Favero assioma

Favero assioma
Intressant! Antar du är första ägaren och har registrerat dig hos Assioma?
Ja och ja.

När köpte ni pedalerna? Jag har ett par inköpta 2019 men har ej fått nåt mail? (Vet ej om jag reggat mig dock.)
Köpte de 2022

Man undrar ju lite om Favero vill att man avlivar pedalerna innan de skickar nya. De jag har funkar ju och drömmen vore att ha två par…

Favero assioma
Dom får nog skickas tillbaks. Bli inte girig nu :)
Står såhär lite längre ner (Girigheten kryper sig fram)

1. To complete the procedure, you’ll need to deactivate the sensor/s that will be replaced which, once deactivated, won’t transmit power data anymore.​

You won’t need to send us the replaced product back, but just kindly proceed with the disposal in compliance with the current regulations.​

Favero assioma
När köpte ni pedalerna? Jag har ett par inköpta 2019 men har ej fått nåt mail? (Vet ej om jag reggat mig dock.)
Jag köpte mina för ett år sedan, så 2022. Det lär bara vara vissa som lider av problemet. Jag vet att mina har alltid visar för låga watt och jag har varit tvungen att kompensera genom att sätta "offset". Vet dock inte om det är för det felet som de ska tillbaka.

Favero assioma
Jag köpte mina för ett år sedan, så 2022. Det lär bara vara vissa som lider av problemet. Jag vet att mina har alltid visar för låga watt och jag har varit tvungen att kompensera genom att sätta "offset". Vet dock inte om det är för det felet som de ska tillbaka.
Haha. Det är därför dom är så populära bland wattfuskare på zwift. Enkla att "kalibrera" så att dom visar samma effekt som den dopade trainern.

Favero assioma
Haha. Det är därför dom är så populära bland wattfuskare på zwift. Enkla att "kalibrera" så att dom visar samma effekt som den dopade trainern.
Det är väl enkelt med dom flesta effektmätare.
Problemet för dom flesta jag hört om är att veta vad som är korrekt mätning, alla förutsätter att den som visar mest är rätt och är egentligen i te ute efter rätt värden utan att alla ska visa högt.

Favero assioma
Det är väl enkelt med dom flesta effektmätare.
Problemet för dom flesta jag hört om är att veta vad som är korrekt mätning, alla förutsätter att den som visar mest är rätt och är egentligen i te ute efter rätt värden utan att alla ska visa högt.
Ja, det är möjligt. Har bara konstaterat att 9 av 10 använder assioma för dual recording när man kollar nån suspekt snubbes siffror.

Favero assioma
Jag fick också mailet, kopplade upp pedalerna mot appen som berättade att bara den ena pedalen behövde bytas ut. Klickade vidare och appen blockerade pedalen som nu visar 0w. Efter nån timme kom ett nytt mail:
Dear cyclist,

We inform you that the replacement procedure has started!

The product will be shipped in approximately 5 working days and will be delivered to the shipping address indicated by you:

Hoppas det fungerar....

Favero assioma
Hur är det med garanti för 2a hands ägare ? Och när garantin på 24 månader löpt ut. Står man utan hjälp då från Favero ?
Känns som väldigt mycket problem med dessa pedaler samtidigt som det dyker upp många på K&S.

Ifall man vågar ....

Favero assioma
Hur är det med garanti för 2a hands ägare ? Och när garantin på 24 månader löpt ut. Står man utan hjälp då från Favero ?
Känns som väldigt mycket problem med dessa pedaler samtidigt som det dyker upp många på K&S.

Ifall man vågar ....

Assioma känns väl som några av de mest pålitliga effektmätarna skulle jag säga. Garmins däremot har det varit mycket strul med.....

Favero assioma
Tror definitivt att i alla fall Garmin och Stages har haft mer problem historiskt än Favero. Stages hade stora problem med fuktinträngning samt lössittande batteri. Säg väl vara rimligt borta i och med ver 3.

Favero assioma
Tror definitivt att i alla fall Garmin och Stages har haft mer problem historiskt än Favero. Stages hade stora problem med fuktinträngning samt lössittande batteri. Säg väl vara rimligt borta i och med ver 3.

Precis, både har ju haft stora problem med nåt så banalt som batteriluckorna - Assiomas batteri är kapslat :)

Favero assioma
Har ett par och tjejen ett par. Hade den första versionen, men den slutade fungera. Hittade inte felet.

Tjejen hade Garmin Vector 3S, men de fick det klassiska felet med att bitar ur den delen som går in i skoklossen hade lossnat. Skon glappade rejält. Jag ansåg det för dyrt att laga de äldre pedalerna, så det blev ett par nya Assioma enkelsidig.

Dock har vi sparat Garmin Vector pedalen. Hörde att man kan bygga om den till MTB-version. Det skulle i så fall passa väldigt bra att ha på gruscykeln. Någon som byggt om sina Garmin Vector?

Bifogar bild för att pigga upp novemberkvällen.

1699902689589.jpeg

Favero assioma
Får för höga watt på min Assioma Uno, jämfört med sambon som även hon har samma Assioma Uno (som visar korrekt) och Wahoo Kicker V5.
Får själv ett ökande fel med ökad effekt. Cirka 7,5-10 procent för mycket. Men alltid konsekvent. Så det är korrekt, men felkalibrerat kan man säga. Men justerar man bara ner effekten 7,5-10 procent, blir det fel någon annanstans utom där det är "spot on", även om felet blir mindre.

Kontaktade Assioma, som bad mig kolla att vevarmslängden var rätt inställd. Kalibrera. Och sedan cykla fem minuter och spara effekt-filen från både pedalen/Garmindatorn och från Zwift/Wahoo trainern. Samt bifoga sex bilder (inte sexbilder!) på pedalen ur olika vinklar. Gissar att de vill se att pedalen inte har fått yttre skador.

Någon med liknande erfarenheter?

Väntar med spänning på vad de kommer att hitta på?

Ass UNO.jpg

Skruttig bild på en normalt sätt utmärkt produkt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp