Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hålen borde vara små nog för att det inte ska spela någon roll. Större hål går att lappa med bit av tandkrämstub + lim eller liknande om ganska nytt däck. Om däcket rätt slitet så kanske lika bra att passa på att byta.Punkade igår. Kommer hem och ser att en säkerhetsnål sitter i däcket. Måste jag byta hela däcket? Eller räcker det med ny slang?
Disclaimer: anekdotisk bevisföring.Punkade igår. Kommer hem och ser att en säkerhetsnål sitter i däcket. Måste jag byta hela däcket? Eller räcker det med ny slang?
Det kan vara orsakat av cyklingen, och att klossarna var satt för så att säga aggressivt. Du tänker helt rätt! Glöm inte att stretcha, för racercykling är en rätt monoton position och rörelse. Det behövs mjukning efteråt. Ett annat vanligt symtom är känningar i knävecken och litet ovanför, p g a muskler mm som är ovana vid rundtrampet. Får se om du vaknar med kramp i natt.Igår cyklade jag, ovan lvg-cyklist, en runda på ca 7 mil med effektiv snitteffekt om ca 180w. Det var inte direkt jobbigt även om jag uppskattade att sitta ner lite extra mycket under resten av dagen.
Idag sprang jag, van löpare, och efter två kilometer fick jag ont i ena hälsenan. Jag har haft de flesta löprelaterade krämpor, men hälsenan har aldrig varit ett problem. Jag valde att börja gå, sen växelvis småjogga tillbaks. Upplever att det släppte lite, värst var det på asfalt. Inga direkta känningar nu några timmar senare.
Kan det vara orsakat av cyklingen? Typ klossarna för långt fram mot tån? Eller är det bara en av alla krämpor som dyker upp när man är 40+?
Finns det belägg för detta? Kan inte säga att jag märkt det.En litet rolig grej. Om du skulle byta all din löpning mot racercykling kommer du att erfara att fötterna krymper. Å andra sidan kanske du gör knäböj och annat i ditt nya gym, vilket motverkar fot-minskningen.
Jag vet en del som fått ”större” fötter i samband med att de har börjat med regelbunden löpning. Killgissar att det är fotvalven som plattas till.Finns det belägg för detta? Kan inte säga att jag märkt det.
Kör knäböj några gånger i veckan då där är jag safe tror jag.Det kan vara orsakat av cyklingen, och att klossarna var satt för så att säga aggressivt. Du tänker helt rätt! Glöm inte att stretcha, för racercykling är en rätt monoton position och rörelse. Det behövs mjukning efteråt. Ett annat vanligt symtom är känningar i knävecken och litet ovanför, p g a muskler mm som är ovana vid rundtrampet. Får se om du vaknar med kramp i natt.
En litet rolig grej. Om du skulle byta all din löpning mot racercykling kommer du att erfara att fötterna krymper. Å andra sidan kanske du gör knäböj och annat i ditt nya gym, vilket motverkar fot-minskningen.
Ah, intressant.Jag vet en del som fått ”större” fötter i samband med att de har börjat med regelbunden löpning. Killgissar att det är fotvalven som plattas till.
I Tällberg kan du fira med majstångsresning både på midsommarafton och midsommardagen.Hej alla kullor och (rump)masar! Vi ska upp till Dalarna över midsommar och har med oss några kompisar som aldrig sett midsommarfirande. Vi tänkte ändra på det! Det går ju alltid att ta sig till gropen i Leksand men visst finns det roligare ställen att hänga på? När jag var barn kändes det som varenda by firade och att de till och med gjorde det på olika dagar!
Vi vill gärna ha hela konkarongen; plocka blommor, maja, hissa, folkmusik, grodor och gånglåtar.
Vars ska vi fara?
Är ni bara vuxna eller finns det barn med i bilden? Vi brukar hänga i Gagnefs kyrkby för allt det du frågar efter. Ska det festas så är det fel ställe, men med barn (eller lugna vuxna ?) är det bra. Nån gång under eftermiddagen kör de, minns inte riktigt när.Hej alla kullor och (rump)masar! Vi ska upp till Dalarna över midsommar och har med oss några kompisar som aldrig sett midsommarfirande. Vi tänkte ändra på det! Det går ju alltid att ta sig till gropen i Leksand men visst finns det roligare ställen att hänga på? När jag var barn kändes det som varenda by firade och att de till och med gjorde det på olika dagar!
Vi vill gärna ha hela konkarongen; plocka blommor, maja, hissa, folkmusik, grodor och gånglåtar.
Vars ska vi fara?
eller också stärks fotbladen och därigenom valven, och musklerna i foten tillväxer. vilket är det vanliga svaret kroppen ger på träning. medför isf att volymen på foten ökar, men knappast längden. snarare tvärtom.Jag vet en del som fått ”större” fötter i samband med att de har börjat med regelbunden löpning. Killgissar att det är fotvalven som plattas till.
Jag har ett hjulpar som jag köpte (på en beg cykel) som enligt säljaren ska vara roval control sl.
Navet bak är 54poe och det står roval på dom. Servades ifjol och allt såg bra ut...
Fälgarna är "stämplade" control sl med streckkod och allt...
Nu till det konstiga: varför väger dom 1509g med ventiler, fälgband/tape och bromsskiveskruvar? Dessa skulle ju väga 1330g enligt roval...
