Vuelta a España 2023

Vuelta a España 2023
Hur mycket raskare kan man tro att Remco kommer att vara jämfört med Kuss på tempot på tisdag?

En mindre backe men i övrigt rätt platt.
1693669876094.png

Vuelta a España 2023
Över 35 km i Girot var Kuss nästan 4.5 min efter, men då lär Kuss inte gått för fullt . Minst 2 min skulle jag ändå tro, troligen lite mer.

Vuelta a España 2023
Över 35 km i Girot var Kuss nästan 4.5 min efter, men då lär Kuss inte gått för fullt . Minst 2 min skulle jag ändå tro, troligen lite mer.
I så fall skulle Remco mer eller mindre vara ikapp Kuss i totalen, givet att de "håller ihop" imorgon.

Kan bli ett ganska spännande tempolopp.

Vuelta a España 2023
Tror Remco mörkar att han inte hade Roglic klipp i spurten. Han försökte ju rycka från spets.
Ja, jag tycker det låter lite underligt att han inte skulle veta det och då skulle det ju kunna vara en bortförklaring. Å andra sidan var väl upplägget att ligga och dra med Roglic på rulle inte direkt en briljant taktik om han ville försöka vinna spurten.

Vuelta a España 2023
Sättet som Remco körde gör att jag tolkar det som att han är ärlig. Han gjorde ett försök att sticka med ett par hundra meter kvar för att få några få sekunder, men när Primoz låg kvar på hjul (och gick förbi) så bevakade han bara för att det inte skulle bli lucka. Som de brukar göra när det inte är etappvinst och bonussekunder på spel (vilket det dock var).

Vuelta a España 2023
Att Remco drog hela vägen upp i backen var nog helt rätt för honom. Hade han inte hållit så högt tempo hade nog nån av Jumboåkarna skarvat när de kom ikapp Kuss, och då hade han nog inte hängt på. Han är ju grymt stark uppför, men verkar ha svårare för snabba tempoväxlingar när det brant än både Roglic och Vingegaard.

Om Remco skulle hitta på om att han inte visste det var om segern vore det ju rätt dumt. Är ju inte direkt något som får honom framstå som bättre än bara säga att Roglic var starkare ? . Enligt vad han sagt nu var det var högljudd publik som dränkte ljudet från radion

Senast ändrad:
Vuelta a España 2023
Att Remco drog hela vägen upp i backen var nog helt rätt för honom. Hade han inte hållit så högt tempo hade nog nån av Jumboåkarna skarvat när de kom ikapp Kuss, och då hade han nog inte hängt på. Han är ju grymt stark uppför, men verkar ha svårare för snabba tempoväxlingar när det brant än både Roglic och Vingegaard
Vet inte om du menar det som invändning mot mitt uttalande om att det inte var smart att dra med Roglic på rulle. Hur som helst så avsåg jag då biten efter backen. Uppför den tror jag också att det var bra att hålla tempo när han kom ikapp Kuss. Möjligen kunde han varit lite försiktigare med att köra ikapp amerikanen. Så länge Kuss är loss attackerar sannolikt inte Roglic eller Vingegaard så om han var orolig för attacker från dem kunde han möjligen plockat in Kuss lite senare. Å andra sidan hade ju fler kanske gått med då och ngn hade kunnat attackera och trigga Jumboåkarna.

Vuelta a España 2023
Kan UCI eller någon förklara hur UCI tycker att två målgångar på en och samma etapp är bättre?
Svarar själv. En sån där klassisk äta kakan och ha den kvar. Antingen flyttar de målet eller så låter de målgången vara kvar. Nä, inte UCI. -Säger ni att det inte går att ha två målgångar? Håll min öl.

