Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara Norge där borta?Har jag hittat ett område i Sverige som inte ingår i EU-gemenskapen?
Visa bilaga 612045
Planerade en av vårens turer med hjälp av Google Maps och hittade en överstruken EU-symbol vid en "gränsälv".
Det är strax nordost om Mora, så inte riktigt Norge.Kan det vara Norge där borta?
Akta dig, det är ett jävla land. Det är sedan gammalt.
Får prova i vår när jag trampar förbi. Skattefri alkohol skall nog gå att få tag på i skogarna utanför Mora.Kan man köpa billig öl mm där då? Eller det kanske inte är ett skatteparadis bortom bron? Många frågor, inga svar.
Det är strax nordost om Mora, så inte riktigt Norge.
Jag antar att du redan har cyklat där, men ett tips på en bra väg nordost om Mora ärFår prova i vår när jag trampar förbi.
Det finns i många skogar och samhällen/städerSkattefri alkohol skall nog gå att få tag på i skogarna utanför Mora.
0.12" finns är 3,05mm nyaBehöver byta kullager i styrlagret. Men frågan är vilka kullager jag ska ha? Hittar inget som är 3.04mm. Hur mycket är rimligt att de minskar i storlek pga slitage?
Har hittat kulor som är 1/8" (3.175mm), kan det vara rätt?
Gilles Berthoud är egentligen facit då de är rostfria, men Velo Orange fungerar också, speciellt som Gilles har havererat sin skärmbockarmaskin vad det verkar. Velo Orange är aluminium och blir lite matta genom åren, men är ändå ljusår bättre än plastskärmar. Finns kanske i svart om jag inte minns fel, om man nu gillar sådant.Var hittar man heltäckande skärmar med 65mm bredd till en 26" mtb, verkar vara slut av det mesta, bluemels mm?
Efit: funkar det med 28" bluemels?
Däcken på bilden är 2,3 men släta. Gott om utrymme. Kan mäta om så önskas - hojta till!Ja, börjar luta mer åt velo orange, behöver täcka 2,2" däck.
Frågan är med nja besvarad.Är gamla 9-speed dura ace kompatibla med Sora r3000 reglage?
Då låter det rätt troligt att det är sådana jag ska ha. Tyvärr hittar jag ingen som säljer det?0.12" finns är 3,05mm nya
Byter man alla kulorna så lär det fungera utan problem.Då låter det rätt troligt att det är sådana jag ska ha. Tyvärr hittar jag ingen som säljer det?
Du råkar inte ha något tips på återförsäljare...?
Om jag inte får tag på rätt dimension - går det att köra på 3.175mm tros?
Fundera ut hur lång tid du tror att du kommer ta på dig för att komma upp. Lägg dig på maximala effekten du klarar att hålla under den tiden och lägg fokus på att hålla jämn effekt under hela den tiden. Repetera ofta fram tills du ska cykla, men vila nån vecka innan du ska maxa "på riktigt".Långskott. Ska försöka vara kvick uppför Sa Calobra nästa månad.
Har en Wahoo Kickr Core. Vet nån om det går att köra Sa Calobra via nån app eller så?
Alltså med nån slags bild och att rätt motstånd automatiskt genereras från trainern vid ökad lutning osv....?
Tack!
Det ska gå att skapa route i RGT från GPS track.Långskott. Ska försöka vara kvick uppför Sa Calobra nästa månad.
Har en Wahoo Kickr Core. Vet nån om det går att köra Sa Calobra via nån app eller så?
Alltså med nån slags bild och att rätt motstånd automatiskt genereras från trainern vid ökad lutning osv....?
