i storlek S/M (och kompensera med lång sadelstolpe) med 26" hjul och ett smallt styre för att eventuellt packa den på rygg och komma undan.
-Bromptonförslag undanbedes-
Känns som det beror mycket på vilka stationer du åker mellan.![]()
Vet ni om man får ta med sig en hoj på rygg under rusningstrafik på pendeln? Till våren ska jag pendla till en ort som ligger 40km hemifrån, alternativt 8km från närmaste pendeltågsstation och en tanke som slog mig är om det vore rimligt och bygga en liten singlespeed i storlek S/M (och kompensera med lång sadelstolpe) med 26" hjul och ett smallt styre för att eventuellt packa den på rygg och komma undan.
-Bromptonförslag undanbedes-