Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men sjukt att resten av shimano kedjan rullar smutt?... bara där vid quick linken det spökar.Shimanokedja/lås kräver att framdrevet är kompatibel med just shimanokedja. Brukar gå att lösa med att ta ett sram kedjelås istället.
JappÄr racefaceklingan kompatibel med 12-delad kedja?
Okej. Bytta du enbart kedjelåset alltså om jag förstår dig korrekt?Jag hade samma problem på min MTB efter att jag bytte till ny framklinga. Jag bytte kedjelåset mot ett annat och då funkade det.
Exakt. Har inte haft problem efter det.Okej. Bytta du enbart kedjelåset alltså om jag förstår dig korrekt?
Vilket kedjelås körde du på? Hade du raceface drev fram med?Exakt. Har inte haft problem efter det.
Nej, inte för shimano iaf.
Ah tack :) ska prova med sram kedjelås för kedjan ligger bra i övrigt.Nej, inte för shimano iaf.
Så här ser shimano 12s ut. Du har 12s klinga för andra drivlinor än shimano. Bara att låta snabblåset/klingan slitas ut eller köpa srams snabblås som andra i tråden påpekat.![]()
SHI 12 Chainring – 104 BCD
If you're looking for a bomber new chainring that can run with your Shimano 12-speed drivetrain, then look no further. This ring, with our NW tooth profiling can bolt to any 104 BCD spider and is stiff, turning all your "push" into straight up "go".www.raceface.com
Vilket sram kedjelås rekommenderas? Flat top, powerlock eller rainbow? Kanske inte ens skillnad vad vet jag.Nej, inte för shimano iaf.
Så här ser shimano 12s ut. Du har 12s klinga för andra drivlinor än shimano. Bara att låta snabblåset/klingan slitas ut eller köpa srams snabblås som andra i tråden påpekat.![]()
SHI 12 Chainring – 104 BCD
If you're looking for a bomber new chainring that can run with your Shimano 12-speed drivetrain, then look no further. This ring, with our NW tooth profiling can bolt to any 104 BCD spider and is stiff, turning all your "push" into straight up "go".www.raceface.com
Jag har kört dessa Sram lås.Vilket sram kedjelås rekommenderas? Flat top, powerlock eller rainbow? Kanske inte ens skillnad vad vet jag.
Flat top är givetvis för flat top kedja. Powerlock är namnet på srams kedjelås och rainbow är ett powerlock i "regnbågsfärger"/oilslick look.Vilket sram kedjelås rekommenderas? Flat top, powerlock eller rainbow? Kanske inte ens skillnad vad vet jag.
Får det plats i kassetten? Jag trodde inte ens shimano 12s fick plats med eagle kedjelås. Eller om det var tvärtom.Jag brukar använda ett kedjelås för en aning bredare kedja. Alltså 12delsd kedja får 11delat lås. Enklare att få dit. Minimerar risken att kedjelåset strular öht.
Du kan använda 11växlad kedja i en 12växladckassett. Visst det blir känsligare då växlingsramperna vill plocka upp kedjan lättare då den är bredare men är drivlinan perfekt injusterad är det inga problem som korttidslösning.Får det plats i kassetten? Jag trodde inte ens shimano 12s fick plats med eagle kedjelås. Eller om det var tvärtom.
När det gäller 12s är det väldigt skilda åsikter om vad som funkar
Kedjan är en shimano SLX 12sp ocv drevet ett 38-kuggars Leonardi racing gecko cx 38t.Vilket kedjelås körde du på? Hade du raceface drev fram med?
Så knasigt att det kan va kedjelåset när resterande del av kedjan är tip top.
Tack för råd och tips hörri! Ska prova.
Många rekommenderar 12s kedja till 11s. Jag testade 11s xtr kedja till 10s xtr och det funkade inte alls. Sram kassett växlar också kass med samma växlar.Du kan använda 11växlad kedja i en 12växladckassett. Visst det blir känsligare då växlingsramperna vill plocka upp kedjan lättare då den är bredare men är drivlinan perfekt injusterad är det inga problem som korttidslösning.
Shimanokedja med sram kedjelås? Det kan joxa. Deras kedjor är inte identiskt breda.Kedjan är en shimano SLX 12sp ocv drevet ett 38-kuggars Leonardi racing gecko cx 38t.
Har funkat typ 500k hittklls iaf.Shimanokedja med sram kedjelås? Det kan joxa. Deras kedjor är inte identiskt breda.
Funkar KMC tror du?Har funkat typ 500k hittklls iaf.
Ingen vits att jag gissar. Eagle verkar funka.Funkar KMC tror du?
Jag är en av de som i början av sommaren i år bytte till en kedja för 12-delat på en cykel med 11-delat, det fungerar bättre och jag är nöjd. Men det är en lvg-cykel med korta kedjestag och jag valde en XT/Ultegra/CN-M8100-kedja istf den dyrare CN-M9100 pga DA-kedjans kortare livslängd (gissningsvis pga de ihåliga och då "klenare" nitarna).Många rekommenderar 12s kedja till 11s. Jag testade 11s xtr kedja till 10s xtr och det funkade inte alls. Sram kassett växlar också kass med samma växlar.
Så jag vet inte längre vad jag tror om att blanda.
Fast 11 på 10 är ju inte samma som 12 på 11.Många rekommenderar 12s kedja till 11s. Jag testade 11s xtr kedja till 10s xtr och det funkade inte alls. Sram kassett växlar också kass med samma växlar.
Så jag vet inte längre vad jag tror om att blanda.
Däremot kör jag sram vev med shimano växlar
Nej, det var bara jag som tyckte det borde funka men det gjorde det inteFast 11 på 10 är ju inte samma som 12 på 11.
Jag känner flera som kör 12 på 11 med samma resultat som @HåkanC . Själv har jag en 12 liggande som väntar på sin tur. Det blir nog bra.
Attans?Nej, det var bara jag som tyckte det borde funka men det gjorde det inte
Och ändå är skillnaderna mellan Shimano och Sram mindre än någonsin just på 12s... Samma kedjebredd, samma delning mellan kassettdreven.Får det plats i kassetten? Jag trodde inte ens shimano 12s fick plats med eagle kedjelås. Eller om det var tvärtom.
När det gäller 12s är det väldigt skilda åsikter om vad som funkar