Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag kör en Garmin RTL515 med min Wahoo Roam (1). Fungerar fint. Bör väl vara detsamma med övriga radar-enheter.Verkar som att det bara finns Magicshine/Magene 508, Bryton Gardia R300 och Garmin. Du får väl kolla reviews och se om det skulle funka med wahoo
De flesta som har kört ett tag med radar vill inte vara utan längre. Tycker det är helt suveränt att bli uppmärksammad att en bil kommer bakifrån långt innan jag hör den. Dessutom får jag en indikation på hur fort den närmar sig . Helt klart en av de bästa prylarna från Garmin. Enda minus imo är batteritiden. Jag menar en klocka kan hålla en vecka, radarn - jag har en utan lampa - funkar i ca 7 timmar .Jag förstår inte vitsen med den där manicken. Det borde väl räcka med en bra röd lampa bak.
Jo, den ska varna om en bil närmar sig bakifrån men vem hinner reagera på det om det sker medvetet från bilistens sida eller oavsiktligt i 90 eller 120 knyck? Ser man bilens kurs?
En av de bra grejerna med den är att du kan se antalet bilar bakom dig.Jag förstår inte vitsen med den där manicken. Det borde väl räcka med en bra röd lampa bak.
Jo, den ska varna om en bil närmar sig bakifrån men vem hinner reagera på det om det sker medvetet från bilistens sida eller oavsiktligt i 90 eller 120 knyck? Ser man bilens kurs?
Väldigt smidigt med radar om man kör på en relativt lugn landsväg och vill snacka lite med den man cyklar med. Eftersom den varnar långt innan så har man gott om tid att lägga sig på led. Eller om man swishar ned i 60-70 km/h ned för ett bergspass så är det väldigt skönt att veta om man har någon bakom sig eller inte utan att behöva titta bakåt hela tiden. Man hinner alltid reagera eftersom den varnar så långt innan. Oftast behöver man ju dock inte reagera på informationen, men skönt att veta. Ungefär som att det är bra att ha en backspegel i bilen men det är inte alltid man behöver reagera på saker som händer i backspegeln, men det kanske inte är läge att köra om sin cykelkamrat om det kommer bilar bakom osv.Jag förstår inte vitsen med den där manicken. Det borde väl räcka med en bra röd lampa bak.
Utför bergspass brukar bilar va mer i vägen än bakom.Väldigt smidigt med radar om man kör på en relativt lugn landsväg och vill snacka lite med den man cyklar med. Eftersom den varnar långt innan så har man gott om tid att lägga sig på led. Eller om man swishar ned i 60-70 km/h ned för ett bergspass så är det väldigt skönt att veta om man har någon bakom sig eller inte utan att behöva titta bakåt hela tiden. Man hinner alltid reagera eftersom den varnar så långt innan. Oftast behöver man ju dock inte reagera på informationen, men skönt att veta. Ungefär som att det är bra att ha en backspegel i bilen men det är inte alltid man behöver reagera på saker som händer i backspegeln, men det kanske inte är läge att köra om sin cykelkamrat om det kommer bilar bakom osv.
Man kanske tror så. Men har man en så vill man aldrig vara utan den! Man hinner reagera långt innan fordonet passerar och man ser hur många fordon som kommer. Bra när man är själv och ändå bättre när jag cyklar i bredd med min sambo. Då hinner jag alltid lägga mig bakom henne och åker sedan ut igen när det blir "grönt".Jag förstår inte vitsen med den där manicken. Det borde väl räcka med en bra röd lampa bak.
Man kanske tror så. Men har man en så vill man aldrig vara utan den! Man hinner reagera långt innan fordonet passerar och man ser hur många fordon som kommer. Bra när man är själv och ändå bättre när jag cyklar i bredd med min sambo. Då hinner jag alltid lägga mig bakom henne och åker sedan ut igen när det blir "grönt".
Använder man sedan "Smart Bike Lights appen" och ställer in så att lampan bara lyser när det är mörkt eller när fordon närmar sig behöver man inte ladda radarn/lampan så ofta.
Tänkte likadant innan jag köpte en, att det är ännu en lyxpryl jag lägger pengarna på.får skaffa en sådan snart, inte första och inte sista gången man blir överraskad av en upphinnande bil. Visst, det är väl en lyx pryl men det känns bara som en positiv grej. Lite som att man borde cykla i någon tröja med bättre synbarhet men aldrig köper en sån
Du bör prova så ändrar du dig.Jag förstår inte vitsen med den där manicken. Det borde väl räcka med en bra röd lampa bak.
Ok, så du har aldrig blivit omkörd av en bil, cykel eller motorcykel nedför ett bergspass? Det händer inte speciellt ofta men ibland händer det och då är det najs att veta att någon kommer upp bakom.Utför bergspass brukar bilar va mer i vägen än bakom.
Ännu har jag inte läst ett argument jag känner igen mig i.
Men låt mig inte hindra er.
Har aldrig mätt, men tycker jag kan åka många rundor innan jag tar in den för laddning.Har du någon uppfattning om hur mycket längre batteriet räcker om lampan är släckt? Jag kör en del med lampan släckt men tycker inte direkt att det ger mycket längre batteritid, men har inte mätt så noga.
