Skogling
Aktiv medlem
[OT] Visa din gripengran...
Vilka representerar du?
Marr representerar en klok och påläst människa.
Du representerar det motsatta.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vilka representerar du?
Marr representerar en klok och påläst människa.
Du representerar det motsatta.
Svenska medborgarna.Vilka representerar du?
???Ett gäng vackra flygplan i luften nånstans över sverige idag för att fira vår nationaldag
Visa bilaga 630360
(Lånad bild de var många fler)
Såg sannolikt samma formation över Munsö. Innan kom min kompis med motorskärmflyg och svenska flaggan hängande under. Mysiga ytterligheter av det flygande firandet. ?Såg sexton plan över Sumpan precis, mäktigt
Det kan nog vara dessa. Borde vara SK 60.För ca 10 min. sedan drog en grupp om tre gånger 7 (?) flygplan över centrala Stockholm.
Hann tyvärr inte få upp kameran och fota, men de flög ganska lågt i formation
Är inte fyra plan där gripen?Det kan nog vara dessa. Borde vara SK 60.
Visa bilaga 630413
Japp ytterplanen i yttergrupperna är GripenÄr inte fyra plan där gripen?
Stämmer bra när jag kikar lite mer noggrant.Är inte fyra plan där gripen?
Nice :)Dåligt drag i tråden ,mer bilder behövs.
Inga gripar men några gamla fina plan iallafall, Bunge på Gotland.Visa bilaga 644986Visa bilaga 644987Visa bilaga 644988Visa bilaga 644989Visa bilaga 644992
Bjuder på lite vårvärme. :)
Hörde på radion att det är SK60’ornas sista gran då de ska sluta användas. Vad blir det för ersättare i flygvapnet - någon som vet?
Fin bild (comme d'habitude) !?Bjuder på lite vårvärme. :)
Fin bild (comme d'habitude) !?
Jag utmanar med mobilbilder från Dala-Järna.
Tyckte mig höra att man har/ska samarbeta internationellt, och att det sker i Italien.Jag surfar och hittar ingen förklaring till varför det nya får nummer 40. Alla tidigare skolflyg vad jag vet har numrerats i den ordning de togs i tjänst.
När ni experter ändå svarar så snällt - rätt stort steg mellan SK40 och JAS. Inget jetskolflyg alls längre?
Fin bild (comme d'habitude) !?
Äntligen lite riktiga flygplan.Fin bild (comme d'habitude) !?
Slutrea e väl bara ett annat namn på efterbrännkammare?Slutrea på SK60s, alltså.
Funderar på vilken emoji som passar bäst. "Wow" eller "Haha"? :)Slutrea e väl bara ett annat namn på efterbrännkammare?
Ja jag e från Göteborg.
Aaaäsch...Jag menade att det var väldigt bra foton för att vara en mobilkamera, är nyfiken på vad det är för någon du har?
Aaaäsch...
Tack för credden ?
En reparerad iphone8 jobbade jag med.
Jag tror det var många som fick fina kort under flyguppvisningen.
Nej, jag är inte så avancerad att jag har såna möjligheter. Kanske har beskurit någon av bildera på sin höjd men jag tror de fina ljusförhållandena och molnen hjälpte till ordentligt och gjorde jobbet.Men du har jobbat lite med dom efteråt? Annars känns det som att man kan stoppa sin Android någonstans
Men du har jobbat lite med dom efteråt? Annars känns det som att man kan stoppa sin Android någonstans
Än så länge är det bara usa som flyger T-7A. Saab är underleverantör till Boeing.De kanske får flyga såna här innan de hoppar in i en gripen eller har Saab ”bara” utvecklat åt andra?![]()
T-7A | Saab
T-7A is designed in accordance with U.S. Air Force military future fighter and bomber pilot training requirements. The specific T-7A is the dedicated variant for U.S. Air Force.www.saab.com
Det var på tiden ;)Hörde på radion att det är SK60’ornas sista gran då de ska sluta användas. Vad blir det för ersättare i flygvapnet - någon som vet?
Jo, det har passerat många bäst-före datum så en välgärning att de äntligen får bli till skrot.Det var på tiden ;)
De kändes gamla redan när när jag gjorde lumpen för lääänge sedan.
Försökte hitta några coola flygbilder från den tiden men de mesta verkar ha försvunnit i diverse flyttar
Visa bilaga 667736
Visa bilaga 667740
//j