Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ett Roam-fäste gick av utan förvarning under färd utför en skumpig spansk väg.Har kört igång min ROAM nu. Skapligt irriterad på att Bolt-fästena får bytas…
Dessutom verkar inte Bolten passa i ROAM-fästet, vilket gjorde mig ännu mindre glad.
jag kör gps. Funkar för mig.Ni som kör v1. Använder ni sensor för hastigheten? Jag tycker det är lite väl mkt eftersläpning när jag enb kör m GPS.
länka gärnaEtt Roam-fäste gick av utan förvarning under färd utför en skumpig spansk väg.
Nu har jag bytt alla mina wahoofästen mot k-edge som verkar stabila. Och tar emot både bolt och roam utan protester.
Ser att wahoo ändrade utförandet av roamfästet men den plasten litar inte jag på, aero eller inte.
edit, -men både bolten och roamen är jag därutöver väldigt nöjd med - trots V1 på båda ?
länka gärna
Ok, skumt. Momentanhastigheten på tidigare enheter har varit betydligt bättre tycker jag.jag kör gps. Funkar för mig.
Liten varning, kanske omotiverad, men Wahoo är snubblande nära att gå i kånken. Om de skulle göra det så kommer säkert någon köpa produktportföljen och låta prylarna leva vidare. Men det finns också risk för att de blir värdelösa över en natt. Jag sitter inte på facit, men jag avvvaktar lite men nyköp av något som det står wahoo på.
Har sett det men i vilket avseende skulle de bli värdelösa? Spontan implosion?Liten varning, kanske omotiverad, men Wahoo är snubblande nära att gå i kånken. Om de skulle göra det så kommer säkert någon köpa produktportföljen och låta prylarna leva vidare. Men det finns också risk för att de blir värdelösa över en natt. Jag sitter inte på facit, men jag avvvaktar lite men nyköp av något som det står wahoo på.
Hela system bygger ju på att du använder Wahoos appHar sett det men i vilket avseende skulle de bli värdelösa? Spontan implosion?
Sitter jag i klungan får jag samma tider och farter på segment och rundor som kompisarna får. Mer exakthet än så behöver jag inte.Ok, skumt. Momentanhastigheten på tidigare enheter har varit betydligt bättre tycker jag.
Liksom med garmin så är man inlåst i Wahoos ekosystem.Har sett det men i vilket avseende skulle de bli värdelösa? Spontan implosion?
Liksom med garmin så är man inlåst i Wahoos ekosystem.
Stämmer det? Man måste väl ha ett Garmin Connect-konto som i sin tur skyfflar över datan till nästa plattform? Eller går det att överföra direkt utan gå via Connect? För längesedan gick det (körde något insticksprogram i webläsaren för en gammal klocka FR305) men jag vill minnas att Garmin dödade alla sådana tredjepartsprogram.Garmins cykeldatorer fungerar helt fristående utan appar och ekosystem.
På en av mina klockor, en äldre 910XT går det inte plocka ut .fit-filer manuellt utan måste gå via Connect. Men med Edge1000 går då. Bra att veta!Jag brukar göra två saker utan Garmin Connect med min Garmin:
1) Jag lägger .gpx-filer i NewFiles så kommer Garmin vid nästa start bygga en .fit till Courses som fungerar bra för navigering.
2) Jag laddar upp .fit-filer från Activites till Strava om det är en aktivitet jag vill få över.
Lite bökigare, men fungerar och Garmin Connect behöver inte vara ihopkopplad med Strava.
Stämmer det? Man måste väl ha ett Garmin Connect-konto som i sin tur skyfflar över datan till nästa plattform? Eller går det att överföra direkt utan gå via Connect? För längesedan gick det (körde något insticksprogram i webläsaren för en gammal klocka FR305) men jag vill minnas att Garmin dödade alla sådana tredjepartsprogram.
Låter ju supersmidigt att behöva koppla upp till datorn efter varje pass, lite som att spola tillbaka tiden.
Hoppas du har fel för det var precis den känslan, av näsan i röven och en oanvändbar Garmin, som gjorde att jag tillslut slutade köpa garminprodukter. Wahoo har efter de 2-3 minuter det tog att installera appen bara funkat helt utan några som helst batteri eller synkstrul. Sen är det en billigare/enklare produkt med andra nackdelar, men den fungerar.Man behöver inte göra det, det går att göra det. Till skillnad från Wahoos datorer då som kräver en app och att Wahoos servrar är vakna.
Nu tror jag inte att Wahoo försvinner vid en konkurs, dom blir uppköpta billigt. Men om det händer så sitter du där med näsan i röven och en oanvändbar Roam/Bolt.
Isf får man väl vara glad att de köptes begagnade för en tredjedel av nypriset och har fungerat väl under ett antal år. Om det nu blir så illa.Man behöver inte göra det, det går att göra det. Till skillnad från Wahoos datorer då som kräver en app och att Wahoos servrar är vakna.
Nu tror jag inte att Wahoo försvinner vid en konkurs, dom blir uppköpta billigt. Men om det händer så sitter du där med näsan i röven och en oanvändbar Roam/Bolt.
Kan det bero på att alla köper Garmin oavsett vad, och att det belyser en del av problemet som tagits upp tidigare i tråden...?Polar skulle behöva nya cykelmanicker i sitt sortiment, men dom verkar ha gett upp helt.
Kan det bero på att alla köper Garmin oavsett vad, och att det belyser en del av problemet som tagits upp tidigare i tråden...?
Fast det har varit så. Eller så är känslan. Men Wahoo har ju rört om i grytan. Därav skulle det ju vara tråkigt om de försvannDet tror jag inte på. Jag ser fler Wahoo på cyklarna ute nuförtiden. Garmin är vanligare på armen.
Kan upplysa om att detta funkar på Wahoo gps:er oxå, jag gör det huvudsakligen för att ta backup av fit filerna.Det behövs inga konton för cykeldatorerna. Koppla in med kabel och dra ut eller lägg in filer som du vill. Sen kan filerna användas lokalt eller skickas upp helt manuellt till valfri webtjänst som hanterar filer.
Klockorna är annorlunda och skiljer mellan modellerna.
Igår kunde inte min ROAM v1 få ihop rundan (200K). Turn-by-turn funkade inte och spåret blev helt konstigt sista milen.Ny firmware Roam v 2
ELEMNT ROAM WC35-16331 - 6 September, 2023
- Updated: Improved GRADE data response
- Fixed: GPX route files may not display turn-by-turn directions
- Fixed: Speed/Distance recorded is doubled, typically when connected to an E-bike
- Fixed: Bug fixes and stability improvements
Tycker mig känna igen förfarandet. Händer alltid efter en uppdatering. Sen kommer det en uppdatering av uppdateringen efter ett par dagar som fixar uppdateringen...Igår kunde inte min ROAM v1 få ihop rundan (200K). Turn-by-turn funkade inte och spåret blev helt konstigt sista milen.
Jag laddade in rutt-filen från rando-webben i element-appen som vanligt. Det brukar lira. Här verkar det vara mjukvaran i enheten som inte fixade att processa datan den fick, i mer än ett avseende då.För mig funkade det toppen(roamv2). Körde samma rutt som dej @Fjärdebrunn Har fått för mig att exporterad rutt funkar bättre från RWGS än med Komoot. En annan gång jag körde över 200k varnade min roam att det inte gick att få turn by turn över 200k.