Blockettråden 2

Blockettråden 2

Första gången jag hört om märket, och inget emot dom som sådant...egentligen... men hur fan kan man ta 52kex för detta Ali-ihopplock? Delarna för sig lär inte komma upp i runt 20-25k ens.

Ändå hög-tekniska racercyklar.

"En mycket viktig del av vår produktion är kvalitets-kontroll. Dagligen testar våra ingenjörer hundratals prover från produktions-linjen för att säkerställa att de uppfyller alla säkerhets- och hållbarhetsmål."

Verkar vara stort :)

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Ändå hög-tekniska racercyklar.

"En mycket viktig del av vår produktion är kvalitets-kontroll. Dagligen testar våra ingenjörer hundratals prover från produktions-linjen för att säkerställa att de uppfyller alla säkerhets- och hållbarhetsmål."

Verkar vara stort :)

Jag gillar hur modig man är med formuleringen "Figurati en känd international svensk företag." när man postar på ett forum med totala nördar som känner till det mesta som finns att känna till om cyklar och märken :)

Blockettråden 2

Kollade www.figuratibikes.se på ScamAdvisor, fick ganska bra betyg där. Men ScamAdvisor var fullkletat med ads. Fått intrycket tidigare att ScamAdvisor varit hyfsat, men nu känns det inte så förtroendeingivande.

Och nej, skulle aldrig köpa något från Fugati, litar inte heller på betyget hos ScamAdvisor, blev bara nyfiken på om ScamAdvisor är att lita på nuförtiden, nån som vet?

Blockettråden 2
Kollade www.figuratibikes.se på ScamAdvisor, fick ganska bra betyg där. Men ScamAdvisor var fullkletat med ads. Fått intrycket tidigare att ScamAdvisor varit hyfsat, men nu känns det inte så förtroendeingivande.

Och nej, skulle aldrig köpa något från Fugati, litar inte heller på betyget hos ScamAdvisor, blev bara nyfiken på om ScamAdvisor är att lita på nuförtiden, nån som vet?

;)

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Fanns en Figurati på Tradera också:
Screenshot_2023-06-13-23-15-35-83_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Blockettråden 2
Prissättningen på den här måste väl vara åtminstone en faktor 3 för hög. Gammal kinaram med egna klibbor och gamla 2x10 komponenter?

"En bonus till: Kuzmin™ Racer är inte stöldbegärlig alls i jämförelse med t.ex., Trek Racer. Åtminstone före min död." ?

Screenshot 2023-06-18 at 13.53.15.png

Blockettråden 2
Prissättningen på den här måste väl vara åtminstone en faktor 3 för hög. Gammal kinaram med egna klibbor och gamla 2x10 komponenter?

"En bonus till: Kuzmin™ Racer är inte stöldbegärlig alls i jämförelse med t.ex., Trek Racer. Åtminstone före min död." ?

Visa bilaga 633027
Nja är ju en "Kuzmin™"

Blockettråden 2
Vill inte hänga ut någon men när en helt ny cykel, 1 månad!!!! gammal säljs för långt under listpris, med Dura ace di2 komponenter, är det 140 000 kr ny?

Jag fattar inte. Stulen eller något annat lurt som köpt med intern Specializedrabatt och säljes i andrahand för att tjäna sig en hacka?

Köpa cykel i denna prisklass och sälja efter 1 månad är allt annat än normalt om man kanske inte har 100 millar på kontot ??

Screenshot_2023-06-18-22-11-37-005_com.brave.browser.jpg

Blockettråden 2
Från andra sidan undrar jag alltid vem som köper en begagnad cykel för 100000 kronor. Har man garantien kvar? Inte hos Specialized eller.

Om jag inte har sett fel är den 164000 ny, så precis halva priset, som skulle förklara lite konstiga 82.

Blockettråden 2
Nja. Det är ju ett ihopplock så lite missvisande om man inte läser noggrant.

Gamla Durre, Scribe-hjul etc. 140 är nog en stretch. 82 beggad är nog ett helt vettigt pris och inte onormalt. Tror jag :)

Tillbaka
Topp