storfiskarn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
17 grader och regn.
Rätt skönt ändå.
Rätt skönt ändå.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ståkkolmare på vuälta kör härDet är väl inga Stockholmare som tar den vägen? :-D
Spar pengarna. Jag har Gore's värsta shake-dry jacka för 3000kr lr nåt och blev ändå blöt på insidan. Troligen svett. Inte mkt att göra när det är såhär varmt och regnar.Mycket vatten. Få medcyklister. Lagom temp men undermålig utrustning.
Strumpor var plaskiga trots skoöverdrag. Handskarna genomvåta (dock ej vattentäta så kanske att vänta) och regnjackan våt på båda sidorna. Tror ej det var svett.
Lite nya regn-grejer beställda!
Jo, jag förväntar mig inte att förbli torr. Men jag förväntar mig att jackan håller regnvattnet ute i alla fall.Spar pengarna. Jag har Gore's värsta shake-dry jacka för 3000kr lr nåt och blev ändå blöt på insidan. Troligen svett. Inte mkt att göra när det är såhär varmt och regnar.
Jag har en Decathlonjacka för 100. Blev blöt på insidan. Garanterat svett.Spar pengarna. Jag har Gore's värsta shake-dry jacka för 3000kr lr nåt och blev ändå blöt på insidan. Troligen svett. Inte mkt att göra när det är såhär varmt och regnar.
Är det såna där som bara sitter över lår och knä?Körde på rain legs...
Jag har haft rainlegs i "nödkittet" länge, funkar men jag tycker det är lite obehagligt när vattnet följer remmen som sitter runt knät, kan plötsligt bli plaskblött på baksidan av knät...Är det såna där som bara sitter över lår och knä?
Hade nog velat ha det i morse eftersom jag kom fram med plaskvåta shorts...
mmm, ser jättemycket fram just påtagningen, 14 sekunder senare är allt typ kroppsvarmt ändå :)Torkskåpet på jobbet är tydligen ( ingen värme) paj så att om en liten stund ska jag ta på de blöta grejerna jag hade på mig imorse , jackan är ok men resten
njae?
Det känns bättre när du väl fått på dig dem och värmt upp dem. :)Torkskåpet på jobbet är tydligen ( ingen värme) paj så att om en liten stund ska jag ta på de blöta grejerna jag hade på mig imorse , jackan är ok men resten
njae?
Blev uppvärmd snabbt iallafall mooootvind hemåt och lite regn på det , snart är det slask snö igen å då kommer såna här dagar kännas fantastiska?Det känns bättre när du väl fått på dig dem och värmt upp dem. :)
Det kan alltid bli värre! :)Blev uppvärmd snabbt iallafall mooootvind hemåt och lite regn på det , snart är det slask snö igen å då kommer såna här dagar kännas fantastiska?
Vindriktningen ser iallafall ut att vara rätt ?Odramatisk. Bestämde mig för att ta det lugnt idag och testa ny väg. Morgonen bjöd sol men det var rejält blött på marken då jag precis måste ha missat störtskuren. Hem var det rejält blåsigt.
Visa bilaga 644916