Vet inte om denna info varit upp tidigare, men postar det så att det ligger som referens i tråden.
Om någon har IFP djupen så posta gärna, så uppdaterar jag denna post.
Cane Creek Double Barrel dämpare, service instruktioner med video och sprängskisser.
Videos:
Video på youtube, utan vidare instruktioner eller moment osv.
En video till med passande musik.
En till video men tal, observera modelltypen..
Länk till servicesida hos CC med info för nyare modellerna:
Oljan som skall användas bör vara cSt 13.7 enligt UDI på ridemonkey:
https://ridemonkey.bikemag.com/threads/ccdb-service-manual-anybody.244605/post-3675868
Stock oil is Ohlins Shock Absorber Fluid #309. It has a viscosity of 13.70cSt@40. The closest off the shelf oil you can buy to this will be Silkolene Pro RSF 2.5wt (13.60cSt and an incredibly high VI of 464, which is perfect). I would not use anything other than those two products personally.
Cane creek kör nu motorex 4wt enlig hemsidan.
Visa bilaga 630736
Trycket i IFP kammare:
Stock pressure is 6-7 bar (87-101psi). Enligt ridemonkey för gamla modellen, 11-12 på CC hemsida för nyare modeller.
IFP Djup:
IFP djup har jag inte hittat, men där får man mäta djupet med skjutmått innan man tömmer dämparen på olja. Knepigt värre om man har en dämpare som tömt sig själv.
Slitagedelar o-ring / x-ring:
Main shaft seal varierar, eftersom CCDB kommer med två olika shaft tjocklekar. Men om man har shaften som är på sprängskisserna så skall man använda X-ring på main shaft, och o-ring på poppetvalves. Jag gissar att det håller att byta dessa, och möjligen IFP o-ringen, vid en hemmaservice.
Mainshaft X-ring 1.78 CS med 7.65 innerdiameter.
Poppet valve O-ring 1.5 CS med 13.5 ID 15 OD (antaget från komponentlistan som inte specificerar ID/OD).
Poppet valve O-ring 1.5 CS med 4.5 ID 6 OD(antaget från komponentlistan som inte specificerar ID/OD).
Torque specs:
Visa bilaga 630737
Länkar till verktyg och tätningar samt oljediagram:
Aliexpress O-ring 1.5 x 13.5 för poppetvalves, och 1.5 x 4,5. Observera att måttet ser ut att avse CS (snittet) och ID (innerdiametern) men vissa säljare uppger måtten i CS och ytterdiameter. Då får man plussa på eller dra bort CS måttet.
Sprängskisser och komponentlista med storlekar på tätningar:
Visa bilaga 630596
Visa bilaga 630595
Visa bilaga 630594
Visa bilaga 630597