Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min fick körförbud.Är den här sprickan något jag bör oroa mig för på min racer? Att det ska spricka helt när jag cyklar i 35 km/h?
Aluminium ram
Ajrå. Trist att jag såg det efter kassett och kedjebyte ?Bara att skrota ramen. Med tanke på loggans utformning så är det som tur är ingen ny, eller ens halvny, ram.
Bra ide, Tack ska testa det med slangklämma. Jag cyklar knappt på den.Du kan möjligen försiktigt cykla vidare på den ett tag om du sätter dit en rejäl slangklämma eller dylikt där nere. Men då menar jag försiktigt, inga stötiga vägar, trottoarkanter och annat elände. Och märk ut var du tycker att sprickan ser ut att sluta, så ser du om den växer trots klämman.
Sen skrotar du den när du har en vettig ersättningsram.
Stål: Sprickan kommer öppna sig lite långsamt.
Kolfiber/Aluminium: Plötsligt vaknar man på uppvaket.
Jag tror inte att din och min definition av "försiktigt" sammanfaller, vilket kan förklara varför vi ser olika på saken.Jag tycker det verkar efterblivet att försöka hålla ihop sitt styrrör med en slangklämma, men vi kan ju inte alla tycka lika.
Tolkar jag ditt inlägg rätt om jag läser det som att det krävs minst två slangklämmor? ?Jag tycker det verkar efterblivet att försöka hålla ihop sitt styrrör med en slangklämma, men vi kan ju inte alla tycka lika.
Ja.Är den här sprickan något jag bör oroa mig för på min racer?
Ja. Att cykelns fram och bakände plötsligt separerar helt från varandra är nog inte så sannolikt. Men börjar den där sprickan glappa upp lite till riskerar du wobbel i framhjulet, och det är definitivt inte kul i 35 knyck.Att det ska spricka helt när jag cyklar i 35 km/h?
Man blir nästan tårögd.Vackert va?! ?
Nej, det var därför jag satte rörklämman snett ?Man blir nästan tårögd.
Bromsen tar inte i?
Du har väl lagt den i fulmekartråden också?Vackert va?! ?
Håll bara ett öga på skadan så det inte bildas en spricka över tidHej,
Lånar denna tråd lite.
Min fru var ute på sin premiärtur igår. Aldrig cyklat med skor som sitter fast i pedalerna, och naturligtvis trillade hon.
Fallet skedde dock när hon stod stilla, så ingen fara med henne.
Dock slog ramen i en stolpe när cykeln föll.
Resultatet gav en bula/repa enligt bild.
Tråkigt men cykeln skall ju användas :)
Oavsett, har jag en säkerhetsfråga: Tror ni fallet kan ha gett en spricka eller är det bara en kosmetisk skada?
Värt att nämna, det är en alu-ram.