Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu vill vi veta hur en Magura funkar på spolarvätska. Borde ju inte frysa i alla fall?
Kom inte riktigt så långt att kan kunde prova bromsarna, tyvär!Nu vill vi veta hur en Magura funkar på spolarvätska. Borde ju inte frysa i alla fall?
haha berätta gärna varför.
haha berätta gärna varför.
Kanske inte skall testa vodka i Enduron ?HS33 är populär på trialcyklar. Med vatten, spolarvätska, glykol eller vodka (Japp) får man snabbare respons i bromsen och bromshandtaget går lite lättare. Värmeutveckling är inget problem så kokpunkten är oväsentlig vid trial.
Finns specialoljor med lägre viskositet för ändamålet, men det är ett nyare påfund.
Been there done that, fast i mitt fall handlade det om hydrauolja istället för Stans i däcket. Upptäckte det dock ganska snabbt då det var annan färg och konsistens.Gjorde nyss en ofrivillig rengöring av bakbromsen.
Jag med, skulle limma en packning på pannan och råkade tvätta med kedjespray istället för bräkleen...Been there done that, fast i mitt fall handlade det om hydrauolja istället för Stans i däcket. Upptäckte det dock ganska snabbt då det var annan färg och konsistens.
Visa bilaga 636773
HS33 är populär på trialcyklar. Med vatten, spolarvätska, glykol eller vodka (Japp) får man snabbare respons i bromsen och bromshandtaget går lite lättare. Värmeutveckling är inget problem så kokpunkten är oväsentlig vid trial.
Finns specialoljor med lägre viskositet för ändamålet, men det är ett nyare påfund.
Tjena!
Det var väl ett gäng som körde med babyolja också?
Kanske inte skall testa vodka i Enduron ?
Geggade fan i allt möjligt i hs33ornaTjena!
Det var väl ett gäng som körde med babyolja också?
Full eller akuten ?Påminner mig om när jag hjälpte en granne med målning av ett förråd. Det var r u s k i g t varmt och det var en södervägg. Jag var tvungen att gå ifrån och dricka massor med gånger. Till sist satte jag mig att vila och dricka ikapp, sträckte ut armen efter drickat och halsade i mig två klunkar lacknafta.
Fy faan.....Påminner mig om när jag hjälpte en granne med målning av ett förråd. Det var r u s k i g t varmt och det var en södervägg. Jag var tvungen att gå ifrån och dricka massor med gånger. Till sist satte jag mig att vila och dricka ikapp, sträckte ut armen efter drickat och halsade i mig två klunkar lacknafta.
Måste man lägga ett sådant fälgband på alla fälgar om man kör utan slang eller bara de fälgar som inte från början är gjorda för slanglöst?
Hä?Måste man lägga ett sådant fälgband på alla fälgar om man kör utan slang eller bara de fälgar som inte från början är gjorda för slanglöst?
Tejpen? Jag är inte så insatt i hur slanglöst fungerar för det är väl slanglöst du kör?Hä?
Det är tejpen som lossnat när jag krängde på däcket.
Ja, majoriteten av alla fälgar behöver tejpas för att hålla tätt. Lossar tejpen läcker luften ut vid ekrarna.Tejpen? Jag är inte så insatt i hur slanglöst fungerar för det är väl slanglöst du kör?
Hej.. Jag tror att det helt enkelt är fel färg på tejpen. mvh borano20Ja, majoriteten av alla fälgar behöver tejpas för att hålla tätt. Lossar tejpen läcker luften ut vid ekrarna.
Jag bytte till svart så nu håller det nog ??Hej.. Jag tror att det helt enkelt är fel färg på tejpen. mvh borano20
Håller väl tät på ena sidan iaf. 50% är inte så dåligt!
Håller väl tät på ena sidan iaf. 50% är inte så dåligt!
Jadå bara man pumpar dubbelt så hårtDå måste ju 50% av luften stanna kvar i däcket.
Och det räcker väl. Eller.....
En annan variant är att ta en hex-hylsa med samma ytterdiameter som den där spårmuttern och slipa bort sidorna så att två spetsar blir kvar. Men det är ju inte trevligt inne i såna som du ser i videon, och inte troligt att rebuild ger perfekt resultat... Små lösa kulor i små lagerbanor, tunna fjäderringar och tar lätt in vatten.Visa bilaga 641560
försökte göra ett avdragadverktyg för att serva shimano-body enligt @figueroabikerapairs modell. först för tunn platta. sen maximalt tjock platta för skårorna, men för mjuk metall. ger mig kanske nu. det borde väl vara vänstergängat på alla modeller?
har ingen 27-millimeters insexnyckel :)En annan variant är att ta en hex-hylsa med samma ytterdiameter som den där spårmuttern och slipa bort sidorna så att två spetsar blir kvar. Men det är ju inte trevligt inne i såna som du ser i videon, och inte troligt att rebuild ger perfekt resultat... Små lösa kulor i små lagerbanor, tunna fjäderringar och tar lätt in vatten.
Dubblar eller tripplar säkert livslängden med lite nytt fett i god tid.har ingen 27-millimeters insexnyckel :)
ser inte så svårservat ut tycker jag, inte mycket värre än övriga lager i navet. och mindre pilligt än shimanopedaler.
får oftast bra resultat när jag servar sånt som andra slänger. maskinlager t ex, går att köra hundratals mil till om man struntar i vad som är "rätt" och fettar om dem.

Adaptern funkar ju men jag föredrar det riktiga verktyget:då ingen annan verkar göra mektabbar så får jag fylla på.
För att montera ultegra BBR60 hollowtech vevlager behöver man en annan nyckel än den vanliga hollowtech2 nyckeln.
Visa bilaga 656957
Det hade varit jätteskönt ifall jag hade upptäckt det här innan jag demonterade min enda funktionella cykel för att byta till nytt vevparti ?
Adaptern funkar ju men jag föredrar det riktiga verktyget:
Visa bilaga 656959
Pah! Barnstorlek.Adaptern funkar ju men jag föredrar det riktiga verktyget:
Visa bilaga 656959
Been there, men jag hade andra cyklar så behövde inte gå...då ingen annan verkar göra mektabbar så får jag fylla på.
För att montera ultegra BBR60 hollowtech vevlager behöver man en annan nyckel än den vanliga hollowtech2 nyckeln.
Visa bilaga 656957
Det hade varit jätteskönt ifall jag hade upptäckt det här innan jag demonterade min enda funktionella cykel för att byta till nytt vevparti ?
Det hade ju onekligen varit jättesmidigt om jag hade lagt ner en sån liten adapter i varukorgen när jag ändå beställde vevparti och lager från tysken :OBeen there, men jag hade andra cyklar så behövde inte gå...
Köpte ett vanligt lager på Sportson och det Ultegralagret ligger på hyllan tills det behövs nästa gång. Har tom kommit ihåg att köpa en adapter hos tysken ?
/A
Stundande mektabbe efter att man köpt små plastadadaptrar är att man tar fel adapter och drar sönder den... Makalöst tröttsamt att det är olika men ytterst snarlika verktyg till de där vevlagren. Jag förstår dock varför - ett Dura-Ace-vevlager har ett smalare och nättare utseende. Av någon anledning..Det hade ju onekligen varit jättesmidigt om jag hade lagt ner en sån liten adapter i varukorgen när jag ändå beställde vevparti och lager från tysken :O