Visa din misär!

Visa din misär!
Kedjan hoppade, stannade till, drog på den, så hoppade den direkt efter, unersökte närmare....detta förklar nog det märkliga vobbled jag haft i klingorna haha...
Visa bilaga 637688
Blev en dyr taxiresa hem men som tur var räddadd Cycling dagen då dom hade drevbultar hemma. Cycling har fan alltid haft allt hemma, campa vevlager, wolf tooth extender, drevbultar, campaverktyg för kassett/vevlager, ja listan kan göras lång
Det finns två sorters cyklister. De som tappat klingbultar med olika spännande följder, och de som inte tappat klingbultar ännu.

Visa din misär!
Det var den sommarsäsongen. Bara att bita ihop och rehabba. Lågfartsvurpa med taskig landning.

Bilagor

• IMG-20230703-WA0002.jpeg
    IMG-20230703-WA0002.jpeg
    403.5 KB · Besök: 259
Visa din misär!
Inte min misär och borde kanske ligga i kunde ha varit värre tråden.

Sambon med grabben bakom i cykelvagnen upptäcker inte en större sten i en nerförs vänster sväng på en skogsväg. Den träffar vänster hjul på vagnen som kastas upp på ett hjul.

Jag hinner skrika stopp innan ekipage tippar över och går ut i diket.

Grabben hade precis somnat och har hjälm plus mjuk ”nackkrage” i vagnen. Välter upp vagnen.
Han sitter lite halvt nyvaken och ser ut som ”Va fan håller ni på med?” I övrigt helt oskadd.

Sambon är snabbt upp på fötterna och verkar okej. Ber henne gå lite lugnt och känna efter.
Allt är helt och vi fortsätter vår 20kmare.
I lite lugnare tempo och pratar om händelsen några gånger.

Bilagor

• IMG_8962.jpeg
    IMG_8962.jpeg
    858.4 KB · Besök: 210
Visa din misär!
Typiskt att det är just bromsfingret jag skulle klippa mig med sekatören i. Men det blev två väldigt prydliga stygn inom en timme från att jag promenerade in på akuten så förhoppningsvis blir jag inte cykelfri så många dagar. Får öva på att bromsa med långfingret så länge ?

Bromsa med långfingret lär man sig fort, gjorde själv den resan ett tag bak och vänstern är ju bra då tappar man inte växelfingret. Krya

finger.JPG

Jag fick också ett Afrika! Ca 48h efter att jag försökte bromsa över en rot liggandes på sida?

??, hur länge hängde det med?

Visa din misär!
Var ute och sopade lite stig och "jäklar vad envetna flugorna är idag" hann jag tänka, innan de gick till attack. Två stick på armen, ett på smalbenet och ett på lillfingret blev det innan jag slängde räfsan och sprang. Små gula tysta saker som uppenbarligen inte uppskattade att jag sopade fint vid deras bo.

Ser inte mycket ut för världen, men ont som fan gör det.
IMG_8372.jpeg

Visa din misär!
Var ute och sopade lite stig och "jäklar vad envetna flugorna är idag" hann jag tänka, innan de gick till attack. Två stick på armen, ett på smalbenet och ett på lillfingret blev det innan jag slängde räfsan och sprang. Små gula tysta saker som uppenbarligen inte uppskattade att jag sopade fint vid deras bo.

Visa bilaga 640622
Jag hade nog bättrat på den där bilden i photoshop lite.

Visa din misär!

Visa bilaga 640622
Kanske det värsta jag sett sedan den där uppskurna pungen. Tacksam att du klarade av att plita ihop ett inlägg mitt i misären!

?

Visa din misär!
Kanske det värsta jag sett sedan den där uppskurna pungen. Tacksam att du klarade av att plita ihop ett inlägg mitt i misären!

?

Fast att det inte syns betyder inte att det inte kan göra förbannat ont. Inte heller det som ser jobbigt behöver vara så jobbigt. Två likartade skador kan upplevas helt olika. Jag har haft två "Afrika"-blåmärken. Det ena var knappt något besvär, det andra gjorde ont i flera veckor oavsett i vilken ställning jag än försökte ligga och blev till slut inkapslat av kroppen och en ful svullnad.

Om du vill ha smaskiga bilder så var så god

Visa din misär!
Andra rundan med nya krukan och jag fastnar med framhjulet och trillar av en bro. Två meters fritt fall med bakhuvudet i en sten.
Avsvimmad i en fåra, dyngblöt, hjärnskakning, brutet revben, ryggen körd och allmänt blåslagen...
Cyklade givetvis den resterande milen och avslutade rundan!
Såg igår att hjälmen är klöven i bakhuvudet och att mipsen dragit sönder resten.

20230727_195227.jpg

Visa din misär!
Nu är det slutcyklat på ett bra tag.... planerad operation, ny höftled inopererad.
Förhoppningsvis är man tillbaka
starkare nästa år?
Visa bilaga 649650
Trist med rehab men ändå ett klart ljus i tunneln, tycker jag. Konstant misär är trist. Detta känns som misär med kommande guldkant. Hoppas all läkning går enligt plan.

Visa din misär!
Blev inprejad i en betongvägg i Måndags eftermiddag, och flög sedan i marken. Bröt vänster skulderblad och fick en del mjukdelsskador och skrubbsår.

Vill rikta ett jättestort tack till alla dom vänliga och medmänskliga cyklister( totalt 4 st) som stannade och hjälpte mig på bästa tänkbara sätt, och till han som sedan körde mig till akuten, följde med mig in på akuten och väntade med mig. Fick ligga över natten på akuten efter 2 st röntgen och läkarbesök.

Fick gå hem i sjukhusskjortan och mina shorts..

Och några bilder.

Bilagor

• skrubbsår-axel.jpg
    skrubbsår-axel.jpg
    88.2 KB · Besök: 166
  • utanför-mölndals-akut.jpg
    utanför-mölndals-akut.jpg
    96.4 KB · Besök: 169
  • alex-och-armbåge.jpg
    alex-och-armbåge.jpg
    75.5 KB · Besök: 165
Visa din misär!
Blev inprejad i en betongvägg i Måndags eftermiddag, och flög sedan i marken. Bröt vänster skulderblad och fick en del mjukdelsskador och skrubbsår.

Vill rikta ett jättestort tack till alla dom vänliga och medmänskliga cyklister( totalt 4 st) som stannade och hjälpte mig på bästa tänkbara sätt, och till han som sedan körde mig till akuten, följde med mig in på akuten och väntade med mig. Fick ligga över natten på akuten efter 2 st röntgen och läkarbesök.

Fick gå hem i sjukhusskjortan och mina shorts..

Och några bilder.
Fast tummarna upp att du faktiskt står upp trots allt å en stor eloge till de som hjälpte dig !
Krya

Tillbaka
Topp