Cykla stiligt-tråden

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 77490
  • Start datum Start datum
Cykla stiligt-tråden
Kan varmt rekommendera deras skor med fästen för clips. Mycket trevliga om än lite känsliga i o m lädersula.
Har precis gått och fräschat upp ett par fina touringpedaler, då tänker jag att touringskorna kommer passa bra. Lite osäker på storleken dock. Enligt tabell är jag en strl 41, enligt mina befintliga cykelskor är jag strl 42-43.
IMG_1550.jpeg

IMG_1551.jpeg

Cykla stiligt-tråden
Bara du inte ångrar dig efteråt. ??‍♂️

De är små i storlekarna - minst 42 ska du ha.
Vill ju skor som passar med clips och som funkar ok att gå i, så touringmodellen ser ju klockren ut med sin räfflade sula.

Fick också känslan av att de är små. Hur svårt kan det vara för skotillverkare att ange innermåttet på skon? De har ju ingen aning om hur tjocka strumpor jag vill ha eller hur mycket mina fötter sväller när det blir varmt.

Cykla stiligt-tråden
Jag fick en komplimang av en snygg kollega i veckan (hon har en sober gravel och tajta jeans) när jag hade en matt svart gammal Castelli Gabba med matchande byxa. En annan kollega har neongrön som signaturfärg - och ja, han syns, men...

För några veckor sen diskuterade vi i en annan tråd var gränsen (i Sverige) går för män för att ger komplimang till kvinnor. Jag skulle, som man, inte ger en kvinna som jag inte känner riktigt bra komplimang för hennes kläder. Men tvärtom händer alltså, trevligt!

Cykla stiligt-tråden
För några veckor sen diskuterade vi i en annan tråd var gränsen (i Sverige) går för män för att ger komplimang till kvinnor. Jag skulle, som man, inte ger en kvinna som jag inte känner riktigt bra komplimang för hennes kläder. Men tvärtom händer alltså, trevligt!
Aha, det är kanske därför jag få gå till chefen då och då?! Å andra sidan gillar hon komplimanger. :)

Cykla stiligt-tråden
Var sugen på Dromarti när jag var ute efter nya skor tidigare. De är oerhört snygga på bild. Vågade dock inte beställa via nätet med risken att lästen inte passar mina fötter. Att betala tull, moms och sedan skicka tillbaka....
Övervägde även nåt härifrån https://www.vittoria-shoes.com/it/products/shoes/vintage

Fegade dock ur och det blev ett par Sidi Wire Carbon 2. De är ju iaf tillverkade i Italien.

Cykla stiligt-tråden
Fick precis hem den här jackan, sitter som ett smäck :)

För mig är den stilig som cykelplagg: Den har funktionen i kombination med med en vacker ren gul färg parad med svart del på ryggen, klassisk färgkombination som utnyttjats för synlighet i naturen under miljoner år, och med skärning som ger perfekt passform.

Däremot är den inte retro.

mBi4KTjws4-4e6c-0.jpg

Svart och gult är alltid rätt. ?

Gulsvart däremot...

Cykla stiligt-tråden
Jag lärde mig knyta skosnören (snyggt) för några år sedan. Man liksom snurrar baklänges istället. Medveten om att den instruktionen är lite bristfällig, men ingen fara, jag kanske gör en tråd i ämnet framöver någongång eventuellt om jag har tid lust och inte glömmer. Tillsvidare hänvisar jag till Youtube.

Cykla stiligt-tråden
Du gör ju en dubbelknut när du knyter skor, den första med raka snören och den andra med öglor. För att få det rätt gör du den första knuten medsols och den andra motsols, i stället för båda åt samma håll.
Bra förklarat. Jag hann nog fylla 30 innan jag lärde mig hur jag skulle slippa få rosetten på tvären som på bilden.

Tillbaka
Topp