Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, då hellre dessa som säkert är rätt fina att cykla på:Så då måste man köpa BB… vill ju ha brun sida oxå ??![]()
Ett smakligt val ?tack för tipset
Helt klart ett alternativ ?Konvertera till 650b och köp billiga Panaracer Pari-Moto.
Visa bilaga 660325
Underbart, den förtjänar det!???Efter viss påtryckning är det väl dags att försöka få liv i valley runnern.
Är på jakt efter ett 8-delat reglage, gärna Lx för att matcha resten av komponenterna.
Någon som har nåt i gömmorna?
Visa bilaga 660396
ÄNTLIGEN!Efter viss påtryckning är det väl dags att försöka få liv i valley runnern.
Är på jakt efter ett 8-delat reglage, gärna Lx för att matcha resten av komponenterna.
Någon som har nåt i gömmorna?
Visa bilaga 660396
Gött!Till slut trillade man också ner i Miyata träsket ja! Man fick ju va snabb när rätt storlek dök upp i rätt stad ?
Då var den redan köpt ?Gött!
Jag såg den minuter efter den kom upp. Satt och velade tills jag la upp bilden här. ?
Undra konvertera hjul till touring ram?Konvertera till 650b och köp billiga Panaracer Pari-Moto.
Visa bilaga 660325
Undra konvertera hjul till touring ram?
Nyfiken vad för bred axel och modell?
Sugen bygg lika hjul 28”
Ett stort välkommen?Till slut trillade även jag dit, har länge velat vara en del av er mysiga gemenskap och sökt med ljus och lykta efter en lämplig hoj att fånga men allt har glidigt mig ur händerna..
Men så igår dök den upp, en trailrunner i rätt storlek och inom rimlig avstånd.. Det vara bara kasta sig på PM knappen och fort swisha en handpenning. Så imorgon ska jag hämta hem denna skapelse.
Visa bilaga 660577
Men vad finns det för oskrivana regler, jag har förstått att DTH är obligatoriskt sådana är såklart redan beställda.
Skämt åt sidor, någon som byggt något häftigt av en trailrunner? Jag är inte så nostalgisk för gamla delar så mycket kommer nog bytas ut.
Någon som kan guida i hur breda däck en trailrunner kan svälja?
Hoppas man kan platsa i klubben.
//W
DTH, äntligen en vettig Miyataryttare. Klart som faan att du platsar?Till slut trillade även jag dit, har länge velat vara en del av er mysiga gemenskap och sökt med ljus och lykta efter en lämplig hoj att fånga men allt har glidigt mig ur händerna..
Men så igår dök den upp, en trailrunner i rätt storlek och inom rimlig avstånd.. Det vara bara kasta sig på PM knappen och fort swisha en handpenning. Så imorgon ska jag hämta hem denna skapelse.
Visa bilaga 660577
Men vad finns det för oskrivana regler, jag har förstått att DTH är obligatoriskt sådana är såklart redan beställda.
Skämt åt sidor, någon som byggt något häftigt av en trailrunner? Jag är inte så nostalgisk för gamla delar så mycket kommer nog bytas ut.
//W
Roligt, välkommen!Till slut trillade även jag dit, har länge velat vara en del av er mysiga gemenskap och sökt med ljus och lykta efter en lämplig hoj att fånga men allt har glidigt mig ur händerna..
Visa bilaga 660577
//W
Jag har byggt ett bakhjul med en sån fälg och den har varit väldigt bra så här långt. Jag har inte haft behov att efter justera den ens. Den har iofs inte varit utsatt för så värst mycket men jag har inga klagomål mot dom alla fall. DoubleFighter är också min favorit för såna typ av cykel. Bra val av båda helt enkelt??Visa bilaga 648095
Så där, äntligen klar med min Miyata Skyrunner. Deore xt m730-m735 komponenter och såklart biopace klingor ?
Tyvärr så bokstavligen exploderade fram fälgen så fick bli billiga dt swiss fälgar gjorda för elcyklar då jag redan lagt alldeles för mycket pengar på den ?. Annars så tror jag den ska vara tidsenligt korrekt.
Nån som vet vad som skiljer en skyrunner med en valley runner carbon?
Kan nog vara 27" och tror att ramen och gaffeln är av Hi-Ten så inte riktigt lika fin som senare årgångar.Fråga just om stolpen satt fast. Snubben svarar men kan noll om cyklar. Är hjulen 28 eller 27tum?
Är de 27tum orkar jag nog inte. Annars kanske jag hugger den. Ser ut att vara stor nog åt mig.Kan nog vara 27" och tror att ramen och gaffeln är av Hi-Ten så inte riktigt lika fin som senare årgångar.
Jag har bara katalogerna på nätet så det är inte säkert det var samma hjulstorlek här, ramen var nog bara Hi-Ten till 1983, sedan Mangaloy och CrMoÄr de 27tum orkar jag nog inte. Annars kanske jag hugger den. Ser ut att vara stor nog åt mig.
”Nothing's quite so demoralizing as a tool hang-up. Buy good tools as you can afford them and you'll never regret it.Miyata 1990.
Bra hantverk åldras långsamt.
Soma Oxford. Finns på Veloform. Tyckte mig se några alabatrossar där igår men kan ha fel :)Inte helt miyatarelaterat, men den tvärvetenskapliga kompetensen är ju erkänt hög i denna tråd.
Jag sonderar terrängen gällande styren a la albatross. Att köpa orginalet, alltså Nitto B352, är förstås ett alternativ. Verkar dock vara antingen krångligt eller kostsamt i den här delen av världen. Trodde jag hade hittat lyckan i Finland, men pelago archetype är tydligen slutsåld forever. Har vi något annat som är vettigt, eller är det bara att torka tårarna och ta sig en tugga av det sura, luxuösa japanska äpplet?
Borde ha lärt mig vi det här laget att alla vägar leder till Veloform. Kanske är det dags att slå en pling till västkusten ändåSoma Oxford. Finns på Veloform. Tyckte mig se några alabatrossar där igår men kan ha fel :)
Pelago commuter verkar vara rätt lika archetype?Inte helt miyatarelaterat, men den tvärvetenskapliga kompetensen är ju erkänt hög i denna tråd.
Jag sonderar terrängen gällande styren a la albatross. Att köpa orginalet, alltså Nitto B352, är förstås ett alternativ. Verkar dock vara antingen krångligt eller kostsamt i den här delen av världen. Trodde jag hade hittat lyckan i Finland, men pelago archetype är tydligen slutsåld forever. Har vi något annat som är vettigt, eller är det bara att torka tårarna och ta sig en tugga av det sura, luxuösa japanska äpplet?
Det har du rätt i, men tyvärr bara 35 mm risePelago commuter verkar vara rätt lika archetype?
Ah! Missade den lilla detaljen…Det har du rätt i, men tyvärr bara 35 mm rise
Det där är ju en sugartrap riktad direkt mot miyata-familjen. Har vi några fiender eller konkurrenter? "Visa din crescent"-tråden?Någon som känner nån i Malmö som kan förbarma sig över skärmarna?www.facebook.com
Jag är med i båda. ?Det där är ju en sugartrap riktad direkt mot miyata-familjen. Har vi några fiender eller konkurrenter? "Visa din crescent"-tråden?
Avslöja inga Miyatahemlisar till dom otäcka Crescentåkarna? för då måste vi göra dina ramar sneda?Jag är med i båda. ?
Berätta, är Crescenttråden befolkad av folk som är lite bakom flötet och som tror att en cykel i hundra procent gjutjärn och med de billigaste skräpkomponenterna är en ruggigt bra cykel pga att det står ”Världsmästarcykeln” på den?Jag är med i båda. ?