Du bör prova så ändrar du dig.
Ibland känns det som den är i något viloläge om man inte stängt av den ordentligt (typ den blinkar fortfarande blått) som om blåtand är igång och väntar på att Garmin Edgen ska starta.Har aldrig mätt, men tycker jag kan åka många rundor innan jag tar in den för laddning.
Ja, det är jätteviktigt att slå av den helt efter varje runda!Ibland känns det som den är i något viloläge om man inte stängt av den ordentligt (typ den blinkar fortfarande blått) som om blåtand är igång och väntar på att Garmin Edgen ska starta.
Har aldrig mätt, men tycker jag kan åka många rundor innan jag tar in den för laddning.
Ibland känns det som den är i något viloläge om man inte stängt av den ordentligt (typ den blinkar fortfarande blått) som om blåtand är igång och väntar på att Garmin Edgen ska starta.
instämmer helt helt underbar liten manick ja inte ångrar en sekund att ja köpteTänkte likadant innan jag köpte en, att det är ännu en lyxpryl jag lägger pengarna på.
Nu ser jag det som en lika självklar säkerhetspryl som cykelhjälmen.
Ja, det är jätteviktigt att slå av den helt efter varje runda!
Kan man få den att sluta blinka blått.Det är så den fungerar, du måste hålla knappen intryckt tills det blå lyser någon sekund istället för blink. Då stängs den av.
Kan man få den att sluta blinka blått.
Vilken knapp menar ni då, jag testade nu men det fungerar inte.
Jag förstår att man vill försvara sin investering i ännu en pryl av typen saker du inte visste om att du behövde.Nej nej, mycket bättre att skaffa sig en bestämd uppfattning utan att testa, då blir det en objektiv åsikt. Testar man så blir det en väldigt subjektiv åsikt.
Jag fick en sån här manick i maj. Har inte tänkt på att de finns innan dess och således inte längtat efter nån heller. Men faktiskt, den är jäkligt bra. Det är väldigt skönt att få en förvarning att det närmar sig en bil och jag blir inte överraskad och rädd och jag kan positionera mig bra. Och skönt när den säger att nu är det grönt, inga bilar på ingång.Jag förstår att man vill försvara sin investering i ännu en pryl av typen saker du inte visste om att du behövde.
Antagligen cyklar vi på vitt skilda sätt i helt olika miljöer.
Jag förstår att man vill försvara sin investering i ännu en pryl av typen saker du inte visste om att du behövde.
Antagligen cyklar vi på vitt skilda sätt i helt olika miljöer.
Jag har ingen! Och jag cyklar ändå.
Till skillnad från vissa andra solstrålar har jag ändå fattat grejen, redan innan denna tråden. Väljer att inte vara stofil och försöka misstänkliggöra hela grejen (eftersom jag inser att jag sitter i ett glashus från början iom att jag är cykelintresserad sedan länge och har sett, och oundvikligen (här kan typ aben opponera sig med all rätt) följt, utvecklingen sedan många år. Orka gubba sig liksom, jag kommer ha den prylen/utväxlingen/geometrin ändå om x år när jag ska göra nästa inköp).
Så har jag inte radar tidigare lär det väl bli på Black Friday typ.
Japp, backspegel är inget man vill vara utan när man provat, i landsvägstrafik. Men det är förmodligen för fult eller töntigt för att övervägas gissar jag.Spegel?
Aj aj aj, det var en öm tå jag trampade på där ?Du är faktiskt helt otrolig. Du har inte testat radarn, men anser att du inte skulle ha någon glädje av den. Fine. Men sedan verkar du inte kunna acceptera att det finns dom, bl.a. jag, som tycker den är väldigt bra.
Snacka om att lägga prestige i en fråga.
Aj aj aj, det var en öm tå jag trampade på där ?
Man använder den där det är riskabelt att bli omkörd, som till exempel före kurvor och vid möte. När en bil väl kör om hör man ju det ändå, och det finns liksom inte mycket att göra.Piper spegeln så att man vet att det är dags att titta i den?
...
Blev väldigt imponerad av att den ser cyklar också, skönt att få god förvarning om att man håller på att bli kränkt så att man kan vidta åtgärder för att förhindra det.
Läs gärna vad jag skrivit innan och tolka inte in dina egna värderingar.Ja, inskränkta gubbar som inte förstår att man kan se på saker och ting ur olika perspektiv har jag lite svårt för.
Jag vet inte vilka du avser som "skeptiker", men vill förtydliga att åtminstone jag tycker att radar verkar som en utmärkt idé. Dock kanske jag inte ser behovet om man nu som jag själv kör med backspegel på landsväg. Har än så länge inte blivit överraskad av nån som kör om i alla fall.När jag pendelcyklade längs hyggligt smal 70väg så var radarn helt oslagbar. Oftast blåste det, så att höra bilarna var inte helt självklart. Att se antalet bilar är riktigt bra med. Sen får ni skeptiker tro vad ni vill. Men att vara så emot ett koncept utan att ens testa det. Det är rätt märkligt.