Tack!
wahoox.forum.wahoofitness.com
Tackar och bockar! Funkade finemang:)finns två st![]()
Fictional Magic Roads
Further to @oggie41 detail of Paul Nicholls Magic Roads which are based on Real Roads, here’s Pauls list of roads and the codes for them (with permission from Paul ) ? This is the link to his Google Spreadsheet: Lastest Magicroads list.xlsx - Google Sheets This is what’s in it ? I’ve listed...wahoox.forum.wahoofitness.com
Visa bilaga 613275
Kolla på deras hemsida, där finns info när övnings/skjutfälten är avlysta. De är väldigt kinkiga och missar man förbud så riskerar man fängelse så det gäller att ha koll på när och var det är tillåtet men jag cyklar ofta på de i Skåne, bland de finaste områdena som finns här nere :)Får man cykal genom militära övningsfält? Tänker på Kungsängen/Rosersberg. Om jag tolkar vägmärkena rätt på exempelvis Tranbyggevägen så är det okej att cykla igenom.
Däremot mellan Steninge och Rosersberg är jag osäker. Vid infarten från Steninge Allé ser det ut att vara förbjudet.
Inte konstigt att de är kinkiga med tanke på vad de sysslar med ?Kolla på deras hemsida, där finns info när övnings/skjutfälten är avlysta. De är väldigt kinkiga och missar man förbud så riskerar man fängelse så det gäller att ha koll på när och var det är tillåtet men jag cyklar ofta på de i Skåne, bland de finaste områdena som finns här nere :)
![]()
Livgardet
Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med många och vitt skilda uppgifter – från ceremoniverksamhet och säkerhetstjänst till att förbereda personal inför internationella insatser.www.forsvarsmakten.se
Framförallt riskerar man att bli skjuten och dö om man inte har koll på när fälten är avlysta.Kolla på deras hemsida, där finns info när övnings/skjutfälten är avlysta. De är väldigt kinkiga och missar man förbud så riskerar man fängelse så det gäller att ha koll på när och var det är tillåtet men jag cyklar ofta på de i Skåne, bland de finaste områdena som finns här nere :)
![]()
Livgardet
Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med många och vitt skilda uppgifter – från ceremoniverksamhet och säkerhetstjänst till att förbereda personal inför internationella insatser.www.forsvarsmakten.se
Det är olika för övningsfälten, vissa delar kan ha permanent förbud. Finns kartor och skyltar som visar vad som gäller.Så antaget att det inte är avlyst så är det fritt fram att cykla?
Givet såklart att man följer trafikregler och vägmärken.
Den viktigaste vägen (för min planering) har märke C3 i ena änden samt nedastående i andra så där får man rimligtvis cykla. (Screenshot från inzoomad Google streetview så dålig upplösning.)Det är olika för övningsfälten, vissa delar kan ha permanent förbud. Finns kartor och skyltar som visar vad som gäller.
Standarder för vevarmsavdragare ???
Jag ska låna en avdragare till att få loss ett Raceface-vevparti. Den är förmodligen från Biltema.
Finns det olika standard på avdragare?
mvh
Emil
Kolla med ngn större cykelaffär som har varit med länge tex ECIFinns det någon som kan svetsa ramar i Stockholm?
![]()
Vart kan man hitta vevpartier med dubbla kedjeskydd nu för tiden? finns det ens för modern standard?
Kedjan hoppar inte, vanligt på CX från förrPå cykeln min fru fick för några månader sen. Hon har en Kona Coco som har en Samox vevparti med dubbla kedjeskydd.
Jag undrar dock vad nyttan är av inre skyddet.
Nu har jag fått tag på skor (två håls infästning) Vilka pedaler ska jag ha? Var ju en djungel detta.Jag kör idag plattisar och fiveten dojjor på både mtb samt grushojen.
Kommer jag få mer glädje av att testa SPD?
Bra pris/prestanda:Nu har jag fått tag på skor (två håls infästning) Vilka pedaler ska jag ha? Var ju en djungel detta.
Shimano pd-m520 är en bra start.Nu har jag fått tag på skor (två håls infästning) Vilka pedaler ska jag ha? Var ju en djungel detta.
Nu har jag fått tag på skor (två håls infästning) Vilka pedaler ska jag ha? Var ju en djungel detta.
www.bike-discount.de