Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låt oss säga att du får planera rundan hur du vill utifrån där du bor.Med eller mot?
Vid kuling så nä, då får det vara - primärt för att inte drabbas av flygande skräp. Ett träd i skallen förstör hela dagen....Vid vilken vindstyrka säger ni "nä, det blir ingen lvg idag"?

Om det blåser mycket försöker jag lägga upp rundan så att motvinden tas i delarna med skog och medvinden på öppna slätten och vid kusten. Ibland blir det lite längre men det är det värt :)Vid vilken vindstyrka säger ni "nä, det blir ingen lvg idag"?
Cykeln är för lätt, med lite mera tyngd går det bättreOm det inte går att ställa ner cykeln så är det ok att stanna hemma va?
10 meters per second is about 0.001 barleycorn per fortnight.Jag tvekar vid prognoser på 10 m/s och uppåt.
Planerar också alltid efter DMI, vindriktningen brukar stämma bra.
Med eller mot?
Lossblåsta tak i korrugerad plåt är värre än takpannor. Det är fan livsfarligt längs hela gatan...Man får väga vilken risk man är villig att utsätta sig för medvinds-KOMen. Flygande takpannor vs evig berömdhet på Strava. Inte alltid ett lätt val.
Precis, de flesta KOM är ju typ omöjliga utan rejäl medvind eller stor klunga. Ingen kommer ihåg en fegis…Man får väga vilken risk man är villig att utsätta sig för medvinds-KOMen. Flygande takpannor vs evig berömdhet på Strava. Inte alltid ett lätt val.
Blåst är för jävligt!
Max 3 m/s
…men alla minns ett diskbråck!?Precis, de flesta KOM är ju typ omöjliga utan rejäl medvind eller stor klunga. Ingen kommer ihåg en fegis…
Nä just det...Då blir det inte mycket cyklat här i Skåne.
KOMinator-appen är ovärderlig!Precis, de flesta KOM är ju typ omöjliga utan rejäl medvind eller stor klunga. Ingen kommer ihåg en fegis…
Då cyklar du åt fel håll.Det korta svaret på frågan är alltid!
Precis, de flesta KOM är ju typ omöjliga utan rejäl medvind eller stor klunga. Ingen kommer ihåg en fegis…
Kung ovan molnen, eller King of the Mountain. Snabbast på strava.
Enbart toppat av fräcka kommentarer på ett internetforum!Fräckt.
Enbart toppat av fräcka kommentarer på ett internetforum!
Håller med, vindbruset är förjävla jobbigt, framförallt för mig/oss som har kraftig tinnitus.I motvind så känns det ibland som att det egentligen är vindbruset som mest bryter ner ens psyke. Hade varit skönt att kunna göra något åt det. När mjölksyran eldar upp benen och det kommer en extra skånevindby så hade jag gärna sluppit vindbruset.
Jo, har sett dom där luddiga "öronskydden", men skulle vilja ha något annat smidigt.
Windfree är ju fula, det kommer man inte undan. Menhelt oproblematiska att använda. Varken obekväma eller varma.I motvind så känns det ibland som att det egentligen är vindbruset som mest bryter ner ens psyke. Hade varit skönt att kunna göra något åt det. När mjölksyran eldar upp benen och det kommer en extra skånevindby så hade jag gärna sluppit vindbruset.
Jo, har sett dom där luddiga "öronskydden", men skulle vilja ha något annat smidigt.
På tal om motvind.
Loppet lär gå idag.
![]()
NK Tegenwindfietsen | Amsterdam
NK Tegenwindfietsen, Amsterdam. 15 455 gillar · 3 pratar om detta · 175 har varit här. Dit is de officiële pagina van het fameuze, beroemde en beruchte Eneco NK Tegenwindfietsen. Een open Nederlands...www.facebook.com
- men ställs in pga storm….
Eftersom jag har bott där ett bra tag undrar jag varför inte jag är bättre än vad jag är. Och kan tala om att sydvästra Skåne inte är särskilt mycket sämre betr vind o väder… ?Bor man på västkusten i Danmark så är det ungefär 14-16 m/s…. Finns en anledning varför Jonas är bra. ;)
Idaho var en bra dag… Bara 11 m/s i snitt på morgonrundan…Eftersom jag har bott där ett bra tag undrar jag varför inte jag är bättre än vad jag är. Och kan tala om att sydvästra Skåne inte är särskilt mycket sämre betr vind o väder… ?