Har någon bytt alla ekrar?
Där har jag varit mycket! Mamma och systrar har Gagnefsdräkt. Sedan har jag såklart hängt på Skanka också. Kanske ska åka tillbaka dit då! Det är fortfarande firandet bredvid/nedanför Minnesstugan?Vi brukar hänga i Gagnefs kyrkby
Stämmer!Där har jag varit mycket! Mamma och systrar har Gagnefsdräkt. Sedan har jag såklart hängt på Skanka också. Kanske ska åka tillbaka dit då! Det är fortfarande firandet bredvid/nedanför Minnesstugan?
Som med mycket annat är det viktigt att börja lugnt. Löpning funkar ju uppenbarligen. Löpning + 7 mil cykel = för mycket. Behöver inte vara så, men verkar ju logiskt. En liten överansträngning, helt enkelt. Vila och cykla 3 mil nästa gång och se hur det går.Kör knäböj några gånger i veckan då där är jag safe tror jag.
Inga planer på att sluta springa, kör gärna flera träningsformer för att fylla dagarna och ”satsar” inte direkt på någondera. Finns det tips på bra stretch el dyl för att motverka dåliga hälsenor?
Fötterna blir för de allra flesta större (längre) om man springer tillräckligt mycket och/eller blir äldre. Behöver inte ens springa (men det skyndar på processen). Fotvalvet sjunker ihop av alla dessa år av gående och stående, och foten blir alltså längre. Plattfot märker väl knappast nåt, medan nån med högt fotvalv kan märka desto mer. Nu pratar jag inte några veckors löpning alltså, utan när man börjar bli kring 40 år. Själv gått från 43 till 44. Inga konstigheter alls, enligt min sjukgymnast.eller också stärks fotbladen och därigenom valven, och musklerna i foten tillväxer. vilket är det vanliga svaret kroppen ger på träning. medför isf att volymen på foten ökar, men knappast längden. snarare tvärtom.
oavsett när det gäller längden på foten bör detta ha obetydlig inverkan. om man har tillräcklig marginal på innerlängden av skon skall tårna oavsett inte nå tåboxen. en marginal på 13 mm är lämplig för att detta skall hända i samband med att skon böjs upp vid avstampet.
gravida kvinnor drabbas både av svullnad i foten och mjukare bindväv, får ofta gå upp i skostorlek.
det är en vanlig uppfattning att fötterna efterhand ökar i storlek oavsett om man löptränar eller inte.Fötterna blir för de allra flesta större (längre) om man springer tillräckligt mycket och/eller blir äldre. Behöver inte ens springa (men det skyndar på processen). Fotvalvet sjunker ihop av alla dessa år av gående och stående, och foten blir alltså längre. Plattfot märker väl knappast nåt, medan nån med högt fotvalv kan märka desto mer. Nu pratar jag inte några veckors löpning alltså, utan när man börjar bli kring 40 år. Själv gått från 43 till 44. Inga konstigheter alls, enligt min sjukgymnast.
Tyvärr inte. Kom dock på att microspline kanske väger lite mer... sen vägde mina förra control sl 1431g med srambody. Dom satt original på en sworks från butik.Du har inte vägt med genomgående axlarna eller torkad vätska som är kvar?
Jag kommer till 9g för ventilerna, 24 gram för bultarna och kanske 20 gram för fälgtejp.
Tyvärr inte. Kom dock på att microspline kanske väger lite mer... sen vägde mina förra control sl 1431g med srambody. Dom satt original på en sworks från butik.
Roval fuskar nog mest med vikten kanske... saknar mina slowbuildhjul:)
Det kommer nog att lätta när du hittar rätt läge för klossar, och kroppen är såå anpassningsbar. Egentligen ska man ju stretcha hela kroppen efter ett pass men två snabba.bra stretch el dyl för att motverka dåliga hälsenor
Nya Control sl absolut, men inte "gamla" claimade 1330g... dom fick mycket skit för det online.Mircospline verkar inte väga mycket mer. Roval brukar ger realistiskt vikt. En test av nya Control SL visade upp specade vikten.
Nya Control sl absolut, men inte "gamla" claimade 1330g... dom fick mycket skit för det online.
Hjulen är såklart bra ändå! 1500 är iofs lite tungt.
Vet inte, men black metal och jazz går utmärkt:Kan man blanda jazz med thrash metal?
Jag använder två fingrar, känns lite mindre prudentligt.Ungefär hälften av de få som signalerar när de svänger i Uppsala lyfter upp ett eller två fingrar istället för öppen handflata. Har detta något ursprung? Såg aldrig det när jag växte upp
Senast jag var i Uppsala var kring 1977, numera bor jag i Malmö. Det här med två fingrar måsta varit svårt smittsamt för så gör även jag.Ungefär hälften av de få som signalerar när de svänger i Uppsala lyfter upp ett eller två fingrar istället för öppen handflata. Har detta något ursprung? Såg aldrig det när jag växte upp
Finns det tekniker för att avslöja dessa robotar?LLM är samlingsnamnet för de tekniker som ligger bakom t ex ChatGPT, dvs AI som förstår och kan generera vanlig skriven text. Det står för Large Language Model.
Med robot menas här ett program som mer eller mindre självständigt uppträder som en forummedlem.