Köpa med sig från USA?

Hälsingland

Aktiv medlem
Köpa med sig från USA?
Jag ska till USA en vända om ett tag, vad skulle kunna tänkas vara billigt att köpa med sig hem? (Cykeldelar) något jag har tänkt köpa är en dvo jade, men lägger man en sådan i väskan tror dom väl att man har med sig en pistol...?

Köpa med sig från USA?
Med den taskiga kronan är det väl knappt billigare att köpa något i förhoppning att det är billigare?

Roligare att då köpa sånt som inte finns på europeiska marknaden

Köpa med sig från USA?
Håller med @nadderf
Även om det inte är lika illa som i höstas.
DMS.png

Köpa med sig från USA?
Så kan det ju vara, men amerikanska märken kan kanske ändå vara billigare än i Svedala? ?

Kan ju vara en flopp men jag får väl kolla runt, ser ut att vara mycket cykling i området så det borde finnas butiker. Prismässigt enligt ebay ser det ju inte så intressant ut att köpa en Jade X men tanken var ju god iaf..

Senast ändrad:
Köpa med sig från USA?
Finns ju en del småbolag där borta som svarvar fram olika saker av hög kvalitet, Phil Wood en av de mer kända, som kanske skulle va kul att ta med sig hem.
De större märken tillverkar ju ändå allt på Taiwan så det är väl inte lönt att titta däråt ens.

Köpa med sig från USA?
Jag ska till USA en vända om ett tag, vad skulle kunna tänkas vara billigt att köpa med sig hem? (Cykeldelar) något jag har tänkt köpa är en dvo jade, men lägger man en sådan i väskan tror dom väl att man har med sig en pistol...?

Bensin. Allt annat är kännbart dyrare. Jag kom just tillbaka från USA. Jag har nu suttit i några minuter, men kommer inte på något annat.

Köpa med sig från USA?
Får väl satsa på några fräcka kläder eller liknande, då klarar man ju sig.
Klädde ut mig när jag tog hem 7 surfbrädor från Australien, slapp övervikten :) var en använd surfbräda (min) sen var där 6st nya som en polare ville smuggla hem till Sverige. Ingen sa nåt på hela resan. Så köper man sånt agent kit med glasögon, näsa och mustasch så funkar det prima.

108589558-206579658-11453-org.jpg

Köpa med sig från USA?
en kompis brukar köpa en richenbacher elbas eller gitarr med case varje gång, sälja den här
hemma och mer eller mindre finansiera resan.

en annan brukar ta med sig en bil. men han är rutinerad på det. gett mig chanser att piggybacka med sånt jag velat ha med i bagaget. snowboards och båttillbehör t ex. förstås deklarerat i tullen men bättre kalkyl med begagnade varor.

av cykelrelaterat kunde man fundera på outbound lighting lampor, men jag vet inte om jag går igång på de nya svagare modellerna med inbyggt batteri.

Köpa med sig från USA?
Parktool riktställ och Dillon proggresiv laddpress har jag tagit med hem för ca halva priset när jag varit på jobb.
Eventuell övervikt normaliserar nog priserna dock om man får betala själv.

Köpa med sig från USA?
För sakens skull då jag är i US nu så är det väl lika bra att glömma att köpa hem något som fattiglapp som får lön i SEK.

Helsike vad vår köpkraft är dålig, visst nu är jag på ett antagligen ställe med bara rika amerikaner. Men det svider ju nästan att gå på 7eleven. Frukost på hotellet kostar 400:-(37dollar) ??

Tur det finns mycket gratis prylar på konferensen då jag lovat barnen presenter ?

Köpa med sig från USA?
Klädde ut mig när jag tog hem 7 surfbrädor från Australien, slapp övervikten :) var en använd surfbräda (min) sen var där 6st nya som en polare ville smuggla hem till Sverige. Ingen sa nåt på hela resan. Så köper man sånt agent kit med glasögon, näsa och mustasch så funkar det prima.

108589558-206579658-11453-org.jpg
Generöst flygbolag som låter dig slänga med 6 surfbrädor bara sådär utan extrakostnad!

Köpa med sig från USA?
Även med sek/dollar så var 22usd för ett vattenfilter sawyer mini ett bra fynd på Walmart förra veckan. Iaf cykelrelaterat för bikepacking.. Det verkade vara ordinarie pris.

Köpa med sig från USA?
Finns det något värt att köpa med hem från USA 2024? Har eventuellt en resa till Tennesse i oktober.
Antingen med avseende på pris, eller med avseende på utbud.
Cykelprylar? Lättviktstält? Knivar?

Köpa med sig från USA?
Finns det något värt att köpa med hem från USA 2024? Har eventuellt en resa till Tennesse i oktober.
Om du bor i närheten av en basebollplan rekommenderar jag Skoal och Copenhagen (long cut), kostar dig max 2-3$ och du kan sälja dem för 60:- till folk, det är ett bra pris för oss... 😅

Köpa med sig från USA?
med kronan som den är kanske snarare fundera på vad att ta med dit:)

oväntat och uppskattat hos vissa amerikaner är iaf dr pepper och coca cola i originalrecept sötade med socker, i stället för smaksubstitutet majs-sirap.

Köpa med sig från USA?
Enligt denna lista verkar Misty Mountain Soap vara ett bra tips.

Köpa med sig från USA?
Glöm inte att USA:s sales tax (==moms) inte brukar synas på prislappen. Den läggs till vid utcheckningen (förutom Oregon där sales tax == 0%). Tennessee verkar ha den just under 10%.
Dessutom erbjuder få delstater tax-free retur för icke-residenter, det är alltså svårt att undvika betala sales tax.

Köpa med sig från USA?
Just lättviktstält blir väl rätt bra rabatt, och även en del populära modeller som inte finns eller är svåra att få tag på här.

Tillbaka
Topp