Vuelta a España 2023
Märkligt verkligen. Det var ju inte speciellt dåliga förhållanden ens. Lite lerigt men var ju inte mycket värre på slutet än vad det var två kilometer ner från målet

Vuelta a España 2023
Några citat från El País:

Después, todos se pararon y amiguetes en grupeta, charlando y contándose historias divertidas, subieron tranquilos los dos últimos kilómetros, los más duros, ante la incomprensión de los aficionados poco avisados. Está muy bien que la organización haya tenido este detalle con nosotros”, dijo, sin ironía, Enric Mas

También Sepp Kuss ... apoyó el recorte. “Ha sido una decisión correcta”, dijo. “El asfalto no estaba muy bien y se patinaba en las curvas…”

Vuelta a España 2023
Några citat från El País:

Después, todos se pararon y amiguetes en grupeta, charlando y contándose historias divertidas, subieron tranquilos los dos últimos kilómetros, los más duros, ante la incomprensión de los aficionados poco avisados. Está muy bien que la organización haya tenido este detalle con nosotros”, dijo, sin ironía, Enric Mas

También Sepp Kuss ... apoyó el recorte. “Ha sido una decisión correcta”, dijo. “El asfalto no estaba muy bien y se patinaba en las curvas…”

Ok. Du har ingen typ vietnamesisk text vi kan läsa om vi har svårt med spanskan?

Vuelta a España 2023
Ok. Du har ingen typ vietnamesisk text vi kan läsa om vi har svårt med spanskan?
Varsågod!

Sau đó, mọi người dừng lại và bạn bè thành một nhóm, trò chuyện, kể cho nhau nghe những câu chuyện hài hước, bình tĩnh leo lên hai km cuối cùng, khó khăn nhất trước sự khó hiểu của những người hâm mộ thiếu hiểu biết. Thật tốt khi tổ chức đã thông báo chi tiết này với chúng tôi”, Enric Mas nói không chút mỉa mai.

Ngoài ra Sepp Kuss ... ủng hộ việc cắt giảm. Ông nói: “Đó là một quyết định đúng đắn. “Đường nhựa không tốt lắm và nó bị trượt ở những khúc cua…”

Vuelta a España 2023
Varsågod!

Sau đó, mọi người dừng lại và bạn bè thành một nhóm, trò chuyện, kể cho nhau nghe những câu chuyện hài hước, bình tĩnh leo lên hai km cuối cùng, khó khăn nhất trước sự khó hiểu của những người hâm mộ thiếu hiểu biết. Thật tốt khi tổ chức đã thông báo chi tiết này với chúng tôi”, Enric Mas nói không chút mỉa mai.

Ngoài ra Sepp Kuss ... ủng hộ việc cắt giảm. Ông nói: “Đó là một quyết định đúng đắn. “Đường nhựa không tốt lắm và nó bị trượt ở những khúc cua…”
Konstigt att från spanskan så tog de skridskoskär i kurvorna och den vietnamesiska källan nämner bara att det är slirigt.

Vuelta a España 2023
Varsågod!

Oj det här texten är inte en typ vietnamesisk text som jag har läst genom mitt liv jejejej
Konstigt att från spanskan så tog de skridskoskär i kurvorna och den vietnamesiska källan nämner bara att det är slirigt.
Aktuellt nämnade texten både när 'trượt' översättes som "är slirig" och "khúc cua" översättes som "kurvor på vägar" ´・ᴗ・`

Vuelta a España 2023
Kontakta alfabeterna och klaga. Eller fixa till en bättre översättning. Kanske förenklar för trådens förespråkare av vietnamesiska.
Jag är inte saker om det ska förbättra situationen eftersom man inte kan översätta europiska texter till vietnamesiska ord för ord som automatiska översättningstjänster. Översatta texter behöver mänsklig redigering för att låter naturliga med korrekta menande. Det beror på många olika lingvistik aspekter som är inte lätt att förklara här när vi undrar om vad händer i España den här veckan ( μ_μ)

I alla fall, jag brukar inte titta på cykeltävling men jag cyklar dagligt och pratar vietnamesiska så det var jättebra att känna välkommen här.

Min vän bjöd in mig att titta på Etapa 13 tillsammans och jag vill förbereder mig för det. Vad ska jag veta om La Vuelta för att vi ska trivas?

Tillbaka
Topp